وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تمام مؤسسات قرآنی در دولت نهم و دهم حمایت می‌شدند/ حتی یک مورد مخالفت با فعالیت قرآنی مؤسسه‌ای صورت نگرفت

  • شناسه خبر: 129146
تمام مؤسسات قرآنی در دولت نهم و دهم حمایت می‌شدند/ حتی یک مورد مخالفت با فعالیت قرآنی مؤسسه‌ای صورت نگرفت

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت نهم و دهم توجه خاصی به فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌هاى دینى و مسجدمحور وجود داشت و مؤسسات قرآنی به جد حمایت می‌شدند.

خانه » فرهنگی مذهبی » تمام مؤسسات قرآنی در دولت نهم و دهم حمایت می‌شدند/ حتی یک مورد مخالفت با فعالیت قرآنی مؤسسه‌ای صورت نگرفت

به گزارش خانه خشتی ، سیدمحمد حسینی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به اهمیت ‌دادن دولت نهم و دهم به فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: در دولت نهم و دهم به فضل الهى توجه خاصی به فعالیت‌های دینی و مذهبی وجود داشت.
وی بیان داشت: معاونت امور قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم شکل گرفت، علیرغم اینکه تاسیس معاونت جدید با مشکلات جدی مواجه بود، اما در هیأت دولت مطرح کردیم و موافقت شد که مرکز به معاونت قرآنی ارتقا یابد.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: معاونت که ایجاد شد بودجه و اعتبارات بیشتری اختصاص یافت و بنیه کارشناسی و کادر اجرایی تقویت شد و بر همین مبنا حرکت گسترده‌ای را در حوزه‌های قرآنی ساماندهی کردیم.

حسینی بیان داشت: هر ساله نمایشگاه‌های قرآنی با رونق و شکوه بیشتر برگزار و جشنواره‌های قرآنی متعددی پایه‌گذاری کردیم که هنرمندان از قرآن الهام بگیرند و آثار هنری فاخر و ارزشمند تولید کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با بیان اینکه رویکرد ما صرفا آموزش روخوانی و حفظ و تجوید قرآن نبود، افزود: سعی و اولویت این بود که زمینه‌ای فراهم شود تا هنرمندان با الهام و بهره‌گیری از مضامین والای قرآن به آفرینش هنری در حوزه فیلم، سریال، مستند، پویانمایی، تئاتر، شعر، قصه و رمان و هنرهای تجسمى اهتمام ورزند و جشنواره‌هاى قرآنى را شروع مناسبى براى ترغیب اهل فرهنگ و هنر می‌دانستیم.

وی تصریح کرد: در همان محدوده زمانى نتایج ارزشمندی به همراه داشت که اگر در دولت بعد تداوم می‌یافت امروز تولیدات فاخری داشتیم که هم پاسخگوی نیازهای داخل و هم قابل ارائه در کشورهای دیگر بود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى ادامه داد: این فعالیت‌ها علاوه بر اقدامات قرانى سازمان اوقاف بود که زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همچنین حمایت جدى از مؤسسات قرآنی مورد توجه بود و اعتبار ویژه‌ای برای آنها درنظر گرفته بودیم و فعالان قرآنی را عضو صندوق هنرمندان کردیم که مورد حمایت باشند از جمله نسبت به بیمه آنان اقدام شد که متاسفانه در دولت یازدهم عضویت حدود ۴ هزار نفر از این افراد را لغو کردند.
حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت‌های دینی و کارهای سخت‌افزاری از جمله کمک به ساخت مساجد، مصلاها و حوزه‌های علمیه که پایگاه‌های قرآنی هستند، رقم‌های قابل توجهی حمایت شد به طوریکه یک قلم ۲۷۰ میلیارد تومان به مراکز دینی، مصلاها و حوزه‌های سراسر کشور کمک کردیم، این مبلغ علاوه بر بودجه و اعتبارات وزارت ارشاد بود که از سازمان مدیریت برنامه‌ریزی دریافت کردیم.
وی با اذعان بر اینکه بعد از آن دوره این حمایت‌ها بسیار اندک شد و الان از معاونت قرآنی فقط اسمی باقی مانده و فعالیت‌های گسترده و جشنواره ها تعطیل و یا کم‌رونق شده، تصریح کرد: از مراسم معرفى و تجلیل از خادمان قرآنی و صاحبان آثار ارزنده در حوزه قرآن و عترت هم چندان خبری نیست.
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در دولت دهم بالغ بر ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد راه‌اندازی شد که یکی از مأموریت هاى آنها فعالیت‌‌های قرآنی بود و در مجموع اقدامات آن دوره با وضعیت کنونی قابل مقایسه نیست.

حسینی گفت: برای نمونه نمایشگاه‌های قرآنی که در ماه رمضان برگزار می‌شد، شور و نشاط ویژه‌ و بازتاب گسترده در سطح کشور و خارج از ایران داشت و هفته‌هاى فرهنگى که در کشورهاى اسلامى برگزار مى‌شد، برنامه‌هاى جذاب قرآنى جایگاه حائزاهمیتى داشت.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه تاکید ما بر اعطای هرچه سریعتر مجوز به مؤسسات و حمایت از مؤسسات قرآنی بود، ابراز داشت: با این مؤسسات در تعامل بودیم و هر کس یک مورد کوتاهی در انجام فعالیت‌هاى قرآنى سراغ دارد، مستند و مستدل بیان کند.

وی افزود: در سفرهاى استانی در جلسه اهالی فرهنگ و هنر تاکید داشتیم که فعالان قرآنی حضور داشته باشند و در غالب استان‌ها جلسات مختص عزیزان قرآنی داشتی.

حسینی متذکر شد: حتی برخی مؤسساتی که از جهت گرایش‌های فکرى شائبه‌هایى در مورد آنها مطرح بود به حرمت و قداست قرآن آن مراکز هم حمایت می‌شدند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
سید محمد حسینی موسسات قرآنی وزارت فرهنگ و راشاد اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا باهینی

    یدک کش سنگین و سبک و آماده به خدمت جناه حاکم آقای دکتر ارسلان. ظاهرا خیلی هم علاقه شدید به رفتن روی سن خیام دانشگاه ولی عصر رو هم دارد. خدا حفظش کنه

    حسین حسن ابادی

    سلام ما مردم رفسنجان اشتباه بزرگی کردیم که به آقای انارکی رای دادیم. خدایا ما را ببخش ازین خطای بزرگی که انجام دادیم. گروهی با فریب مردم این شهر، که اسم دکتر را هم یدک می کشد باعث این بلا شدند. آقای دکتر دهقان چرا به خاطر مسائل جناحی مردم را فریب دادی؟ چرا مردم گول این فرد رو خوردند؟ آقای دکتر حسینی واقعا برای این شهر و پیشرفت آن زحمات زیادی کشیدند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان