شهرداران و دهیاران در رفسنجان تجلیل شدند / گزارش تصویری

  • شناسه خبر: 125728
شهرداران و دهیاران در رفسنجان تجلیل شدند / گزارش تصویری

طی مراسمی با حضور امام جمعه و فرماندار رفسنجان از شهرداران و دهیاران این شهرستان تجلیل بعمل آمد.

خانه » اجتماعی » شهرداران و دهیاران در رفسنجان تجلیل شدند / گزارش تصویری

به گزارش خانه خشتی ، به مناسبت گرامیداشت روز شهردار و دهیار همایش تجلیل از شهرداران و دهیاران شهرستان رفسنجان در فرمانداری برگزار شد.

حمید ملانوری در این مراسم با گرامیداشت روز شهردار و دهیار، اظهار داشت: یک دوره کاری و فعالیت در عرصه مدیریت شهری و روستایی به پایان خود نزدیک می شود، تشکیل نهاد شورا هم به عنوان بندها و ماده های قانون اساسی و هم به عنوان یک اعتقاد در نظام جمهوری اسلامی شکل قانونی و ضابطه مندی به خود گرفته است.

وی افزود: این توفیق و نعمت بزرگی در کشور ما است که نحوه شکل گیری و مدیریت شوراهای اسلامی در کشور ما چون همراه با مبانی دینی و ارزشی و اعتقادی است رنگ  و بوی دیگری دارد و به معنای واقعی جایگاه خدمت بی منت به مردم است.

وی بیان کرد: کسانی که سرباز خط مقدم جبهه عمران و توسعه شهرها و روستاها هستند شهرداران و دهیاران هستند که شوراهای شهر و روستا باید از شهرداران و دهیاران حمایت کنند و جایگاه شهرداران و دهیاران مهم و حساس است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شهرداران و دهیاران در قالب تصمیم گیری های بومی و محلی و با اتکاء به منابعی که خود ایجاد می کنند باید شهر و روستا را اداره کنند، تصریح کرد: اداره شهر و روستا به معنای واقعی و ایجاد فضای شهری و روستایی در حد ایده آل و در خور شهروندان شهری و روستایی مستلزم تلاش شهرداران و دهیاران است که از منابعی که در اختیار او قرار می گیرد به درستی استفاده کند.

ملانوری بیان کرد: در شهرستان رفسنجان ۱۴۱ دهیاری، پنج شهرداری داریم و هفت دهیار زن در این شهرستان حضور دارند با جمعیت ۳۱۳ هزار نفر با جمعیت ۶۰ هزار نفر اتباع بیگانه نیاز به فضای مناسب شهری و روستایی دارند کار سنگینی است.

وی با بیان اینکه در دوره سه ساله اخیر اتفاقات خوبی در حوزه آسفالت معابر روستایی، ایجاد فضاهای عمومی و فضای سبز، روشنایی معابر افتاده است، افزود: کار شوراهای اسلامی شهر و روستاها ایجاد شهر و روستای سالم است اگر همه شرح وظایف شوراها و دهیاری ها و شهرداری ها و اختیارات آنها و انتظارات مردم را روی هم بریزیم چکیده آن ایجاد شهر و روستای سالم است.

وی با تعریف شهر و روستای سالم، گفت: شهر و روستای سالم جایی است که شهروندان و ساکنان آن با نشاط، سالم و فعالانه در محیط سالم زندگی و فعالیت کنند. رسیدن به این نقطه هم می تواند سنگین و سخت باشد و هم می تواند آسان باشد اما لازمه آن مدیریت و برنامه ریزی و اقدام درست است.

فرماندار رفسنجان در ادامه اظهار داشت: در هفته گذشته چند روز سرقت تابلوهای فیوزهای برق را داشتیم تا اینکه روز یکشنبه گذشته سارق آن حین سرقت دستگیر شد که یک معتاد سابقه دار بود.

ملانوری افزود: این سارق قصد خرابکاری نداشته و به گفته او تنها برای به دست آوردن قطعه برنجی کوچکی درون فیوزها و جمع کردن و فروختن آنها این کار را انجام می داده تا صرف اعتیادش کند؛ این اقدام در حالی است که قطع کردن فیوز تابلوهای برق چه خسارتی در حوزه اقتصاد می زند.

وی تأکید کرد: ما مصریم  بر اینکه رفسنجان را از تکدی گری، اعتیاد، قلیان و دخانیات پاک کنیم اما کمک همه دستگاهها، مردم و رسانه ها لازم است.

فرماندار رفسنجان بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان تأکید و بیان کرد: باید از بسته شدن درب منازل روستاییان و مهاجرت به شهرها جلوگیری کنیم و نگذاریم اقشار تولیدکننده ما به مصرف گرایی رو بیاورند. باید روستاییان دانش محور شوند و دیدگاه و ذهن روستائیان و شهروندان و سطح زندگی مردم باید بالا رود.

ملانوری افزود: مدیریت شهری و روستایی باید براساس ارزیابی نیازهای واقعی مردم صورت گیرد و این مدیریت باید بومی باشد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اجرای طرح احیاگران آبادی در روستاهای شهرستان، گفت: رفسنجان باید در سال جاری در حوزه تولید و اشتغال در روستاها رفسنجان زبانزد باشد.

وی خطاب به دهیاران گفت: ستادهای این طرح را در روستاها و شورای اقتصاد مقاومتی روستاها را با محوریت مسجد فعال کنید.

ملانوری سه برنامه اجرایی اصلی طرح احیاگران آبادی را تجلیل و تقدیر از احیاگران آبادی، ارائه طرحهایی که قابلیت اجرایی دارند و توسعه و ترویج فرهنگ بومی و اصیل بویژه بازیهای بومی محلی اعلام کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان