رئیس اموزش و پرورش رفسنجان مطرح کرد :

بهترین شیوه برای اشتغالزایی، توسعه و گسترش مدارس غیردولتی است

  • شناسه خبر: 127057
بهترین شیوه برای اشتغالزایی، توسعه و گسترش مدارس غیردولتی است

سید کاظم حسینی گفت :در حال حاضر ۱۰۵۰ نفر نیروی ازاد در مدارس غیردولتی اشتغال دارند و امسال هم ۳۰۰ نفر در این زمینه اشتغالزایی شده است با توجه به اینکه بازنشستگی در رفسنجان نسبت به استان در راس هرم قرار دارد بهترین شیوه برای اشتغالزایی توسعه و گسترش مدارس غیردولتی است .

خانه » اجتماعی » بهترین شیوه برای اشتغالزایی، توسعه و گسترش مدارس غیردولتی است

به گزارش خانه خشتی ؛ سید کاظم حسینی پور در جلسه تجلیل از خبرنگاران رفسنجان که از سوی اداره آموزش و پرورش در دفتر ریاست این اداره برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت :قلم خبرنگار چون سلاح برنده ای است که تاریکی را از بین می برد و روشنایی را در جامعه حاکم می نماید امیدواریم که قلم شما همیشه حلال مشکلات مردم جامعه باشد .

وی تصریح کرد :رتبه های سه رقمی کنکورطبق امار و ارقام نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است ،طبق اخرین امار اعلام شده ۳۵ نفر رتبه سه رقمی ،دو نفررتبه ۲رقمی و بین هزار تا سه هزار رتبه های فراوانی وجود دارد .

حسینی با بیان اینکه ۵۰ هزار دانش اموز ایرانی در رفسنجان داریم افزود :۶۱۰۰ دانش اموزاتباع بیگانه دررفسنجان وجود دارد و قریب ۲۸% دانش اموزان ایرانی در مراکز غیر دولتی تحصیل می کنند .

وی بیان داشت :تلاش ما باید براین مبنا باشد که مدارس ما به سمت غیردولتی پیش روند چراکه این روند هم در امر اشتغالزایی نقش مهمی دارد و هم از بار هزینه های دولتی اموزش و پرورش می کاهد .

سید کاظم حسینی با اشاره به اینکه اگر دولت بخواهد برای یک نفر اشتغال ایجاد کند باید چندین میلیارد هزینه کند بیان داشت :در حال حاضر ۱۰۵۰ نفر نیروی ازاد در مدارس غیردولتی اشتغال دارند و امسال هم ۳۰۰ نفر در این زمینه اشتغالزایی شده است با توجه به اینکه بازنشستگی در رفسنجان نسبت به استان در راس هرم قرار دارد بهترین شیوه برای اشتغالزایی توسعه و گسترش مدارس غیردولتی است .

وی اضافه کرد :طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شرایط تحصیل باید برای همه اتباع فراهم شود لذا با این شرایط ما دانش اموزان اتباع بیگانه را به سمت مدارس غیردولتی هدایت می کنیم و در این راستا هزار نفر دانش اموز غیرمجاز تبعه بیگانه به سمت مدارس غیردولتی هدایت شدند .

حسینی با اشاره به اینکه مدارس اتباع بیگانه را هیات امنایی کرده ایم گفت :در این راستا هزینه های دانش اموزان به حساب مدرسه واریز می شود و مبلغی به عنوان کارانه به حساب معلمین و مدیران ان مدرسه واریز می شود .

وی به طرح شهاب اشاره کرد و افزود :طرح شهاب (طرح شناسایی استعدادهای برتر دانش اموزان) از سال اینده جایگزین طرح تیزهوشان خواهد شد این طرح از مقطع چهارم ابتدایی اجرایی می شود و مزیت این طرح این است همه دانش اموزان در یک چیز استعداد دارند .

رئیس اموزش و پرورش رفسنجان به شهریه مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت :مدارس غیردولتی بر اساس رتبه بندی افزایش شهریه دارند ،شهریه ثابت برای همه مدارس یکسان است ،ولی برخی مدارس براساس خدماتی که ارائه می دهند افزایش شهریه دارند و ۸۰% ارائه خدمات ،اجباری می باشد .

وی خاطرنشان کرد :فرم  مدارس بر عهده مدیر و انجمن اولیا و مربیان مدرسه می باشد ، در سال گذشته ۴۰% از تولید داخلی ،امسال هم ۷۰ درصد فرم مدارس باید از تولیدات داخلی شهر باشد .

سیدکاظم حسینی به کمرنگ شدن حضور خیرین در نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت : با توجه به وضعیت نامناسب در تولید پسته ،خیرین مانند گذشته توانایی مشارکت را ندارند ،در حال حاضر ۱۲ مدرسه تخریبی و غیرقابل استحکام در رفسنجان وجود دارد لذا در این راستا طرح مشارکتی برای  نوسازی مدارس را اغاز کردیم .

وی افزود :براساس این طرح ،برای نوسازی مدارس  ۵۰% هزینه ها را خیرین و ۵۰ %ان را اداره نوسازی تقبل خواهد کرد از انجائیکه بحث نوسازی از اموزش و پرورش جداست لذا به برخی مصالح اداره اموزش و پرورش اهمیت داده نمی شود و تلاش ما بر این است که رابطه نزدیکتری در این راستا صورت گیرد تا مشلات نوسازی مدارس حل گردد .

حسینی تاکید کرد :در روستاها ،ساختمانها و مدارس محکم و نو داریم ولی  به علت مهاجرت به شهر از تعداد دانش اموزان انها کاسته شده است این در حالی است که در شهر ساختمانهای کهنه و غیر استحکام با دانش اموز زیاد وجود دارد .

وی بیان داشت :دانش اموزان رفسنجانی در همه رشته ها با کسب مدال ،باعث افتخار شهرمان هستند .

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان