فرمادار رفسنجان:

فقرا در رفسنجان گدایی نمی کنند

  • شناسه خبر: 125791
فقرا در رفسنجان گدایی نمی کنند

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در طرح جمع اوری متکدیان هیچ کدام از متکدیان نیازمند واقعی نیستند اظهار داشت: فقرا در رفسنجان گدایی نمی کنند و گدایی در این شهر با هدف کلاشی و کلاهبرداری انجام می شود.

خانه » اجتماعی » فقرا در رفسنجان گدایی نمی کنند

به گزارش خانه خشتی ؛ فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اجرای طرح جمع آوری متکدیان در شهر رفسنجان اظهار داشت :کار جمع آوری متکدیان متفاوت از بخشنامه هاست و باید جنبه های مختلف این کار را در نظر بگیریم .

وی تصریح کرد :برخی اسیب های اجتماعی وجود دارد که چهره شهر را مخدوش می کند ، جمع اوری متکدیان باعث شد  دیگر اسیب ها و اتفاقاتی که زیر پوست شهر پنهان بود مشخص و شناسایی شود.

فرماندار با بیان اینکه ۲۹۰ نفرمتکدی در مدت یازده روز جمع اوری شده است گفت :  قریب ۴۰ نفر از این متکدیان چندین مرتبه دستگیر شده اند، ۹۸ درصد انان معتادان وخیم هستند و تاکنون سه مورد HIV مثبت شناخته شده اند.

وی افزود :۹۰ درصد افراد جمع اوری شده غیر بومی هستند ،تنوع تکدی گری در بین این افراد مشهود است ، فریب ونیرنگ شگرد اکثر این افراد بوده است .

ملانوری بیان داشت :در این طرح تلاش کردیم کودکان کار ،خیابانی و افاغنه  و… را جمع اوری کنیم.

وی افزود :در این طرح نیازمندان واقعی را تکریم و تحت پوشش قرارمی دهیم ،در این ۱۱ روز طرح جمع اوری ،یک فقیر نیازمند شناسایی نشده است و این مسئله نشان می دهد که شهر ما فقرایش به هیچ وجه گدایی نمی کنند .

فرماندار اذعان کرد :بیشتر متکدیان که به این شغل روی می اورند به نوعی با یک اسیب درگیر هستند ،همه متکدیانی که در خیابان ادعای فقیری می کنند هیچ کدام فقیر نیستند فقرای واقعی ابرومندانه مدیریت می شوند لذا ما باید در صدد تقویت موسسه های خیریه باشیم .

وی ادامه داد :جریان اعتقادی خود را به جرم و بزه کاری تبدیل نکنیم ما با احساسات و اعتقادات خود به جرم خیزی کمک می کنیم .

ملانوری با بیان اینکه بیشتر متکدیان کلاه بردار و دروغگو هستند گفت :این طرح را به عنوان یکی از ضروریات شهرستان جدی گرفته شد و همه ارگانها به کار گرفته شدند لذا باید در این زمینه مردم با ما همکاری کنند و قانع شوند که تنها ارگانی که میتوانند کمکهای خود را تحویل دهند کمیته امداد ، بهزیستی و موسسات خیریه هستند.

 

برچسب ها:
فقرا گدایی گدایی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان