آمار سزارین در رفسنجان۱۲درصد کاهش یافت

  • شناسه خبر: 127055
آمار سزارین در رفسنجان۱۲درصد کاهش یافت

عضو هییت علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: طی سه سال گذشته آمار زایمان به روش سزارین در این شهرستان کاهش یافته است.

خانه » پزشکی و سلامت » آمار سزارین در رفسنجان۱۲درصد کاهش یافت

به گزارش خانه خشتی ، فریبا امین زاده روز سه شنبه در همایش ترویج زایمان طبیعی و تغذیه با شیر مادر حق مادر و کودک در سالن ذکریای رفسنجان اظهار کرد: تا سه سال پبش ۵۸درصد زایمانها در این شهرستان به روش سزارین انجام می شد که با فرهنگسازی این آمار در حال حاضر به ۴۶ درصد کاهش یافت.
وی تصریح کرد: همچنین تا سه سال قبل بیش از ۶۰ درصد از زنان باردار برای بار اول تمایل به انجام سزارین داشتند که این آمار هم به ۳۶درصد کاهش یافته است.ی
وی بیان کرد: زایمان طبیعی روندی فیزیولوژی و طبیعی بدن است و کمترین آسیب را به ساختار طبیعی بدن وارد میسازد در حالی که زایمان به روش سزارین آناتومی و شکل طبیعی بدن بیشتر بهم می ریزد.
امین زاده افزود: خونریزی هایی که در طول زایمان سزارینی اتفاق میفتد دو برابر حالت زایمان طبیعی است و زایمان طبیعی با شروع طرح تحول نظام سلامت در گشور رایگان صورت می گیرد.
وی در مورد شیر مادر هم خاطرنشان کرد: نوزاد از بدو تولد باید تا شش ماهگی به طور مطلق شیر مادر میل کند و از آن پس تا دو سالگی غذاهای کمکی و تغذیه مناسب هم مصرف کند.

در ادامه مدیرگروه سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم معتقد است که در زایمان طبیعی فرزند سالم ‌تری به دنیا می‌آید و زایمان طبیعی بر سزارین ارجحیت دارد. پروین نخعی اظهار کرد: شیرمادر، مهر مادر و زایمان طبیعی سه مهر خداوند است که جایگزین ندارد و در دوران بارداری مادر هرگونه رفتاری داشته باشد و هر صدایی بشنود و هرنوع تغذیه‌ای داشته باشد در تربیت فرزندش اثرگذار است.
وی ادامه داد: این موارد روی شخصیت، سرنوشت و درک و شعور فرزند تأثیر دارد.
این پزشک خانواده فرهنگ غنی و بومی اسلامی را در تربیت فرزندان مؤثر دانست و افزود:
وی ادامه داد: برخی فیلم‌هایی که از شبکه‌های ماهواره نمایش داده می‌شود ساعت‌ها فکر و زمان برده و دشمن هدفش فروپاشی خانواده‌های مسلمان ایرانی است که این امر موجب شده آمار طلاق در کشورمان افزایش یابد.
نخعی بر استفاده صحیح فرزندان از اینترنت تأکید کرد و گفت: نباید فرزندان خود را در یک اتاق دربسته با امکانات تنها گذاشت بلکه باید کنترل شوند تا با استفاده ناصحیح از فضای مجازی به بیراهه کشیده نشوند.
در پایان به ده نفر از حامیان و مروجین زایمان طبیعی تجلیل به عمل آمد.

برچسب ها:
زایشگاه رفسنجان زایمان طبیعی سزارین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان