اعزام تیم منتخب ورزش روستایی رفسنجان به اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا

  • شناسه خبر: 127937
اعزام تیم منتخب ورزش روستایی رفسنجان به اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا

رئیس هیأت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی رفسنجان از اعزام تیم منتخب ورزش روستایی رفسنجان به اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اعزام تیم منتخب ورزش روستایی رفسنجان به اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا

به گزارش خانه خشتی، رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما از اعزام ۱۴ ورزشکار رفسنجانی به اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا جام ریاست جمهوری اصفهان خبر داد و گفت: صبح چهارشنبه یکم شهریور ماه ورزشکارانی از شهرستان رفسنجان به عنوان نماینده تیم آقایان استان کرمان به این جشنواره اعزام شدند.

جواد حاج باقری با اشاره به اینکه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی روستا با هدف حمایت و شناخت آداب و رسوم روستایی و استفاده از آنها در توسعه منطقه ای به مدت دو روز در شهر شاهین شهر استان اصفهان برگزار می شود، اظهار کرد: ورزشکاران شرکت کننده از رفسنجان در رشته های کشتی، هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، تیروکمان، الختر و غازقلنگ با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: ورزشکاران شرکت کننده از شهرستان رفسنجان به عنوان منتخبین روستاهای حومه شرقی در این جشنواره حضور می یابند.

حاج باقری در ادامه با اشاره به تلاش هیئت ورزش روستایی رفسنجان در ایجاد فضایی سالم برای روستاییان در قالب بازی های بومی محلی و مسابقات ورزشی، تصریح کرد: تلاش کرده ایم با همکاری مطلوب دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها فضای مناسبی برای حضور علاقمندان به بازی های بومی محلی فراهم کنیم.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی با بیان اینکه هم اکنون روحیه شور و نشاط در اهالی روستا ایجاد شده و بسیاری از استعدادهای ناب نیز از میان این عزیزان کشف شده است، خواستار حمایت بیشتر دهیاری ها و شوراهای اسلامی برای حضور ورزشکاران در رقابت های گوناگون شد.

وی افزود: در صورتی که بازی های بومی محلی در مناسبت ها و اعیاد مختلف به شهروندان معرفی شوند و رقابت ها در قالب مسابقات میان داوطلبین برگزار شود، ضمن زنده نگه داشتن فرهنگ غنی گذشته، از فراموشی بازی های جذاب و مهیج جلوگیری خواهد شد و افراد در فضایی شاد و متنوع با کمترین امکانات به بازی و ورزش خواهند پرداخت.

حاج باقری در پایان ضمن قدردانی از جناب آقای نژادفصیحی رئیس هیئت ورزش روستایی استان، از زحمات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان که از ورزشکاران اعزام شونده در جشنواره حمایت کردند، تشکر کرد.

اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا روزهای دوم و سوم شهریور ماه در مجموعه ورزشی ملت شاهین شهر و با حضور یک هزار نفر از ورزشکاران روستایی در رشته های مختلف ورزشی و بازی های محلی برگزار می شود.

برچسب ها:
روستا هیأت ورزش روستایی ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان