مدیر مس منطقه کرمان عنوان کرد:

تولید و گردش مالی ۷۵ درصدی شرکت صنایع مس ایران بر عهده کرمان

  • شناسه خبر: 127456
تولید و گردش مالی ۷۵ درصدی شرکت صنایع مس ایران بر عهده کرمان

مدیر مس منطقه کرمان گفت: مس منطقه کرمان قریب ۷۵ درصد تولید و گردش مالی شرکت صنایع مس ایران را در کشور برعهده دارد.

خانه » اقتصادی » تولید و گردش مالی ۷۵ درصدی شرکت صنایع مس ایران بر عهده کرمان

به گزارش خانه خشتی ، محمد حسنی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستانهای رفسنجان، شهربابک و انار که روز گذشته به همت مس منطقه کرمانی به میزبانی مس سرچشمه در فرهنگستان شهر سرچشمه برگزار شد اظهار داشت: خبرنگاری حرفه مقدسی است که خداوند در قران کریم به قلم و آنچه می نویسد قسم خورده است.

وی افزود: خبرنگاری صرفا نوشتن نباید باشد، اطلاع رسانی باید به منظور اصلاح کاستی ها باشد، انعکاس به حق مطالب رسالت سنگینی است

حسنی بیان داشت: بهترین پیامی که از جانب خداوند است این است که چیزی را مطمئن نیستید منتقل نکنیدخبرنگاران چشم بیدار جامعه ورکن مهم دموکراسی هستند، خبرنگاران توانستند در برهه های مختلف تاریخ دولت هایی را به زیر بکشانند و مسئولین بزرک را به پای میز محاکمه و وادار به استعفا بکشانند.

مدیر مس منطقه کرمان گفت: اگر این ویژگی در راه غیر صحیح بکار گیرد افتخار نیست افتخار ان زمان است که پرده از توطئه برداشته شود یا فسادی را به پرده عمومی جامعه بیاورد و در جهت اصلاح جامعه پیش رود.

وی با بیان اینکه خبرنگار همیشه نباید خوب بنوسید و تعریف کند اظهار داشت: خبرنکار باید هم خوب بنوسید و هم بدی ها را برملا کند ، منصفانه به دور از حب و بغض های سیاسی فردی و منطقه ای عمل کند.

 

محمد حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی استانی در مجتمع های مس سرچشمه ،میدوک و خاتون اباد اشتغال دارند خاطرنشان کرد :بالغ بر ۵۵ % این نیروها قرارداد مستقیم با مجتمع دارند و ۴۵% انها پیمانکار هستند .

وی اضافه کرد :در سال ۹۵ ،قریب ۱۰۵ میلیون تن عملیات خاکبرداری در معادن سرچشمه صورت گرفته است که از این رقم فقط ۲۱۰  هزار تن مس به دست امده است ،از این ۱۰۵ میلیون تن ۷۵ میلیون تن ان هنگام برداشت، باطله حساب می شود ۳۵ میلیون تن ان سنگ سولفوریک بوده که مس در ان وجود داشته است و عیار ان ۶ دهم درصد بوده است که مابقی ان در سدهای باطله سرچشمه و میدوک انباشته می شود .

حسنی عنوان داشت  :۷۸۰هزار تن کنسانتره مس با عیار ۲۵% تولید شده است که از این مقدار ۱۹۳ هزار تن ان به مس کاتد تبدیل شده است ،برای تولید ۲۱۰ هزار تن مس ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرده ایم ،فروش کل شرکت درسال ۹۵ بالای ۷ هزار میلیارد تومان بوده است .

وی بیان داشت : مس منطقه کرمان قریب ۷۵ درصد تولید و گردش مالی شرکت صنایع مس ایران را در کشور برعهده دارد.

حسنی با اشاره به اینکه فروش کل شرکت بالای ۷ هزار میلیارد تومان بوده است تصریح کرد :در سال ۹۵ سود ناخالص شرکت ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که با کسر مالیات و…بین سهامداران تقسیم شده و بخشی هم برای سرمایه گذاری آتیه در بخش توسعه ها هزینه می شود.

وی با بیان اینکه متوسط هزینه های مسئولیتهای اجتماعی مستقیم در سه سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بوده گفت : در این سه سال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در مسئولیت های اجتماعی هزینه شده است که این هزینه ها شامل ساخت ورزشگاه ها در رفسنجان ،کرمان و شهربابک  و کمک به تیم های ورزشی و هزینه های ان و کمک های  مختلف دیگر به  ادارات بهزیستی و کمیته و… بوده است .

وی عنوان داشت :در ۴ سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان پروژه اماده بهره برداری هستند که قرار بود در سفر ریاست جمهوری افتتاح شوند برخی از این پروژه ها در حال فعالیت هستند ولی هنوز افتتاح نشده اندو برخی هم در استانه افتتاح هستند  از جمله از این پروژه ها می توان به کارخانه ذوب سرچشمه اشاره کرد و همچنین ۵ هزار میلیارد تومان پروژه اماده سرمایه گذاری در دستور کار داریم .

حسنی با بیان اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست انجام می باشد بیان داشت :پروژه اسید سولفوریک با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه خاتون اباد با ۲۰ درصد پیشرفت از جمه این پروژه ها می باشند .

وی اضافه کرد :این نوید را به همه می دهیم که تا پایان سال ۹۷ صنعت مس کرمان به عنوان صنعت سبز منطقه خواهد شد.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان