اعطای لوح و تندیس توسط دکتر علی اکبر ولایتی به دانشجوی رفسنجانی

  • شناسه خبر: 126702
اعطای لوح و تندیس توسط دکتر علی اکبر ولایتی به دانشجوی رفسنجانی

عطای لوح و تندیس توسط دکتر علی اکبر ولایتی به مقاله دانشجوی رفسنجانی با عنوان «نمایش زیبایی و حکمت در هنر فلزکاری دوره صفویه »

خانه » آخرین اخبار » اعطای لوح و تندیس توسط دکتر علی اکبر ولایتی به دانشجوی رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و خبر گذاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اردبیل، سید ناصر اسحاقی دبیر همایش در این آیین با اعلام اینکه این همایش فرصتی ارزشمند علمی برای اردبیل در جهت معرفی بهتر سلسله صفوی است، گفت: برگزاری این همایش با اینکه اقدامی دیرهنگام بود ولی حرکت علمی و فرهنگی مبارک، ستودنی و شایسته بود.
اسحاقی افزود: برای این همایش بین المللی ۷۰ مقاله از سراسر کشور و بویژه دانشگاهها، حوزه های علمیه و مراکز علمی کشور ارسال شده بود که بعد از داوری، پنج مقاله انتخاب و در نشست های علمی و تخصصی توسط صاحبان مقالات ارائه شد.
وی اظهار کرد: همچنین در این همایش ضمن رونمایی از کتاب ‘نقش شیعه در تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی’ نوشته دکتر علی اکبر ولایتی، کتاب چکیده مقالات و نیز ویژه نامه عرفای مجاهد هم منتشر شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به جایگاه و نقش اردبیل در تاریخ ایران بیان کرد: اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارد و وظیفه اش را برای کشورمان به خوبی انجام داده و امیدواریم که در کشور بیشتر به این استان توجه شود.
وی اظهار کرد: متاسفانه آن طور که شایسته است به این استان مکتبی و ولایی توجه نشده و انتظار می رود مسوولان کشور برای توسعه و پیشرفت این استان قدم های عملی خوبی بردارند.
اسحاقی از برگزاری هر چه با شکوه تر این همایش در سال های آینده خبر داد و بیان کرد: رسیدگی بیش از پیش به اردبیل به عنوان نگین تمدن صفوی ، تبین مبانی، اندیشه ها و تمدن صفویه در دانشگاهها و حوزه ها و توجه و استفاده از مبانی و شریعت و آموزه های میراث گرانبهای صفویه در اداره مملکت از جمله چشم انداز برگزاری این همایش خواهد بود.
«نمایش زیبایی و حکمت در هنر فلزکاری دوره صفویه » تالیف محمد کرمی نیا از استان کرمان، شهرستان رفسنجان عنوان مقاله برتر این همایش بود.
تجلیل از محمدکرمی نیا با اهدای لوح سپاس و تندیس توسط مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه این همایش بود.
همچنین در این مراسم، دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهدای لوح سپاس از حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان، مجید خدابخش استاندار اردبیل و سید ناصر اسحاقی ،مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بخاطر برگزاری موفقیت آمیز این همایش قدردانی کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان