افزایش ۷ درصدی آمار ازدواج در رفسنجان

  • شناسه خبر: 127703
افزایش ۷ درصدی آمار ازدواج در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با راه اندازی کارگروه تخصصی ویژه ازدواج و طلاق با افزایش ۷ درصدی ازدواج و کاهش ۱۷ درصدی طلاق در شهرستان رفسنجان مواجه شدیم.

خانه » پزشکی و سلامت » افزایش ۷ درصدی آمار ازدواج در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، دکتر احمد جمالی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار طلاق در این شهرستان ۱۷ درصد کاهش و آمار ازدواج نیز ۷درصد افزایش یافته این در حالی است که امار ازدواج کشوری ۵ درصد افزایش را نشان می دهد.
وی بیان کرد: عملکرد همه نهادها از جمله دادگستری، معاونت بهداشتی و غیره در این راستا موثر بوده و قابل تقدیر است.
وی افزود: تشکیل کلاسهای تکمیلی مشاوره ازدواج، برگزاری جلسات و کارگاههای آموزشی متعدد در جهت توانمندسازی مشاورین، جوانان و … از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در امر کاهش طلاق و افزایش ازدواج مفید بوده است.
جمالی زاده ادامه داد: هیئت کربلای رفسنجان نیز هرساله با اعزام تعدادی طلبه آموزش دیده و مجرب به مکانهای مختلف این شهرستان به این امر کمک کردند که جای تقدیر دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در کلاسهای مشاوره ازدواج از مدرسین سازمان تبلیغات اسلامی جهت تدریس احکام ازدواج به همراه اهدای کتاب مربوطه به زوجین استفاده گردد.
وی خاطرنشان کرد: جلساتی با وکلای شهرستان برگزار خواهد شد تا در زمینه مسایل مربوط به پرونده های طلاق و دریافت مهریه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
جمالی زاده در بخش دیگری از سخنانش به اجرای فاز دوم برنامه خدمات نوین سلامت (ایراپن) اشاره کرد و گفت: این طرح برای هشت عامل خطر و چهار بیماری است که بیش از ۷۰ درصد علت مرگ و میر مردم کشور را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: امروز سلامت مردم از ناحیه بیماری های غیر واگیر به خطر افتاده و ۴ عامل خطر رفتاری شامل تغذیه نامناسب، تحرک کم، استعمال دخانیات و مصرف الکل و ۴ عامل بیولوژیک شامل فشار خون، قند خون، چربی خون بالا و چاقی است که منجر به بروز بیماری های قلبی، آسم، سرطان و دیابت می شوند.
وی ادامه داد: این عوامل ۷۶ درصد از مرگ و میرها در کشور را شامل می شود که به همین منظور برای پیشگیری و کنترل این موارد برای هر شهروند یک پرونده سلامت تشکیل شده تا ” خدمات نوین سلامت ” به واسطه وجود این پرونده به مردم ارایه گردد.
دکتر جمالی زاده عنوان کرد: این برنامه شامل خطرسنجی ده ساله سکته های قلبی، مغزی و غربالگری سرطان های پستان، کولورکتال و دهانه رحم است که برای همه افراد بالای ۳۰ سال اجرا می شود.
وی گفت: طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۵ درصد این مرگ و میرها کاهش یابد به همین منظور برنامه پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر در قالب این برنامه ارایه می گردد .
وی بیان کرد: قبلا در فاز اول، خدمات نوین سلامت در شش مرکز بهداشتی رفسنجان از جمله قاسم آباد، حمید آباد و عرب آباد و سه مرکز شهری شماره ۱ ، ۲ و ۵ ارایه می شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: در فاز دوم در ده مرکز جامع سلامت در رفسنجان و انار از جمله کبوترخان، لاهیجان، هرمزآباد، کریم آباد محقق، عباس آباد آقا غفور، اسماعیل آباد نوق، صفاییه ، بهرمان ، امین شهر و لطف آباد انار این طرح آغاز شده و کلیه افراد بالای ۳۰ سال تحت پوشش این مراکز خدمات فوق را دریافت می نمایند.
وی اظهار کرد: قرار است تا مدتی دیگر کلیه مراکز شهری و روستایی در دو شهرستان انار و رفسنجان این برنامه را اجرا کنند.
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان جمعیت بیش از ۳۷ هزار نفری شهرستان انار و جمعیت بیش از ۳۱۱ هزار نفری رفسنجان را تحت پوشش دارد.

برچسب ها:
ازدواج ازدواج در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان