بیانیه مهم فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام

  • شناسه خبر: 129834
بیانیه مهم فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام

فرماندهی انتظامی رفسنجان در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام، ماه حماسه، بصیرت و آزادگی در بیانیه‌ای، خطاب به هیأت‌ها و دسته‌جات عزاداری توصیه‌هایی صادر کرد.

خانه » آخرین اخبار » بیانیه مهم فرماندهی انتظامی رفسنجان به مناسبت فرارسیدن محرم الحرام

به گزارش خانه خشتی ، نیروی انتظامی رفسنجان در آستانه فرا رسیدن محرم الحرام، ماه حماسه، بصیرت و آزادگی بیانیه ای را به شرح ذیل صادر کرد:

«محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است، یک تحول عمیق،انقلابی تاریخ ساز و سرفصل حرکت های الهی و انسانی و عدالت خواهانه ….

محرم ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است، ماهی که مهم ترین رخداد جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد و امروز با گذشت سده ها از حادثه ی عاشورای حسینی، چون همیشه تاریخ، واقعه کربلا یک حقیقت زنده و ناب است.

محرم، ماه آگاهی، ماه آزادی و رهایی، رشد و بالندگی، جوشیدن، اندیشیدن و مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. محرابی است که باید در آن به نماز مجاهدت و شهادت ایستاد.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا، فرهنگی جاودان، نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

حماسه کربلا حقیقتی ناب را به تصویر کشید و پیام حفظ آزادگی و شرافت را فریاد کرد و کربلا صحنه وقوع حماسه ظلم ستیزی ابدی شد و حماسه بی نظیری که وجدان انسان های آگاه، صلابت آسمانی اش را ستایش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می آورد.

عاشورا یک فرهنگ است، فرهنگی غنی از آزادگی و دین مداری و به تمام معنا، ولایت الهیه و خدایی بودن محض.

امروز که بشریت، بسیاری از مکاتب اعتقادی و فکری را تجربه کرده و به بطلان آنها پی برده،بیش از پیش تشنه حقیقت ناب و فرهنگ غنی و انسان‌ساز عاشوراست و بنابر وعده و سنت پایدار الهی، چشم‌انداز سیر و تطور بشریت چیزی جز تجربه و روی آوری به مکتب اصیل و راستین اسلام ناب محمدی(ص) نخواهد بود.

نیروی انتظامی معتقد است امروز طلایه داران متعهد فرهنگ عاشورا باید بیش از هر زمان با تکیه بر فرهنگ اصیل اسلامی، ضمن تقویت اعتقادات و بصیرت یابی در تقریب و وحدت قاطبه مسلمانان اهتمام داشته و با پرهیز از جریان های تفرقه‌انگیز، مواضع دینی، اعتقادی و سیاسی و انقلابی خویش را تحکیم بخشند.

پلیس همچون سنوات گذشته در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا از هیچ تلاشی دریغ نداشته و با افتخار با مشارکت عزاداران و عاشقان حسینی در راستای تامین نظم، امنیت و خدمتگزاری به مردم ولایی انجام وظیفه خواهد کرد.»

با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش، برای برگزاری هرچه باشکوه مراسم اقامه عزا و احیای واقعه کربلا توجه شهروندان محترم را به موارد ذیل جلب نموده و نسبت به رعایت آنها تأکید می نماید:

۱- ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی و انتظامی با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم و امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر شهرستان بیفزایند، لذا به شهروندان محترم توصیه می شود با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این ایام همکاری صمیمانه داشته باشند.

۲- به هیأت ها و دسته های عزاداری تاکید می شود به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی است، پرهیز کنند.

۳-مسئولان هیأت های عزاداری و تکایا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

۴-به مسئولان هیأت ها و دسته های عزاداری توصیه می شود در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب و استفاده از بلندگو، رعایت حال بیماران و افراد مسن را مد نظر قرار دهند.
۵-راه اندازی ایستگاههای صلواتی فقط با مجوز از اماکن امکان پذیر است لذا توصیه می گردد از راه اندازی ایستگاههای فاقد مجوز اکیدا خودداری نمایند.
۶-همیاران پلیس محرم همکاران ما در هیئت های مذهبی بوده لذا می طلبد مردم و هیئتها با همیاران پلیس همکاری نمایند .

۷- مرکز۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهند بود

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان