حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

حوادث تاریخ مهم ترین و بزرگ ترین منبع عبرت انسانهاست

  • شناسه خبر: 12898
حوادث تاریخ مهم ترین و بزرگ ترین منبع عبرت انسانهاست

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: فراز و فرود انقلاب های توحیدی قانونمند است و نگاه به حوادث تاریخ، از جمله راه های بازنگری و خودارزیابی می باشد. به گزارش”خانه خشتی به نقل از بوتیا : حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع عزاداران حسینی در حسینه ثارالله کرمان، پیرامون […]

خانه » آخرین اخبار » حوادث تاریخ مهم ترین و بزرگ ترین منبع عبرت انسانهاست

حجت الاسلام سعیدی اظهار داشت: فراز و فرود انقلاب های توحیدی قانونمند است و نگاه به حوادث تاریخ، از جمله راه های بازنگری و خودارزیابی می باشد.

به گزارش”خانه خشتی به نقل از بوتیا : حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع عزاداران حسینی در حسینه ثارالله کرمان، پیرامون علل فراز و فرود انقلاب های توحیدی گفت: خداوند در قرآن کریم در آیه “کنتم خیر امه” امت پیامبر اسلام(ص) را بهترین امت معرفی می کند که اوج عزت، درخشش و مدال افتخار است.
وی خاطر نشان کرد: یک روز هم این امت مورد لعن و نفرین قرار می گیرد، علت چیست؟ آیا این فراز و فرودها تصادفی است؟
حجت الاسلام سعیدی افزود: در یک دورانی اسرائیل غاصب، با نفت ایران تغذیه و تقویت می شد و امروز با موشک های ایران اسلامی قلب تل آویو نشانه گرفته و اسرائیل تهدید می شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سه نظریه در خصوص فراز و فرود انقلاب ها و درخشش و نزول امت ها مبنی بر تصادفی، جبری و قانونمند بودن این فراز و فرودها مطرح است.
وی تصریح کرد: از آن جا که امت ها در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند، نظریه ی جبری بودن و یا تصادفی بودن فراز و فرود امت ها مردود است.
حجت الاسلام سعیدی افزود: قرآن ما را به مطالعه ی تاریخ حواله می دهد و این بیانگر تصادفی و جبری نبودن حوادث است.
وی با اشاره به شعار معروف “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند”، اضافه کرد: این شعار بیانگر اشتباه مردم کوفه است و ما با تکرار آن به دنبال عبرت گرفتن از تاریخ هستیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: به تعبیر قرآن، علل پیروزی و سقوط انقلاب ها و حوادث تاریخ،ضابطه مند و قانونمند است.
وی تصریح کرد: تمرکز نیرو بر یک نقطه پیروزی می آورد ولی حقانیت نمی آورد.
حجت الاسلام سعیدی به حماسه ی ۹ دی و ایستادگی مردم در برابر کسانی که به دنبال ایجاد شکاف در ملت بودند، اشاره کرد و گفت: حضور مردم در ۹ دی و تمرکز نیرو بر محور حق، پیروزی بر اساس حقانیت پدید آورد.
وی خاطر نشان کرد: حوادث تاریخ قانونمند و قوانین حاکم بر تاریخ یکسان است و این حوادث بزرگ ترین و مهم ترین منبع عبرت انسان هاست که باید مورد بازنگری و خودارزیابی قرار گیرند.
حجت الاسلام سعیدی در خاتمه نقش اراده ی انسان ها به عنوان سنت الهی را در حوادث تاریخ مورد تاکید قرار داد.

منبع: هجرت نیوز

برچسب ها:
حوادث تاریخ مهم ترین و بزرگ ترین منبع عبرت انسانهاست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان