معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان مطرح کرد :

۳۰۰ میلیارد اعتبار برای جمع آوری شبکه آب و فاضلاب شهری در رفسنجان نیاز است

  • شناسه خبر: 127498
۳۰۰ میلیارد اعتبار برای جمع آوری شبکه آب و فاضلاب شهری در رفسنجان نیاز است

معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: برای جمع اوری شبکه اب فاضلاب شهری و تصفیه ان در رفسنجان مطالعات انجام شده و قریب ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این شبکه براورد شده است .

خانه » اقتصادی » ۳۰۰ میلیارد اعتبار برای جمع آوری شبکه آب و فاضلاب شهری در رفسنجان نیاز است

به گزارش خانه خشتی ، عباس سلطانی نژاد معاونت مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان کرمان صبح روز سه شنبه ۲۴ مردادماه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت :۱۵ هزار متر مکعب مخزن و ۲۵ کیلومتر برای بازسازی خطوط اصلی شبکه اب توزیع اب ، در دستور کار قرار داده ایم که در آینده ای نزدیک اجرایی خواهد شد .

وی تصریح کرد :خطوط تامین  اب به بهرمان به طول ۱۲ کیلومتر با احداث سه هزار متر مکعب مخزن انجام می شود و تا دو هفته اینده عملیات اجرایی ان تمام می شود و همچنین مطالعات تامین اب شهر صفاییه انجام شده است.

وی اضافه کرد : برای جمع اوری شبکه اب  فاضلاب شهری و تصفیه ان مطالعات انجام شده و قریب ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این شبکه براورد شده است .

سلطانی بیان داشت :با توجه به اولویت دولت ، شهر رفسنجان در اولویت عمرانی قرار ندارد لذا  به دنبال بخش خصوصی هستیم که از این بخش برای ایجاد تسهیلات فاضلاب در شهررفسنجان استفاده کنیم دو مرتبه اگهی کردیم متاسفانه کسی حاضر نشد با ما همکاری نماید ما برای بار سوم اگهی کردیم باید در این زمینه اطلاع رسانی شود  تا سرمایه گذاری برای این طرح پیدا کنیم اگر سرمایه گذار پیدا شود پیش بینی شده تا ظرف سه سال این طرح  اجرایی شود در شهرهای زرند و سیرجان توسط بخش خصوصی این کار انجام شده است .

وی در خصوص فرسودگی شبکه اب بیان داشت :در رفسنجان ۲۰ درصد اب از طریق شبکه فرسوده هدر می رود ما به دنبال بودجه ای هستیم متناسب با ادارات عمرانی و درامدهای شبکه اب ،هر ساله قسمتی از شبکه را بازسازی  کنیم  ،در حال حاضردو  پیمانکار داریم که هر ساله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از شبکه را بازسازی می کند ولی اینکه یک جا بخواهیم این کار را انجام دهیم مقدور نیست متناسب با بودجه کشور و درامدهای خود شرکت هرسال قسمتی را بازسازی خواهیم کرد .

در ادامه  ابراهیمی معاون بهره برداری استان کرمان اظهار داشت :میزان پساب ابی که دستگاه تصفیه می کند ۲۵% است ما این پساب ها را هر روز کنترل می کنیم و هیچ مشکلی را برای محیط زیست ایجاد نمی کند و می تواند در فضای زیست مورد استفاده قرار گیرد .

وی بیان داشت :میزان پساب درحد استاندارد می باشد،برای کنترل کیفیت ازمایشگاه ستاد مرکزی را کاملا تجهیز کرده ایم مرتبا اب را کنترل می کنند  و میزان سنجش را به کشور گزارش می دهیم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه روزانه دو تا سه بار از دستگاه های تصفیه اب  نمونه برداری می شود تا هیچ مشکلی نداشته باشند افزود : ازمایشگاه کنترل کیفیت اب در کرمان بهترین ازمایشگاه در جنوب شرق کرمان شناخته شده است که خدمات شهرهای همجوار را هم پوشش می دهد .

 

 

برچسب ها:
شبکه آب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان