مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان:

شهر سرچشمه میزبان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

  • شناسه خبر: 126314
شهر سرچشمه میزبان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان گفت: بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی از ۶ تا ۸ مرداد ماه جاری به میزبانی شهرستان رفسنجان و در شهر سرچشمه برگزار می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » شهر سرچشمه میزبان بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی مس منطقه کرمان، سید علی میرافضلی در خصوص روال برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی، اظهار کرد: طبق روالی که هر سال این جشنواره برگزار شده است، از بین آثاری که فراخوان شده و به دبیرخانه جشنواره رسیده و مورد ارزیابی قرار گرفته است، آثار ۳۵ نفر از شاعران سراسر کشور در مرحله نهایی پذیرفته شده اند.
وی افزود: این شاعران طی دو روز جشنواره، آثار خود را به صورت حضوری قرائت می کنند و داوران جشنواره آثار را ارزیابی و نفرات برتر را معرفی می کنند.
میرافضلی با اشاره به اینکه موضوع این جشنواره همانطور که از نامش پیداست، اشعاری است که در مدح و منقبت ائمه اطهار بویژه امام رضا(ع) سروده شده ، تصریح کرد: جشنواره در دو بخش اشعار نو و آزاد و اشعار کلاسیک برگزار و نفرات اول تا سوم هر بخش به تشخیص هیات داوران انتخاب و به جشنواره بین المللی و سراسری که همزمان با میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می شود، معرفی خواهند شد.
مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان با بیان اینکه امیدواریم سفیر فرهنگی خوبی برای استان کرمان باشیم، ادامه داد: جشنواره رضوی مجموعه ای از جشنواره های فرهنگی و هنری است که در زمینه های مختلف برگزار می شود و استان کرمان از دو دهه پیش میزبان بخش شعر در قالب جشنواره شعر رضوی بوده.
میرافضلی در تشریح برنامه های جشنواره گفت: شاعران روز جمعه ۶ مرداد به شهر سرچشمه می رسند و برنامه عصر جمعه دیدار و شعرخوانی با شاعران رفسنجان در فرهنگسرای مس می باشد، روز شنبه که روز دوم جشنواره است قرائت آثار شاعران بخش رقابتی است که ۳۵ شاعری که انتخاب شده اند آثار خود را در حضور هیات داوران می خوانند تا شاعران برگزیده مشخص شوند.
وی افزود: کارگاه ادبی نیز با حضور داوران و کارشناسان برگزار می شود و عصر یکشنبه ۸ مرداد ماه ساعت ۱۷ اختتامیه جشنواره با تقدیر از برگزیدگان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) برگزار خواهد شد و صبح آن روز نیز برنامه بازدید از مجتمع مس سرچشمه و خانه حاج آقا علی را داریم.

برچسب ها:
جشنواره شعر رضوی در رفسنجان شعر رضوی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان