سید محمد حسینی :

ایجاد دو قطبی در جامعه باعث شده است که برخی مردم حرف امام جمعه را نشنوند

  • شناسه خبر: 126491
ایجاد دو قطبی در جامعه باعث شده است که برخی مردم حرف امام جمعه را نشنوند

سید محمد حسینی گفت: اخلاق مداری در نمازجمعه مهم است ،ایجاد دو قطبی در جامعه باعث شده است که برخی مردم حرف امام جمعه را نشنوند ،دیوارها باید برداشته شود و ارتباطات بیشتر شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » ایجاد دو قطبی در جامعه باعث شده است که برخی مردم حرف امام جمعه را نشنوند

به گزارش خانه خشتی ؛ سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  درمراسم تجلیل از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان رفسنجان که روز گذشته در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که به خاندان عصمت و طهارت ارادت داریم و ان منشا خیر ، برکت است باید تلاش کنیم پیوند بین خود و این خاندان را حفظ کنیم و از معارف  انها بهره بگیریم .

وی تصریح کرد : نماز جمعه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است ،قدرتهای بزرگ امروز در مقابل عظمت و قدرت ما مات و مبهوت هستند ایات قران بیانگر ان است که نمازجمعه خطاب به همه مسلمانان می باشد و مختص بسیج و حزب الله نیست .

حسینی با بیان اینکه نگاه ما باید به اینده باشد و نماز جمعه را رونق بدهیم افزود :طبق روایتی ازحضرت علی (ع) نباید اعمال خود را زیاد انگاشت ،نماز جمعه باید همیشه در حال رشد باشد و نباید متوقف شود .

وی خاطرنشان کرد :رفسنجان قدمتی دیرینه در نمازجمعه دارد ،اولین اربعین شهدا در رفسنجان برگزار شده است و دیگر شهرها در رتبه بعدی هستند .

حسینی تاکید کرد : باید ارزش نمازجمعه برای مردم گفته شود ، هرکاری که مانع نمازجمعه می شود باید  کنار گذاشت ،وظیفه ماهاست مردم را در این زمینه اگاه و تشویق کنیم .

وی با بیان اینکه مردم دلبسته علایق دنیوی هستند باید کسانی باشند که مردم را یاداوری و ترغیب نمایند گفت :نمازجمعه نتایج فردی و اجتماعی در بردارد ،درهر مسجد ، مدرسه و محله باید رابط داشته باشیم .

وی افزود :امروز مسجد محل افراد سالخورده شده است و خبری از جوانان نیست این نشان می دهد بعضی ارتباطات قطع شده باید این ارتباطات مجددا وصل  گردد و اگر مسئولین کوتاهی می کنند باید تک تک افراد این قضیه را مدیریت کنند به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرمان اتش به اختیار را صادر نموده اند .

حسینی عنوان داشت :کوشش کنیم نسل جوان ارتباط خود را با مسجد قطع نکنند ،جوانان بسیاری از مسائل را اطلاع ندارند با وضعیت و حجمه سنگینی که در فضای مجازی علیه جوانان وجود دارد بیش از گذشته باید جوانان را دریابیم و به انها اطلاع رسانی کنیم .

وی تاکید کرد :سالانه یک جشنواره نمازجمعه برگزار شود تا جوانان نظرات خود را بیان کنند و زمینه ترغیب جوانان به نمازجمعه افزایش یابد ،از افراد و اثار هنری انها  تجلیل شود تا جوانان نمازجمعه را مرجع و پناهگاه خود بدانند .

حسینی برگزاری نمازجمعه را یکی از عوامل تداوم انقلاب دانست و گفت :نمازجمعه سنگری است برای مردم، تا در مقابل هجمه دشمنان اتحاد و همبستگی داشته باشند ،اجتماع مردم در نمازجمعه باعث فروپاشی توطئه های دشمن می شود .

وی اضافه کرد :با توصیه رهبری در شورای انقلاب فرهنگی سند بنیادی تحول اموزش و پرورش تدوین شد راهکارها و برنامه ها مشخص شده است و تحول اساسی کشور از اموزش و پرورش می باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در برگزاری نمازجمعه جاذبه داشته باشیم اذعان کرد :بیشتر عملیات ها در دوران دفاع مقدس از مسجد و نمازجمعه شکل می گرفت،رابطه با برخی توده های مردم قطع شده است باید احیا شود .

وی افزود :اخلاق مداری در نمازجمعه مهم است و نقش مهمی در جذب جوانان دارد ،ایجاد دو قطبی در جامعه باعث شده است که برخی مردم حرف امام جمعه را نشنوند ،دیوارها باید برداشته شود ارتباط بیشتر شود و به جوانان مسئولیت بدهیم تا در مسجد رشد نمایند.

دکتر حسینی بیان داشت :در دوره نهم کاری که ما انجام می دادیم  دسترسی به مسئولین را در مسجد و نمازجمعه قرار میدادیم و خدمات عام المنفعه هم در مسجد انجام می گرفت .

وی تاکید داشت :اولین نمازجمعه ای پیامبر برگزار کردند با تعداد کمی برگزار می شده است ولی امروزه گسترش یافته است تلاش کنیم روزبه روز اجتماعات نمازجمعه افزایش یابد چراکه این اجتماعات و وجود رهبری پشتوانه انقلاب می باشد .

برچسب ها:
سید محمد حسینی نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان