خطبه های نمازجمعه کشکوئیه

  • شناسه خبر: 12680
خطبه های نمازجمعه کشکوئیه

امام جمعه کشکوئیه:ملت ایران سر آشتی با آمریکا فرود نمی‌آورند

خانه » آخرین اخبار » خطبه های نمازجمعه کشکوئیه

به گزارش “خانه خشتی” : حجت‌الاسلام محمدمحرابی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کشکوئیه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب اوباما برای دومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور، اظهار داشت: هر کدام از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که انتخاب می‌شدند برای مردم ایران فرقی نمی‌کرد، چرا که چه حزب دموکرات و چه حزب جمهوری‌خواه آمریکا، میانه‌ای با ایران، اسلام و انقلاب اسلامی نداشته و ندارند.

این مسئول ادامه داد: آمریکا همواره دشمن ملت ایران بوده و است و تا دولت‌مردان آمریکا بر توطئه‌ها و دشمنی‌‌شان پافشاری کنند مردم ما سر آشتی با آمریکا فرود نخواهند آورد.

خطیب جمعه کشکوئیه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز تکریم خانواده، بیان کرد: در جامعه ما نه مردم و نه مسئولان به جایگاه و وظایف خانواده توجه نمی‌کنند که در نتیجه آن امروز خانواده استحکام لازم را ندارد و معمولاً آمار طلاق و مفاسد اجتماعی نیز در حال افزایش است.

وی عدم اختلاط زنان و مردان را از عوامل استحکام خانواده‌ها دانست و افزود: مشاهده می‌شود که در بسیاری از مراسم و برنامه‌ها از جمله در مراسم مذهبی، عزاداری‌ها و جشن‌ های عروسی به موضوع عدم اختلاط زن و مردم توجه نمی‌شود.

امام جمعه کشکوئیه به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره لزوم عدم اختلاط زن و مرد اشاره کرد که می‌فرمایند: «اسلام بین زن و مرد در جامعه مرزی قرار داده که از نظر اسلام هیچ کس حق ندارد این مرز را زیرپا بگذارد، از نظر اسلام خانواده خیلی مهم است که رابطه زن و مرد در محیط خانواده به گونه‌ای و در محیط جامعه به گونه‌ای دیگر است. اگر در محیط جامعه حایل بین زن و مرد شکسته شود خانواده خراب می‌شود، فرهنگ اسلامی فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد است.»

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌های نماز باتوجه به نزدیکی ایام ماه محرم، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب، عزاداری‌های ماه محرم به گونه‌ای برگزار شود تا باتوجه به شرایط فعلی حساس کشورمان، از این مجالس در راستای انسجام و استحکام جامعه و نظام اسلامی و برملا کردن توطئه‌های دشمن حداکثر استفاده شود.

محرابی زاده اضافه کرد: عاشورا یک حرکت سیاسی از سوی حضرت امام حسین(ع) در برابر جریان ظلم بود که متأسفانه دارد به انحراف کشانده می‌شود، به طوری که برخی مسئولان هیئت‌های مذهبی از سخنرانان می‌خواهند تا در سخنرانی‌های خود درباره مسائل سیاسی صحبت نکنند، در صورتی که این کار اشتباه و در واقع خیانت به نهضت امام حسین(ع) است.

وی تصریح کرد: در عزاداری‌های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باید ایده و تفکر این امام که ستیز با ظلم و ظالمان است تقویت شود.

تأکید بر لزوم آموختن علم و دانش توأم با ایمان و تقوا، گرامیداشت روز بازنشستگان، یادآوری ۲۴ ذی‌حجه سالروز نزول آیات تطهیر و ولایت و جریان مباهله و ۲۵ ذی‌حجه سالروز نزول سوره هل اتی، گرامیداشت روز جهانی دیابت و تأکید بر توجه به تغذیه مناسب و ورزش، گرامیداشت سالروز ارتحال علامه طباطبایی و گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و تأکید بر لزوم مطالعه مفید، از دیگر سخنان محرابی زاده درخطبه های این هفته نمازجمعه کشکوئیه بود

برچسب ها:
خطبه های نمازجمعه کشکوئیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان