رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) در نشست خبری مطرح کرد:

دانشگاه ولیعصر رفسنجان میزبان کنگره کونگ فوتوآ / می خواهم بر منصب علمی باقی بمانم

  • شناسه خبر: 128107
دانشگاه ولیعصر رفسنجان میزبان کنگره کونگ فوتوآ / می خواهم بر منصب علمی باقی بمانم

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) گفت: کنگره کونگ فوتو آ۲۱ با همکاری انجمن کانگ فو ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

خانه » علم و فن آوری » دانشگاه ولیعصر رفسنجان میزبان کنگره کونگ فوتوآ / می خواهم بر منصب علمی باقی بمانم

به گزارش خانه خشتی ، صبح امروز نشست خبری رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با حضور جمعی از خبرنگاران به مناسبت میزبانی این دانشگاه برای کنگره ملی کونگ فوتوآ۲۱ در آستانه سال تحصیلی جدید در محل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

محمد علی دهقان رئیس دانشگاه در این نشست خبری از رونمایی از کتابخانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در موزه ریاست جمهوری رفسنجان خبر داد و گفت: این کتابخانه که شامل ۷ هزار جلد کتاب است به وصیت مرحوم هاشمی به رفسنجان منتقل و عصر روز دوشنبه ۶ شهریورماه از ان رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری کنگره کونگ فوتو آ۲۱ با همکاری انجمن کانگ فو ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت: این کنگره با حضور ۲۵۰۰ ورزشکار از بیش از ۷۰ شهر کشور از چهارشنبه ۷ شهریورماه الی جمعه ۹ شهریورماه برگزار خواهد شد و همزمان با ان ۱۰ کارگاه تخصصی توسط مدرسین برتر کشور برپا می گردد.

دهقان خاطر نشان کرد: عصر روز چهارشنبه ۷ شهریورماه مانور تیم ها در مجتمع فرهنگی ورزشی آیت الله هاشمی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر در پاسخ به این سوال که برگزاری کنسرت در دانشگاه موجب نشاط در دانشجویان می شود آیا این روند در دانشگاه ادامه می یابد یا خیر بیان داشت: برنامه ای تحت عنوان کنسرت نزدیک به سه سال است که در این دانشگاه نداشتیم یعنی اینکه برای مدت بیش از ۲ ساعت یک خواننده اجرا داشته باشد.

وی افزود: از ان زمان که رهبری فرمودند کنسرت در دانشگاهها جالب نیست دانشگاه اقدام به برگزاری چنین مراسمی نکرد.

دهقان گفت: اگر منظور شما برپایی جشن های ملی و تولد ائمه است باید بگویم که همیشه این مراسم در دانشگاه برگزار میشد و اداه خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال که راجع به وضعیت پوشش دانشجویان و تمهیدات دانشگاه در این زمینه در سال تحصیلی جدید بیان داشت: با رصدی که صورت میگیرد کمتر از یک درصد پوشش دانشجویان مطابق آیین نامه و بخش نامه ها نبوده که با ارتباطی که با انها گرفته می شود آگاه و اصلاح می شوند ممکن است کمتر از ۵ نفر بمانند که به خاطر حساسیت ها و مشکلات زندگی خود را با مقررات وفق ندهند که به انها تذکرات لازم داده می شود.

دهقان خاطر نشان کرد: این تذکرات نیز از سوی افراد متخصصی که قابلیت و کفایت این کار را دارند داده می شود.

وی در زمینه ورود دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به بحث کارآفرینی اظهار داشت: سیاست دولت این است که دانشگاه به سمت کارآفرینی برود در این راستا استارتاپی با همکاری ستاد نخبگان استان و معاونت علمی فن آوری وزارت کشور در مورد بورس پسته برگزار خواهد شد که می تواند یک کارآفرینی مهم در زمینه پسته ایجاد کند.

دهقان بیان داشت: دانشگاه ولیعصر(عج) از کارورزان استقبال خواهد کرد و به هر شکل با صنعت ها و جاهایی که می توانند کارورزان را بپذیرند همکاری می کند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با بیان اینکه تاثیر حضور دانشگاهها در شهرستان از بعد مالی بسیار زیاد است خاطر نشان کرد: سعی می کنیم برای ایجاد ارتباط نزدیکتر با صنعت و اشتغال در شهرستان با مجموعه هایی همچون مس و سایر کارخانجات منطقه این ارتباط را قوی تر کنیم.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به پژوهشکده کربن اشاره کرد و گفت :برای اجرای این  پژوهشکده  قریب ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در این پژوهشکده سرمایه گذاری شده است که تا دو ماه اینده افتتاح خواهد شد .

وی اضافه کرد :همراه با این پژوهشکده رشته جدید کارشناسی ارشد و دکتری راه اندازی می شود که محصلین ان یکسال در یکی از دانشگاه های خارج تحصیل می کنند و ۶ ماه ان در بخش صنعت فعالیت دارند.

دکتر دهقان به  کارکرد مفید کربن اشاره کرد و تصریح کرد : از موارد مصارف کربن می توان در صنایع و کارخانجات برای کاهش الایندگی ،در دستگاه های تصفیه اب ،اصلاح سیستم اگزوز ماشین ها و کارایی مفید ان در خانه ، بهداشت و سلامت شهرستان اشاره کرد .

وی در پاسخ به این سوال که چرا دکتر بهرامپور اولین رئیس دانشگاه درجشن ۲۵ امین سال تاسیس دانشگاه دعوت نشد بیان داشت: نباید زود قضاوت کنیم، بگوییم چرا شرکت نکرد  و خلاف واقع را گفتن صحیح نیست.

دهقان افزود: دکتر بهرام پور به بنده عنوان کردند که تمامی مطالب مرا چاپ نکردند و هرچه دوست داشتند نوشتند.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) در خصوص انتخاب این دانشگاه به عنوان معین اقتصادی منطقه خنامان رفسنجان اظهار داشت: برای کشت ۱۰ هکتار زعفران کاری در کل شهرستان به ویژه منطقه خنامان و رونق فرهنگ زعفران برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی افزود: پرورش ماهی در خنامان ، کشت گیاهان دارویی که می تواند درامد خوبی برای منطقه ایجاد کند و بحث های دام پروری و اصلاح نباتات نیز در دستور کار است.

دهقان خاطر نشان کرد: منطقه خنامان با ۲۵۰۰ نفر جمعیت با آب و هوا و مناطق گردشگری بکر می تواند به منطقه نمونه تبدیل شود.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در خصوص انتقال وی به وزارت خانه گفت: وزارت خانه علوم هنوز وزیر ندارد که بخواهد معاونانش را تعیین کند.

وی ادامه داد: اینکه شخصی که بیش از ۴۰ سال از وقت خود را برای امور علمی صرف کرده است به سمت اجرایی منتقل شود هدر رفتن هزینه کشور است.

دهقان بیان داشت: از همه دولتمردان و وزارت تقاضا کردم که اجازه دهند بنده به معلمی و کار علمی بپردازم.

 

 

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان کنگره کونگ فوتوآ محمد علی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • فاضل و اهل عبادت

    علی کریمی خخخخخخخخ

    بارمند

    دانشگاه از آقای علی کریمی که انسانی فاضل و اهل عبادت و زهد تقوا است به عنوان فردی امین جهت تذکر به افراد کم حجاب استفاده می کند. این مسئله جای بسی شکر دارد که در این میان آبرو و حیثیت افراد کاملا حفظ می شود و این تذکرات در جای خود و بدون اینکه حساسیتی ایجاد کند انجام میشود. خداوند به ایشان توفیق بیش این را بدهد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان