یک امتیاز، هدیه شیرین داور به آلومینیوم/ قضاوت ضعیف مومنی در روز پر حاشیه حنطه

  • شناسه خبر: 127450
یک امتیاز، هدیه شیرین داور به آلومینیوم/ قضاوت ضعیف مومنی در روز پر حاشیه حنطه

تیم فوتبال مس رفسنجان در هفته دوم رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال کشور مقابل مهمان خود آلومینیوم اراک به تساوی دو بر دو دست یافت.

خانه » ورزشی » یک امتیاز، هدیه شیرین داور به آلومینیوم/ قضاوت ضعیف مومنی در روز پر حاشیه حنطه

به گزارش خانه خشتی و به نقل از سایت باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان در این دیدار که از ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز گذشته و به قضاوت علی اصغر مومنی در ورزشگاه شهدای مس و در حضور بیش از سه هزار تماشاگر برگزار شد دو تیم در پایان به تساوی دو بر دو دست یافتند.
مسی ها در این دیدار با ترکیب ابراهیم پور، محمودی، ورزکار، کاظمیان، حیات منش، مرزبان، خدامرادی، موسی زاده، حیدری، کریم زاده و غلامی به مصاف مهمان اراکی خود رفتند.
بازیکنان مس رفسنجان در ابتدای ورود به زمین با پیراهن هایی که تصویر شهید مدافع حرم محسن حججی بر روی آن نقش بسته بود پای به زمین مسابقه گذاشتند.
سفید و نارنجی پوشان مس بازی را طوفانی آغاز کردند و در حالی که کاملا توپ و میدان را در اختیار داشتند در دقیقه ۳۰ و روی حرکت سیدکاظم حیات منش به درون محوطه جریمه و پاس در عرض این بازیکن برای امیر خدامرادی صاحب گل اول خود در این دیدار شدند.
در ادامه شاگردان علی حنطه کمی از لاک دفاعی خود بیرون آمدند اما بازی حساب شده مسی ها در نهایت منجر به همین نتیجه در پایان نیمه اول شد هر چند که پس از گل اول شاگردان سامره، نیمکت نشینان آلومینیوم با اعتراض های بی مورد به دنبال ایجاد تنش و تاثیر بر وری قضاوت داور بودند.
در اواخر نیمه اول نیز اعتراض شدید مهدی امیری مربی آلومینیوم و درگیری وی با نماینده هیات فوتبال منجر به اخراج این مربی شد و پس از پایان نیمه اول نیز علی حنطه و دیگر نیمکت نشینان آلومینیوم با احاطه داور مسابقه و اعتراض به وی به دنبال ایجاد جنگ روانی و بهم زدن تمرکز داور مسابقه بودند.
در نیمه دوم اما آلومینیوم که چیزی برای از دست دادن نداشت بازی را بهتر آغاز کرد و بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت اما خطری بر روی دروازه مس ایجاد نکرد و از دقیقه ۵۵ به بعد باز این شاگردان سامره بودند که توپ و میدان را در اختیار گرفتند و فرصت های گلزنی یکی پس از دیگری برای آنها از دست رفت تا اینکه در دقیقه ۶۷ و روی ارسال عباس کاظمیان و ضربه سر سجاد حیدری به دهانه دروازه این امیرحسین موسی زاده بود که با یک ضربه دقیق دروازه آلومینیوم را برای دومین بار باز کرد.
پس از این گل شاگردان سامره همچنان توپ و میدان را در اختیار داشتند و دو فرصت عالی و تک به تک گلزنی را توسط سجاد حیدری و محمدحسین کریم زاده از دست دادند تا اینکه سه دقیقه پس از گل دوم مسی ها امیرحسین موسی زاده در درون محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد اما داور مسابقه در تصمیمی بحث برانگیز و سختگیرانه و در حالی که دقایقی پیش به دلیل اعتراض به وی کارت زرد نشان داده بود با دادن کارت زرد دوم به این بازیکن به دلیل تمارض او را از زمین بازی اخراج کرد.
در دقیقه ۷۳ اولین تعویض مس رفسنجان انجام شد و جواد مولایی به جای حمید غلامی وارد زمین شد اما دو دقیقه پس از این تعویض و ۵ دقیقه پس از اخراج موسی زاده داور مسابقه در تصمیمی مشکوک اینبار خطای پنالتی علی مرزبان را بر روی بازیکن آلومینیوم اعلام کرد تا حامد بصیری دروازه مس رفسنجان را باز کند.
پس از این گل و با توجه به ده نفره شدن مسی ها، اراکی ها بیشتر توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با روی آوردن به بازی مستقیم و ارسال پاس های بلند به زمین مس به دنبال گل تساوی بودند.
در ادامه و در دقیقه ۸۲سجاد حیدری از زمین بازی بیرون رفت و به جای وی ابوالفضل پورموسوی وارد زمین شد تا کمی از فشار حملات آلومینیوم کاسته شود.در دقیقه ۸۹ نیز علی سامره سومین و آخرین تعویض خود را انجام داد و علی اکبر حیدرنیا را به جای علی مرزبان که بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته بود راهی زمین کرد تا دقایق انتهایی بازی را کنترل کند.
اما شاهکار داور مسابقه در این دیدار در زمان های تلف شده بود و در حالی که ۴ دقیقه زمان تلف شده از سوی علی اصغر مومنی اعلام شده بود و این چهار دقیقه نیز به پایان رسیده بود با ادامه بازی تا دقیقه ۹۷ فرصت گلزنی را در اختیاز اراکی ها قرار داد تا آنها موفق شوند از روی نقطه کرنر و ضربه سر وحید جعفری دروازه مسی ها را باز کنند و در نهایت این بازی به لطف علی اصغر مومنی داور مسابقه با تساوی دو بر دو به پایان برسد.
اما از نکات قابل تامل این دیدار علاوه بر قضاوت ضعیف داور مسابقه که یک کارت قرمز، یک پنالتی و یک گل به آلومینیوم هدیه داد می توان به تنش های متناوب ایجاد شده از سوی نیمکت نشینان آلومینیوم اشاره کرد که بارها در طول مسابقه به اعتراض پرداختند و بر روی قضاوت داور مسابقه تاثیر گذاشتند و تماشاگران فهیم مس رفسنجان کوچکترین عکس العملی را در قبال این رفتارهای ناشایست از خود به نمایش نگذاشتند و امیدوارند که فدراسیون فوتبال، کمیته انظباطی و کمیته داوران به خوبی این مسابقه و این قضاوت را مورد بررسی قرار دهند تا دیگر حقی از باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان پایمال نشود و این باشگاه وظیفه خود می داند از حق پایمال شده خود دفاع نماید و فیلم حواشی این دیدار را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد و امیدوار است مسئولین ذیربط در این باره تصمیم جدی بگیرند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان