مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرد :

رفسنجان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی در اوایل مردادماه امسال

  • شناسه خبر: 125658
رفسنجان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی در اوایل مردادماه امسال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت : جشنواره ملی شعر رضوی در اوایل مردادماه امسال در شهرستان رفسنجان برگزار می شود .

خانه » فرهنگی مذهبی » رفسنجان میزبان جشنواره ملی شعر رضوی در اوایل مردادماه امسال

به گزارش خانه خشتی ؛ محمدرضا علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره خوشنویسی استان کرمان در سالن امفی تئاتر دانشگاه ولی عصر رفسنجان اظهار داشت :برگزاری جشنواره خوشنویسی گام مهمی  برای ارتقای سطح کیفی و کمی هنر خوشنویسی می باشد  .

وی تصریح کرد:رفسنجان درکنار همه ظرفیتهای اقتصادی که دارد بیشتر به علت وجود ظرفیتهای ادبی و هنری ان مشهور می باشد .

علیزاده بیان داشت :ما به عنوان یک خدمتگزار و اجرا کننده با نظارت و حمایت  تلاش خواهیم کرد یک فضای مناسب از نظر کیفی و کمی در شهرستان و استان ایجاد کنیم ، این جشنواره حاصل تلاش و همت شما هنرمندان می باشد.

وی با اشاره به اینکه استمرار چنین جشنواره هایی باعت ارتقای کمی و کیفی هنر خوشنویسی خواهد شد افزود :ما خوشحال هستیم که با مشارکت و همکاری نهادها ، موسسات و فرمانداری شاهد استمرار چنین حرکتهای هنری در شهرستان باشیم .

علیزاده اذعان کرد :ما در این سالها برخی فعالیتهای هنری رو به تعطیلی بودند را احیا کردیم از جمله برگزاری نمایشگاه مطبوعات که بعد از ۱۳ سال برگزاری شد و همچنین برگزاری جشنواره خوشنویسی بعد از ۶ سال از فعالیتهای مهم ماست .

وی به دیگاه مثبت و روشن مدیران شهرستان اشاره کرد و گفت : رفسنجان یکی از شاخص های مهم در هنرهای تجسمی است و رفسنجان استحقاق و ظرفیت  این را دارد که در اینده شاهد برگزاری جشنواره های هنری در این شهرستان باشیم .

علیزاده از برگزاری جشنواره ملی شعر رضوی در اوایل مردادماه امسال در شهرستان رفسنجان خبر داد و گفت :استان کرمان با ۴۰۰ خوشنویس و ۱۷ اموزشگاه خوشنویسی در کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

وی افزود : برای رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه کیفی هنر خوشنویسی باید برنامه ریزی و تلاش کرد برگزاری کارگاه ها و جشنواره های خوشنویسی در ارتقای سطح خوشنویسی ، ترویج هنر خوشنویسی و استقبال فرزندان از این هنر موثر می باشد .

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد کرمان ادامه داد :هنر خشنویس هنر فاخر و مقدسی می باشد به طوریکه یک دیگاه مشترک بین هنرو دین مقدس اسلام وجود دارد و عجین شدن  هنر با  قران یک وجه مشترک ان است .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان