دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان پاسخ دهد؛

علت اصلی مرگ فاطمه نوزده ساله و بی مادر شدن نوزادش چیست؟

  • شناسه خبر: 128149
علت اصلی مرگ فاطمه نوزده ساله و بی مادر شدن نوزادش چیست؟

در حالیکه در قرنی زندگی می کنیم که با این همه تکنولوژی دیگر شنیدن خبر مادری حین زایمان دور از ذهن است اما در رفسنجان مادر ناکام ۱۹ ساله ای با این علت از دنیا می رود و علت آن برای خانواده داغدار این مادر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

خانه » اجتماعی » علت اصلی مرگ فاطمه نوزده ساله و بی مادر شدن نوزادش چیست؟

به گزارش خانه خشتی ، با شنیدن خبر “مرگ مادر نوزده ساله پس از زایمان نوزادش در رفسنجان ” به سرعت به مدیر زایشگاه رفسنجان تماس گرفتیم و جزئیات این خبر را جویا شدیم و عینا صحبتهای وی را در سایت منتشر کردیم.

این خبر ناباورانه به سرعت منتشر شد اما در پی آن سیل نظراتی که گویای این بود که چنین مطلبی صحت ندارد و حقیقت چیزی غیر این است به سمت این پایگاه خبری روانه شد.

به گفته خانواده آن مرحومه این مادر از ساعت دو بامداد تا نه صبح درد شدید داشته و پس از زایمان کادر زایشگاه اعلام کرده اند که دچار خونریزی شدید شده است.این خانواده اعلام کردند ناگفته های زیادی دارند که در موعد مقرر بازگو خواهند کرد.
از یک سو از سوی مسئولین امر عنوان می شود که باید منتظر ماند تا پس از بررسی های لازم نتیجه ستاد بررسی اعلام گردد و از سوی دیگر پزشک متخصص این مادر اعلام می کند که صد در صد علت مرگ مادر آمبولی آمنیوتیک است که در این حالت هیچ کاری از دست پزشک بر نمی آید و ۹۰ درصد مرگ و میر دارد .
و نکته قابل توجه دیگر آنکه به گفته مدیر زایشگاه مادر پس از زایمان به اتاق عمل برای ترمیم اپی منتقل می شود این به معنایی این است که این مادر  زایمان طبیعی سختی را داشته است و از طرفی سن کم مادر و وزن بالای نوزاد که چیزی حدود ۴ کیلو گرم بوده است همه این موارد می توانست دلیلی برای انجام عمل سزارین مادر باشد اما اصرار بر زایمان طبیعی بوده است.

آنچه مهم است این است که قرار نیست چنین حادثه ای که هزاران پرسش را به همراه دارد بی پاسخ بماند دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که با گذشت ۴ روز از این ماجرا سکوت کرده بایستی پاسخگوی این پرسشها باشد در غیر اینصورت بایستی نتیجه حقیقی را به اذهان عمومی واگذار کنیم تا در این مورد قضاوت کنند.

خانواده داغدار این مادر از پرسنل خدوم بخش icu بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) نیز تشکر داشتند.

برچسب ها:
مرگ مادر نوزده ساله رفسنجانی پس از به دنیا آوردن نوزادش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رفسنجانی

    سلام : چرا کسی به این مسائل و مشکلات بیمارستان های این شهر ورفتار بد پرسنل وپزشکان با بیماران رسیدگی نمی کنه چرا باید پارتی داشت وگر نه یا بمیری یا بری یزد..... چرا به کی باید گفت تا کی این وضع باید ادامه داشته باشه وما هر روز شاهد مرگ یکی از هم شهری هایمان باشیم.

    حیرون

    چرا تو سایتتون نمیگید بابت بخش نامه وزارت بهداشت که ب پزشکا اجازه ی سزارین نمیده مگر در موارد اورژانس و عدم زایمان طبیعی انقد این بخش نامه واسه سزارین شرط و شروط گذاشته ک دست ماما و پزشک و بسته.

    بنده خدا

    زایمان طبیعی به چه قیمتی لطفا مسئولین رسیدگی کنن پرسنل اصلا اقدامی برای عمل سزارین نمیکنن تا اینکه یا قلب جنین از کاربیفته یا مادر اتفاقی براش بیفته من خودم بعد دوروز اونم با ازکارافتادن قلب فرزندم سزارین شدم که الحمدلله بخیر گذشت ولی همیشه ختم بخیر نمیشه یکیش همین بنده خدا خانم قلی زاده

    عدالت

    متاسفانه در رفسنجان پزشکان خوبی نداریم وهمین چندنفری که هستند واقعا از خودراضی ومغرور هستند در زایشگاه رفسنجان برای زایمان طبیعی اصلا پزشک به مریض سرنمیزنه

    حسین

    هیچی یک مادر روکشتند یک بچه رو یتیم کردند رفت چه جوابی غیراز این دارند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان