اتهام زنی خانواده هاشمی به دستگاه قضا و انتظار واکنش جدی قوه قضائیه

به تعبیر خانواده هاشمی، انتقال مجرم امنیتی به زندان یعنی “ربودن!”

  • شناسه خبر: 12723
به تعبیر خانواده هاشمی، انتقال مجرم امنیتی به زندان یعنی “ربودن!”

جنجال سازی رسانه ای پیرامون پرونده مهدی هاشمی با انتشار نظر رسمی پزشک این خانواده وارد فاز جدیدی شد تا پس از بیانیه پراکنی خانواده هاشمی و ایراد اتهام به دستگاه قضایی، روشن شود که اساسا مهدی هاشمی مشکل قلبی نداشته است. به گزارش رجانیوز، بعد از انتشار نامه‌های گوناگون با امضای «مهدی هاشمی رفسنجانی»، […]

خانه » آخرین اخبار » به تعبیر خانواده هاشمی، انتقال مجرم امنیتی به زندان یعنی “ربودن!”

جنجال سازی رسانه ای پیرامون پرونده مهدی هاشمی با انتشار نظر رسمی پزشک این خانواده وارد فاز جدیدی شد تا پس از بیانیه پراکنی خانواده هاشمی و ایراد اتهام به دستگاه قضایی، روشن شود که اساسا مهدی هاشمی مشکل قلبی نداشته است.
به گزارش رجانیوز، بعد از انتشار نامه‌های گوناگون با امضای «مهدی هاشمی رفسنجانی»، «فاطمه هاشمی رفسنجانی»، «عفت مرهشی» و حتی «محسن هاشمی رفسنجانی»، در روزهای اخیر نامه‌ای با امضای «خانواده هاشمی» در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده که در آن ضمن بیان برخی مسائل توهین‌آمیز و غیرواقع علیه دستگاه قضایی کشور، ادعا شده که قوه قضائیه متهم خود یعنی مهدی هاشمی را از بیمارستان «ربوده» و به زندان منتقل کرده است!

در بخشی از این نامه سرگشاده، آمده است: «… تاخیر حضور آقای مهدی هاشمی سوال برانگیز شد که پس از پرس و جو از کارمندان بیمارستان مشخص شد ایشان را در مسیر انتقال از اتاق تا بخش سی تی اسکن در حالی که روی ویلچر نشسته بود به صورت مخفیانه و با آمبولانس ربوده و به زندان انتقال داده‌اند که عملی عجیب، سوال برانگیز و تداعی کننده فیلم‌های اکشن و پلیسی است. ربودن و انتقال ایشان به زندان آن هم بدون هماهنگی با پزشکان و بیمارستان اتفاق افتاد…»

این ادعای علیه قوه قضاییه در حالی صورت گرفته که مهدی هاشمی رفسنجانی به محض مشاهده برخی علائم ناراحتی، با همکاری بسیار مناسب مسئولان قضایی از زندان با بهترین حالت ممکن و تحت نظر پزشک شخصی اش، به بهترین بیمارستان قلب تهران منتقل شد و تحت نظر مجرب‌ترین پزشکان قلب و عروق قرار گرفت. و این در حالی بود که به بهانه ملاقات هاشمی رفسنجانی با پسرش، چندین بار تمام بیمارستان قرق شد تا خانواده هاشمی رفسنجانی و شخص اکبر هاشمی رفسنجانی بتوانند در بیمارستان حاضر شوند و با مهدی هاشمی دیدار کنند.

پس از معاینات گسترده، یک سند معتبر از پزشک معتمد خانواده هاشمی نشان می‌دهد که دکتر ایرج ناظری پس از انجام آنژیوگرافی مهدی هاشمی بهرمانی رسما اعلام کرده که وی هیچ‌گونه عارضه قلبی نداشته و ندارد. دکتر ناظری که خانواده هاشمی به عنوان پزشک معتمد خود به زندان اوین معرفی کرده بود، در سطر ششم نامه خود به یک مقام عالیرتبه قضایی به صراحت تاکید می‌کند: «با توجه به بررسی‌های کامل آنژیوگرافی ضایعه عضوی کرونر قلب وجود ندارد.»

با این حال، بعد از آنکه مشخص شد که مهدی هاشمی مشکلی ندارد و مسئولان قضایی نیز او را به زندان بازگرداندند، خانواده هاشمی مدعی شده که مسئولان امنیتی، مهدی را از بیمارستان ربوده‌اند و بدون توجه به شرایط جسمانی او، فرزندشان را به زندان اوین منتقل کرده‌اند؛ داستانی که به خط اصلی رسانه‌های ضدانقلاب هم تبدیل شده و از این مساله برای اثبات ادعاهای دروغین خود استفاده کردند.
به نظر می‌رسد دستگاه قضایی که تاکنون در زمینه رسیدگی به این پرونده بسیار معقول و قاطعانه و متناسب باشان جمهوری اسلامی ایران رفتار کرده، اکنون باید نسبت به این ادعاهای توهین‌آمیز از سوی خانواده هاشمی واکنش نشان دهد و بر طبق قانون، با آن برخورد کند؛ چرا که با رویه ای که از سوی خانواده هاشمی در پیش گرفته شده است، ظاهرا جای متهم و شاکی عوض شده و این خانواده هاشمی است که دستگاه قضا را به خاطر بازجویی از مهدی هاشمی به اتهامات مختلف مورد بازخواست قرار داده است، به نحوی که بازگرداندن مهدی هاشمی به زندان را با طلبکاری تمام به «ربودن» تعبیر می کند!
تکمیلی/ اژه ای: خیلی به این زندانی امتیاز دادیم
در همین حال، سخنگوی قوه قضائیه نیز امروز با اعلام اینکه پزشکان سلامتی قلب و عروق مهدی هاشمی را تایید کردند، گفت: خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز دادیم.
به گزارش رجانیوز، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در سی و نهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به انتشار بیانیه خانواده هاشمی اظهار داشت: خانواده آقای هاشمی چندی قبل با صدور بیانیه ای چند مطلب را مطرح و نسبت به بردن مریض از بیمارستان به اوین مطالب منتشر شده در رسانه ها و اقدامات بازپرسی مطالبی را مطرح کردند. باید بگویم که دوست داریم به هر زندانی تا جایی که ممکن است توجه شود اما فراهم کردن آنچه که خانواده های زندانیان می خواهند برای ما مقدور نیست. البته باید بگویم خیلی به این زندانی از زمان بازداشت تا بیمارستان امتیاز داده شد، که اگر برای ما مقدور بود به مابقی نیز تعلق می گرفت.
وی ادامه داد: خیلی به وی امتیاز داده شد، اگرچه یک ماه بازداشت وی در انفرادی درست است، ولی او با خانواده ملاقات و چندین بار نیز با اعضای خانواده تماس تلفنی داشتند.
سخنگوی قوه قضائیه در مورد گله خانواده هاشمی از رسانه ها گفت: صرف نظر از تعابیر فردی که متهم است و هنوز حکمی برای وی صادر و این حکم قطعی نشده است، نباید در رسانه ها موضوع مطرح شود البته این موضوع صرف نظر تعابیری است که خانواده هاشمی بکار بردند که آن را تایید نمی کنم.
محسنی اژه ای در مورد تحقیق از متهم نیز اظهار داشت: متهم مدعی است دلایل جرم به من گفته نشده است اگرچه بازپرس مستنداتی برای خود دارد و براساس مستندات به اتهام توجه دارد، از ناحیه بازپرس اتهاماتی متوجه متهم بوده که هنوز پرونده در مرحله تحقیقات است.
وی با اشاره به بستری شدن مهدی هاشمی در زندان افزود: این فرد در تماس با خانواده خود اظهار می کند که دارای ناراحتی قلبی است که بلافاصله بازپرس به زندان دستور می دهد تا پزشک زندان او را مقایسه کند اگرچه بعد از معاینه پزشک مورد خاصی نمی بیند. ضمن اینکه یک متخصص قلب نیز پس از معاینه و گرفتن نوار قلب می گوید که چیز خاصی را مشاهده نکرده است، این در حالی است که با اصرار خانواده برای اینکه دکترهای مورد اعتماد مهدی را معاینه کنند با توجه به اینکه این موضوع الزامی نداشت، اما بازپرس اجرای آن را بدون اشکال دانست به همین دلیل دکتر ناظری با نظر خانواده روز دهم آبان این فرد را معاینه کرد و گفت در معاینات ناراحتی قلبی مشاهده نمی شود، اما براساس توضیحات متهم و علائم بالینی ضروری است که متهم بستری و آنژیوگرافی صورت پذیرد.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: البته متعارف است کسی که در بازداشت موقت است ماموری به همراه او برود به همین دلیل مهدی هاشمی به همراه مامور به بیمارستان مورد نظر خانواده اش برای آنژیوگرافی فرستاده شد در همین حین بازپرس تصور کرد که آنژیوگرافی زمان زیادی نمی برد و پس از اینکه روز دوشنبه به بیمارستان اعزام شد، پنجشنبه نیز مورد آنژیوگرافی قرار گرفت که در همین فاصله ملاقات هایی نیز از طرف خانواده انجام شد.
به گفته محسنی اژه ای پس از آنژیوگرافی پزشک اعلام می کند که مشکلی در قلب و عروق وجود ندارد و ظرف ۲۴ ساعت اگر مشکلی بوجود نیاید، می تواند مرخص شود البته فردای آن روز اظهارات دیگری مبنی بر اینکه نیاز به آزمایشات دیگر است مطرح شد اما پس از ۲۴ ساعت با توجه به اینکه مشکلی برای او پیش نیامد، به زندان منتقل شد.
برچسب ها:
مهدی هاشمی، زندان،مجرم امنیتی، بیماری قلبی، جنجال، خانواده هاشمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان