از برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان تجلیل شدند/تصاویر

  • شناسه خبر: 126710
از برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان تجلیل شدند/تصاویر

برگزیدگان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره مورد تجلیل واقع شدند.

خانه » آخرین اخبار » از برگزیدگان جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان تجلیل شدند/تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عصر امروز در این آیین اظهار کرد: فراخوان این جشنواره از اسفند ماه سال گذشته منتشر شد و با تشکیل کمیته های علمی و تخصصی ۲ هزار و ۷۳۱ اثر شعر در بخش های شعر سپید، اهل بیت(ع)، کرامت و شعر رضوی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۵ اثر به مسابقه جشنواره راه یافت.
محمدرضا علیزاده افزود: این آثار از ۲۴ استان مختلف از جمله قم، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، یزد، اصفهان، کهکیلوئیه و بویر احمد، همدان، کرمان و دیگر نقاط کشور ارسال شد.
وی تصریح کرد: این جشنواره امسال تمرکز خود را در کیفیت بخشی و نواوری آثار شعری گذاشته است ضمن اینکه ویژگی دیگر این جشنواره علاوه بر بخش رقابتی، تولید آثاری با موضوع کرامت انسانی بود که این موضوع بر گرفته از فرهنگ اهل بیت و قرآن و آیین رضوی بود.
علیزاده عنوان کرد: باید در جهت ترویج فرهنگ رضوی و معرفی شخصیت والای امام ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) گام برداریم و در این زمینه جامعه فرهنگی و هنری و هنرمندان وعلاقمندان شعر و ادب می توانند با خلق آثاری بی نظیر در راستای معرفی ابعاد مختلف حضرت فضای جامعه را عطرآگین به حضور معنوی آن امام همام کنند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: حمایت هایی که مس منطقه کرمان زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران از رویدادهای فرهنگی هنری از جمله این جشنواره کرده است قابل تقدیر است.
وی همچنین یاد و خاطر اولین شهید شاعر کشورمان شهید حسین ارسلان از خطه کرمان را گرامی داشت.
در ادامه فرماندار ویژه رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: امروز نیاز به افراد هنرمند دارای روحیه جهت ایجاد نشاط در جامعه به شدت احساس می شود و استفاده از ابزار مهم فرهنگی و هنری بسیار در این راستا مفید خواهد بود.
حمید ملانوری بیان کرد: هر چقدر دولت برای ایجاد زیرساخت ها در کشور تلاش کند اگر در زیر پوست جامعه افرادی باشند که گرفتار آۀسیسب های اجتماعی شوند و نتوانند روحیه خود را در جهت رونق در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … صرف کنند جامعه پویا نخواهد بود.
وی ادامه داد: انسان بادی بخشی از زندگی و نیروی خود را صرف خلق آثار فرهنگی و هنری کند.
ملانوری خاطرنشان کرد: رفسنجان شهری بر پایه فرهنگ و هنر استوار است و گروههای مختلف فرهنگی و انسانهای ارزشمندی نظیر آیت الله هاشمیان که از ستونها و پایه های ارزشمند انقلاب و اسلام بود، امام جمعه فقید، حجت الاسلام پور محمدی، وزیر دادگستری و دیگر انسانهای فرهیخته را تقدیم ایران و بین الملل کرده است.
وی گفت: این شهرستان در دوره دفاع مقدس بیش از یکهزار شهید را تقدیم انقلاب کرده و امروز هم در دفاع از حریم اهل بیت(ع) پیشتاز است.
فرماندار رفسنجان اظهار کرد: در زمینه هنر در حوزه فیلم سازی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، قرآن و عترت و … هنرمندان شاخص ِ دارای رتبه های داخلی و بین المللی را دارد.
وی ادامه داد: امروز در رفسنجان دانشگاهها به عنوان نسل سوم که کارآفرینی است، بحث کارآفرینی و ایجاد اشتغال ارتباط با دانشگاه و کارافرینی را مورد جدی قرار داده که از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشارکت مردم است.
در ادامه نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی در رفسنجان را مایه مباهات دانست و گفت: این جشنواره منتج به کیفیت برتر آثار و غنای اشعار ارسالی شده و از امنتیازات این جشنواره این است که هر سال بر شکوه این جشنواره افزوده می شود.
احمد انارکی محمدی بیان کرد: اشعار و محتواها می تواند انگیزه در بخش اقتصادی ایجاد کند و همچنین اشعار در راستای کار و اشتغال می تواند مفید باشند.
وی به مدیریت صحیح منابع آب در منطقه خشکسال رفسنجان اشاره کرد و افزود: فرهنگ استفاده و مصرف بهینه در اموزه های دینی ما امده است و باید با صرفه جویی و مصرف بهینه رفسنجان را از بحران کم آبی نجات داد.
در ادامه از ۳۵ شاعر برگزیده با اهدای لوح سپاس، جوایز نقدی و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این جشنواره از خانواده شهید حامد بافنده از شهدای مدافع حرم و خانواده شاعر انقلابی کشورمان مرحوم استاد احمد عزیزی تجلیل شد.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان