۲۴ میلیارد تومان برای تکمیل مصلی نیاز است / تربیت باید محور همه کارهای اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی باشد

  • شناسه خبر: 126550
۲۴ میلیارد تومان برای تکمیل مصلی نیاز است / تربیت باید محور همه کارهای اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی باشد

امام جمعه رفسنجان گفت :تا کنون برای ساخت مصلی ۶ میلیارد تومان هزنیه شده است و قریب ۲۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل ان لازم است ،دفتر امام جمعه هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم با تکمیل ان بزودی شاهد افتتاح ان باشیم .

خانه » آخرین اخبار » ۲۴ میلیارد تومان برای تکمیل مصلی نیاز است / تربیت باید محور همه کارهای اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی باشد

به گزارش خانه خشتی ؛حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان پیش از ظهر امروز درنشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سالگرد اقامه اولین نمازجمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای محراب اظهار داشت :اقامه نمازجمعه یکی از برکات حق تعالی در حق مردم انقلابی و اسلامی ایران می باشد .
وی با بیان اینکه نهادینه کردین نمازجمعه به فرمایش امام راحل (ره) یکی از کارهای بزرگ انقلاب می باشد تصریح کرد :اقامه نمازجمعه در رفسنجان پیش از انقلاب هم وجود داشته است ولی به صورت رسمی در سال ۵۸ به دستور امام راحل (ره) کار خود را اغازنمود .
امام جمعه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حجت الاسلام هاشمیان امام جمعه فقید رفسنجان افزود :همه نهادهای دولتی اعم از فرماندار،نماینده ،رسانه ها و هفته نامه ها با ما همکاری داشتند و همه جا همراه و همیار ما بودند .
وی بیان داشت :حضور جوانان و نوجوانان در نمازجمعه مشهود است لذا باید در این زمینه همه مسئولین ،مدیران اموزشی و اموزش و پرورش در اموزش و جذب نوجوانان به نمازجمعه نقش داشته باشند .
حجت الاسلام رمضانی پوربه وضعیت روند ساخت مصلی اشاره کرد و گفت :به علت عدم وجود اطلاعات صحیح در بین مردم، شبهاتی در خصوص زمین مصلی وجود دارد ،زمین مصلی با سندی که مالکین امضاء کردند از سهم ملکی قطب اباد است و از موقوفه حاج باقری در این زمین وجود ندارد .
وی اضافه کرد :زمین مصلی زمینی معاوضه ای که با موافقت شورا و شهرداری به صورت معوض به ما دادند تا در جای مناسبی ساخته شود که دسترسی مردم به ان اسان باشد .
رمضانی پور با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ میلیون اعتبار از طرف مس سرچشمه برای تکمیل مصلی اخذ شده است اذعان کرد :با تعاملات خوبی که با مس برقرار کردیم امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت مصلی در نظر گرفته شده است .
وی ادامه داد :در مجموع قریب دو میلیارد تومان از طرف مجتمع مس ،۹۰۰ میلیون تومان در زمان دکتر حسینی وزیر ارشاد، ۶۰۰ میلیون تومان از طرف شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در تهران ،۳۰۰ میلیون از خیرین و ۴۰ میلیون تومان از خیرین بیشتر به صورت خرده برای ساخت مصلی جمع اوری و هزینه شده است .
امام جمعه تاکید کرد :تا کنون برای ساخت مصلی ۶ میلیارد تومان هزنیه شده است و قریب ۲۴ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل ان لازم است ، دفتر امام جمعه هم ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم با تکمیل ان بزودی شاهد افتتاح ان باشیم .
وی ضمن اشاره به اختصاص یافتن ۵ هزار مترمربع فضای اموزشی و اداری در مصلی عنوان داشت :در قسمتهای مختلف مصلی از بهترین مهندسین شهرستان استفاده شده است و علاوه بر امکانات رفاهی در اینده مکانی برای درامدزایی و اشتغال خواهد شد .
رمضانی پور با بیان اینکه سقف شبستان مصلی در حال ساخت می باشد گفت :اگر سقف شبستان زده شود نمازجمعه سال اینده را در زیر سقف مصلی برگزار خواهیم کرد .
امام جمعه ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اضافه کرد :در فرهنگ سازی و ایجاد اشتغال ائمه جمعه نقش مهمی دارند ایجاد اشتغال و فراهم نمودن جایگاه برای فعالیتهای اقتصادی دغدغه اصلی ماست .
وی در خصوص سوال یکی از خبرنگاران در خصوصا انتقاد وی از عملکرد دولت بیان داشت :انتقادهای ما همیشه جنبه تبینی دارد ،ما طرفدار دولت هستیم و وظیفه ما حمایت از دولت می باشد همکاری ما با فرماندار ،نماینده و ارگانهای دولتی کاملا مشهود می باشد و اگر انتقادی هم بوده به صورت کلی وان چیزی بوده است که رهبر فرزانه ما دائما در فرمایشاتشان به ان اشاره داشته است .
وی افزود :در رفسنجان به همه سلیقه ها و جناح ها احترام قائل گذاشتیم و خواهیم گذاشت از طرفی ما باید همیشه بچه های انقلابی ، حزب الهی و خانواده شهدا را بیشتر از همیشه تکریم نماییم و این برای ارتقای شهرستان لازم است .
امام جمعه با بیان اینکه تربیت محور همه کارهای اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی می باشد تاکید داشت :تربیت و اموزش افراد باید از دوران داشن اموزشی و از مدرسه اغاز شود ؛احترام و توجه به دانش اموز ،خدمت به مردم و ابادانی مدرسه نقاط برجسته ای است که باید به ان توجه داشت .
وی ضمن حمایت از سرمایه گذاران در بخش های اقتصادی رفسنجان بیان داشت :با همدلی و اتحادی که بین مردم ، مسئولین و ما وجود دارد خیرین و سرمایه گذاران با ورود خود به بخشهای مختلف شهرستان در سرعت بخشیدن به فعالیتهای اقتصادی سهیم شوند .
رمضانی پور به اخذ وجوهات مردمی اشاره کرد و گفت :مردم نذورات و وجوهات خود را مستقیم به دفتر امام جمعه تحویل دهند تا در تسریع روند ساخت مصلی شریک باشند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان