آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن سپاه در رزمایش حامیان ولایت

  • شناسه خبر: 130
آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن سپاه در رزمایش حامیان ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش “حامیان ولایت” نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز “لبیک یا خامنه‌ای” توسط سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه دقایقی یش در منطقه وسیعی از مناطق عمومی جنوب کشور آغاز شد.  سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشریح روند برگزاری رزمایش “حامیان ولایت” نیروی […]

خانه » آخرین اخبار » آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن سپاه در رزمایش حامیان ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش “حامیان ولایت” نیروی زمینی سپاه با اعلام رمز “لبیک یا خامنه‌ای” توسط سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه دقایقی یش در منطقه وسیعی از مناطق عمومی جنوب کشور آغاز شد. 

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تشریح روند برگزاری رزمایش “حامیان ولایت” نیروی زمینی سپاه، گفت: در این رزمایش رزمندگان نیروی زمینی سپاه در قالب قرارگاه مدینه و تیپ ۳۳ هوابرد المهدی دکترین نظامی این نیرو را به لحاظ رسته و تاکتیک در منطقه عمومی جهرم به اجرا در آوردند.

وی در خصوص یگان‌های عمل کننده در رزمایش “حامیان ولایت” اظهار داشت: در این رزمایش یگان عمل کننده، یگان هوابرد است که گردان‌های تکاور و هوابرد را شامل می‌شود.

 عراقی با بیان اینکه در رزمایش “حامیان ولایت” شیوه جنگیدن گردان‌های عمل کننده در شرایط مشابه با سرزمین هدف مورد آزمایش قرار گرفت، تصریح کرد: در این رزمایش نیروها حفظ و امنیت امکانات و تجهیزات خود را در برابر دشمن تمرین کردند.

 وی افزود: منطقه رزمایش “حامیان ولایت” از سنگرهایی که به لحاظ نظامی ابتکاری هستند برخوردار بوده و یگان‌های عمل کننده به نحوی در منطقه پراکنده شدند که قابلیت رصد آنها با دوربین‌های پیشرفته نیز امکان پذیر نمی‌باشد.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه خود کافی بودن، طراحی متمرکز و اجزای غیرمتمرکز را از خصوصیات رزمایش “حامیان ولایت” خواند و تصریح کرد: نیروی‌های عمل کننده در این رزمایش در گروه‌های کوچک سازماندهی شدند با این توانایی که با توجه به سلاح و تجهیزات خود هر زمان که دید و تیر مستقیم و موثر آنها به دشمن رسید ماموریت خود را آغاز کرده و به مقابله با تهدید دشمن پرداختند.

 وی اظهار داشت: در رزمایش “حامیان ولایت” ترکیبی از نیروهای تکاور هوابرد، تله‌های انفجاری و انواع آتش‌های منحنی، مستقیم و سایر آتش‌های طراحی شده توسط کارشناسان به طور همزمان بکار گرفته شد.

عراقی ارتقای توان تاکتیکی و تکنیکی نیروها، تمرین گروهی و کسب آمادگی رزم یگان‌ها را از جمله اهداف برگزاری رزمایش “حامیان ولایت” خواند و تصریح کرد: در این رزمایش‌ها سلاح‌ها و تجهیزات جدید و مدرن نیروی زمینی سپاه مورد آزمایش قرار گرفت و استحکاماتی که با خلاقیت و ابتکار کارشناسان داخلی ساخته شده بود نیز به نمایش در آمد.

 وی با اشاره به برگزاری رزمایش “شهدای وحدت” در منطقه عمومی شمال شرق نیز اظهار داشت: نزدیک به یک ماه پیش به منظور اجرای دکترین نظامی نیروی زمینی سپاه رزمایشی در قالب یگان‌های رزمی برگزار شد که در آن شیوه جنگ زرهی در شرایط نامتقارن به اجرا در آمد و به گواه کارشناسان و صاحب نظران نظامی رزمایشی با اهمیت و ارزنده بود.

 جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با بیان اینکه رزمایش “حامیان ولایت” محصول بیش از دو ماه تلاش ارزشمند و مبتکرانه جان بر کفان نیروی زمینی سپاه است، تاکید کرد: با برگزاری این رزمایش‌ها توان عملیاتی نیروها ارتقا یافته و اگر در هر نقطه‌ای بخواهند وارد عمل شوند قادر خواهند بود تاکتیک‌های مورد نظر را در برابر تهدیدات به کار گرفته و از عهده ماموریت خود به خوبی برآیند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان