امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

تیم اقتصادی قوی و کارآمد میتواند تعادل را در جامعه برقرار کند

  • شناسه خبر: 127216
تیم اقتصادی قوی و کارآمد میتواند تعادل را در جامعه برقرار کند

حجت الاسلام رمضانی پور گفت : در کشور بخشهای متوسط فقیرتر شدند بخشهایی متمول و پولدار بودند پولدارتر شدند در این راستا اگر تیم اقتصادی قوی حاکم شود میتواند تعادل را در جامعه برقرارکند .

خانه » سیاسی » تیم اقتصادی قوی و کارآمد میتواند تعادل را در جامعه برقرار کند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همه به تقوی الهی به اصلاح ذات البین اظهار داشت :برخی افراد بعد از اتمام عروسی با ایجاد سرو صدا و مزاحمت ،باعث ایجاد الودگی صوتی می شوند این افراد علاوه بر اینکه برخی اعمالشان نامشروع است باعث مزاحمتهایی هم برای مردم می شوند .

وی تصریح کرد :این افراد حق الناس بر گردن خود می گذارند چطور میتوانید خودتان را از دست این ازار و اذیت خلاص کنید ؟ علاوه بر اینکه ممکن است در این راستا گناهانی هم انجام شده باشد، با گناه می خواهیم زندگی جدید را برای فرزندان خود فراهم نماییم ؟اینده اینها چه می شود ؟از طرفی با همه زحمتهایی که نیروی انتظامی می کشند اما مردم از ۱۱۰ انتظار بیشتری دارند .

امام جمعه افزود :از مسئولین انتظامی میخواهیم ۱۱۰ را تقویت کنند ،از مردم میخواهیم اگر خانواده ای این چنین مزاحمتهایی را ایجاد کردند میتوایند از طریق قانون شکایت کنند دادسرا به شکایت رسیدگی می کنند  .

وی بیان داشت :برخی گروهای موسیقی از دیگر شهرها به رفسنجان می ایند و پولهای کلانی را دریافت می کنند این گروه ها چیزی جز گناه و معصیت نمی اورند ،اگر پول دارید پولهای خود راصرف خانواده های بی بضاعت که امکان ازدواج برایشان نیست خرج نمایید .

امام جمعه با بیان اینکه غرق پول شدن و گناه کردن باعث وارد شدن مصیبت به جامعه می شود گفت :جمع اوری متدکیان و و قلیان باید با جدیت دنبال شود تا خدمات و زحمات دیده شود و شاهد چنین پدیده هایی در شهر نباشیم .

وی به توزیع مشروبات الکی در شهرستان اشاره کرد و گفت :باید با این پدیده ها به شدت برخورد شود چراکه با ناموس و جان مردم بازی می شود .

حجت الاسلام رمضانی پور افزود :مراسم تحلیف رئیس جمهور با بیش از ۱۰۰ هیات از کشورهای جهان صورت گرفت که مایه اقتدار و نشانه مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است امیدواریم مسئولین نظام ،قدر نظام را بدانند و قدر ولایت را هم بدانیم و با وحدت و همدلی این کشور را با انتخابهای خوب و کارامد کشوری کارامدتر داشته باشیم .

وی تاکید داشت :در خصوص تعیین وزرا رئیس جمهور باید دقت کند تا وزیران خوبی را معرفی نماید ،تیم اقتصادی دولت باید قوی باشد این افرادی که اطراف رئیس جمهور در بخش اقتصادی بودند اینها هیچ هنر و معجزه ای برای رونق اقتصادی نداشتند و کاری هم نکردند مردم هم وضعشان بدتر شد ولی بهتر نشد ،درست است که امار ،رشد اقتصادی را می دهند ولی تورم کاهش پیدا کرده اما رکود در جامعه ظالمانه است .

وی اضافه کرد :رونق اقتصادی در تولید و عرصه و اینکه مردم بتوانند از امکاناتی که در کشور وجود دارد بتوانند به خوبی استفاده کنند به راحتی نمی شود ،بخشهای متوسط فقیرتر شدند بخشهایی متمول و پولدار بودند پولدارتر شدند در این راستا معمولا اگر تیم اقتصادی قوی حاکم شود میتواند تعادل را در جامعه برقرارکند .

امام جمعه بیان داشت :همه مسئولین با انبوهی از مشکلات مردم گرفتار هستند این گرفتاریها را باید دولت حل کند و این کارتیم اقتصادی قوی می خواهد افراد معرفی شده دولت دوازدهم را بهتر از دولت یازدهم نخواهند کرد ،مگراینکه برنامه دیگر را انجام دهند مجلس خیانت به ملت نکند باید به وزیری رای اعتماد بدهند که به درد این ملت می خورد .

وی اذعان کرد : رهبر انقلاب در برنامه تنفیذ و منصوب کردن رئیس جمهوری مطلبات مردم را مد نظر داشتند ،اولویت اول معیشت مردم بود که مسئولان اجرایی و دولت باید به این مهم توجه داشته باشند ،اگر سه قوه به وظایف خودشان عمل کنند مشکلات جامعه هم کم می شود .

امام جمعه با بیان اینکه  تعامل با دنیا باید  با حفظ سه اصل عزت ،حکمت و مصلحت همراه باشد خاطرنشان کرد :ایستادگی در مقابل سلطه باید از جمله برنامه های دولت باشد نماد سلطه، امریکا و رژیم صهیونیستی و دولتهای خبیث غربی می باشند.

وی افزود :برجام حداقل بدعهدی را بر همه مردم ایران ثابت کرد شایسته است دولت جدید همچون دولت کرده شمالی د رمقابل تهدیدات امریکایها محکم بایستد و شجاعت داشته باشد .

حجت الاسلام رمضانی پوربیان داشت :ما قدرت داریم ولی از خود نشان نمیدهیم امریکا میخواهند با هزینه ایران از برجام خارج شوند باید با قاطعیت بیشتر برخورد شود .

وی به حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و اذعان داشت :امام(ره) بارها فرموده اند :چند صد صنایع کوچک میتواند وضع موجود را احیا کند دولت باید وقت خود را صرف احیای صنایع کوچک نماید تا اشتغالزایی صورت گیرد

امام به صرفه جویی اب شرب شهری و روستایی اشاره کرد و افزود :در بخش کشاورزی و هم در بخش شرب باید صرفه جویی کنیم خودمان دلمان برای شهرمان بسوزد،خودمان باید اب را مدیریت کنیم تا به صورت هدفمند ، محصول بهتر و بیشتری را برداشت کنیم .

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان