مردم رفسنجان در صیانت حریم خانواده قیام کردند / تصاویر

  • شناسه خبر: 125662
مردم رفسنجان در صیانت حریم خانواده قیام کردند / تصاویر

تجمع بزرگ مردمی “صیانت از حریم خانواده ” به مناسبت هفته عفاف و حجاب در رفسنجان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » مردم رفسنجان در صیانت حریم خانواده قیام کردند / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، تجمع بزرگ مردمی “صیانت از حریم خانواده ” به مناسبت هفته عفاف و حجاب در رفسنجان برگزار شد و حاضرین مسیر میدان شهدا تا مسجد جامع را راهپیمایی کردند.

حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه و ملانوری فرماندار و جمعی از دیگر مسئولین رفسنجان راهپیمایان را همراهی کردند.

حجت‌الاسلام رمضانی‌پور در این مراسم اظهار داشت: باید گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه داشته باشیم.

وی بیان داشت: در قرآن کریم حجاب یک واجب الهی شمرده شده است، آیه ۵۹ سوره مبارکه احزاب اشاره به این دارد که وجوب حجاب و رعایت عفت عمومی در جامعه لازم است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: خداوند به پیامبر(ص) فرمود« تمام دخترانت و تمام زنان مومنه که به دین مبین اسلام و مبانی شرعی اعتقاد دارند را به پوشیدن با چادرهایی توصیه کن».

وی با بیان اینکه امروز بعضی‌ها برهنگی را ترویج می‌دهند فکر می‌کنند آزادی در بی‌حجابی و بی‌بندوباری است، افزود: این خواسته دنیای متمدن دروغین غرب است که می‌خواهد با ترویج بی‌بندوباری و ابزاری‌کردن زنان در جامعه از آنها بهره‌گیری کند تا معنویت در جامعه نباشد.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: دنیای غرب می‌خواهد مردم چیزی از خدا و پیامبر (ص) و کتب الهی ندانند، دنیای غرب به طور کامل با پدیده ارزشمند حجاب مقابله کرده و بعضی مجالس آن حجاب را ممنوع و در مدارس و دانشگاه‌هایشان دختران محجبه را از تحصیل محروم کردند.

وی خاطرنشان کرد: دیکته‌کردن چیزی از سوی کشورهای غربی بی‌دین و غرب و سکولار برای کشورهای مسلمان معنا ندارد.

رمضانی‌پور ابراز داشت: خداوند چادر را بهترین پوشش و حفاظ برای یک زن مومن خوانده و اسلام غیرت را برای مردان و حیا را برای زنان نهادینه کرده است.

وی بیان کرد: امیدواریم مسأله حجاب و عفاف و دفاع از حریم ارزشمند آن به همین یک روز بسنده نکند، بلکه همه روزها مروج حجاب و عفاف باشیم تا اینکه حجاب به عنوان یک ضرورت دینی و اسلامی و واجب الهی در جامعه حرف اول را بزند و پاکدامنی و عفت در جامعه به عنوان یک اعتقاد و مبنای اعتقادی قرار گیرد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: مسأله حجاب یک مسأله سیاسی و معمولی عادی نیست، جامعه ما جامعه اسلامی است و در رفسنجان ما بیش از ۹۰ درصد زنان عفیفه و محجبه و چادری هستند و مابقی هم بیش از ۵ درصد اگر از مانتو استفاده می‌کنند پوشش خود را رعایت می‌کنند.

وی افزود: افراد بی‌حجاب حق ندارند آزادی را برای زن در بی‌حجابی بدانند چراکه آزادی برای یک زن یعنی حجاب و پاکدامنی و لازم است همه مسؤولان و دستگاه انتظامی مراقبت کنند و با هرگونه بدحجابی مقابله کنند و با کسانی که در خودورهای خود بدحجاب و بی‌حجاب هستند، برخورد کنند.

رمضانی‌پور با اشاره به اینکه قانون گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را داریم که قانونی کامل است، گفت: این قانون لازم‌الاجراست و تمام دستگاه‌ها را مسؤول دانسته و راهکارهای لازم را تببین کرده است و اگر خواسته باشیم حجاب و عفاف در جامعه مانند گذشته نه‌چندان دور که رضاخان نتوانست چادر را از سر زنان‌مان بردارد، باشیم امروز هم باید همان تفکر نهادینه شود و این قانون اجرایی شود.

وی به برخی امکانات و فضای مجازی که برای به بی‌بندوباری مردم به وجود آمده است اشاره و تصریح کرد:این امکانات نباید حجاب را از سر زنان و دختران ما بردارد.

رمضانی‌پور تأکید کرد: همه زنان و مردان و پدران و مادران در خانه حجاب و عفاف را نهادینه کنید و کودکان خود را از سنین چهار، پنج‌سالگی محجبه بار بیاورید.

وی اضافه کرد: امروز جمع زیادی از دختران و کودکان کم‌سن با حجاب کامل با چادر در این اجتماع بزرگ حضور دارند که از پدران و مادران آنها قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه رفسنجان عمل به قانون را به تمام دستگاه‌ها، تاکسی‌ها، خطوط واحد، اصناف و…توصیه کرد و گفت: امیدواریم همان‌طور که قلیان از این شهر برچیده شد و متکدیان جمع‌آوری شدند، رفسنجان به عنوان شهر حجاب کامل، شهر قرآن و شهر مومنان و متدینان شهره پیدا کند.

در حاشیه این مراسم طومار ابطال سند ۲۰۳۰ نیز به دست راهپیمایان امضا شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان