فرماندار رفسنجان عنوان کرد:

انبارهای نگهداری سم از سطح شهر رفسنجان جمع آوری می شوند

  • شناسه خبر: 127299
انبارهای نگهداری سم از سطح شهر رفسنجان جمع آوری می شوند

فرماندار رفسنجان گفت: تا پایان سال جاری تمامی انبارهای نگهداری سم در سطح شهر جمع اوری و با سم فروشان غیر قانونی مانند قاچاقچیان مواد مخدر برخورد خواهد شد.

خانه » آخرین اخبار » انبارهای نگهداری سم از سطح شهر رفسنجان جمع آوری می شوند

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در جلسه نهاده های کشاورزی شهرستان رفسنجانبا اشاره به پیگیری های صورت گرفته دراین موضوع اظهار داشت:  این پیگیری ها نتیجه بخش بوده است به گونه ای که وضع هم درمورد سم های تقلبی و هم واحد های غیر مجاز بهبود یافته است.

وی افزود: واقعیت درمورد میزان مصرف سموم شهرستان رفسنجان به گزارش تقریبا همه ادارات در یک سال ۶۵۰تن است.

ملانوری بیان داشت: تعداد واحد های صنفی پخش کننده سم های کشاورزی در رفسنجان به ۱۳۰واحد میرسد و این واحد ها توانسته اند برای مردم رفسنجان ۲۰۰الی۳۰۰ فرصت شغلی به وجود اورند.

فرماندار رفسنجان خاطر نشان کرد: کشاورزان ما سالانه مبلغی در حدود ۵۰ تا۶۰میلیارد تومان هزینه سموم کشاورزی را میدهند و اگر این سموم نباشند و ما از ورود تمامی انها جلوگیری کنیم کشاورز ما به موقع نمیتواند با افات مبارزه کند واین امر سبب از بین رفتن محصول میشود و اسیبی جدی به وضع اقتصادی کشاورزان خواهد زد پس این کالا بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: موضوع اصلی سلامت جسمی افراد است نگهداری کردن سموم در داخل منازل،انبار های داخل سطح شهر،نگهداری نادرست کپسول های اتش نشانی و همچنین سم پاشی کردن درختان پسته توسط افراد باعث وارد شدن صدمات جبران ناپذیری از جمله اسیب های پوستی تنفسی و ریوی خواهد شد لذا ما باید تدبیری بیندیشیم که از انبار کردن سموم در انبارهای داخل شهر جلوگیری شود و تمامی سمها به انبارهایی که به همین منظور در خارج از شهر تعبیه شده اند ارسال شوند.

ملانوری گفت:اسودگی خاطر کشاورز را تامین میکند،اشتغال ایجاد میکند و گردش مالی و اقتصادی را در سطح شهرستان بالا میبرد اما در عین حال سم سلامتی را از بین میبرد.

وی بیان داشت: نکته قابل توجه درمورد جمع اوری قوطی های خالی سم است که تولید کنندگان این سموم باید تدبیری چاره کنند تا از پخش شدن این قوطی ها در محیط زیست جلوگیری شود

فرماندار رفسنجان گفت: تا پایان سال جاری تمامی انبارهای نگهداری سم در سطح شهر جمع اوری و با سم فروشان غیر قانونی مانند قاچاقچیان مواد مخدر برخورد خواهد شد.

خبر از ریحانه حسین رحیمی

برچسب ها:
انبار سم سم فرماندار رفسنجان نهاده های کشاورزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان