مادر شهید غدیر«مصطفی ابوالقاسمی»:

با دیدن وضع حجاب در جامعه دلم میلرزد

  • شناسه خبر: 125592
با دیدن وضع حجاب در جامعه دلم میلرزد

مادر شهید مصطفی ابوالقاسمی گفت: وضعیت حجاب درجامعه ی الان ما ، بسیار زشت وزننده است و بادیدن این صحنه هادل ما مادران شهدامی لرزد چراکه فرزندان ما برای حفاظت ازحجاب و اسلام رفتندو جان خود را دادند اما الان درجامعه کسی به این موضوع توجهی ندارد.

خانه » آخرین اخبار » با دیدن وضع حجاب در جامعه دلم میلرزد

به گزارش خانه خشتی ، گروه خبری پایگاه خبری ما تصمیم گرفته است تا تقویم را ورق زند و مناسبتهای آن را بهانه ای برای سرزدن به خانواده ی بزرگوار شهدای شهرستان رفسنجان قرار دهد.

۲۱ تیرماه روز ملی عفاف و حجاب بهانه ای شد تا با  فاطمه حسن زاده مادر شهید مصطفی ابوالقاسمی از شهدای حادثه غدیر در رفسنجان دیداری داشته و پای صحبتهای این مادر بزرگوار بنشینیم.

مادر در آغاز سخنش از شهید ابوالقاسمی و اخلاق خوبش یاد کرد و گفت: ایشان فردی بسیار باهوش و با استعداد و ولایتی بودند. یک بسیجی تمام عیاربود و درپایگاه های بسیج مسجد امام(ره) و نصرخدمت می کرد. شهیدتاکید زیادی برنمازاول وقت داشت وهیچ گاه نمازش قضا نمیشد.

وی ادامه داد: به دلیل علاقه ای که به رفتن درسپاه و مشغول شدن در آنجاداشت ۹ماه درمنطقه همدان آموزش نظامی دید و همراه با آن خدمت سربازی خود را گذراند و مدتی درسپاه شیرازمشغول به کارشد و یک سال و نیم درسپاه خدمت کرد.وپس ازپایان سربازی ازدواج کرد.

حسن زاده از ماجرای شهادت فرزندش گفت: شهیدبه همراه گروهی برای پاکسازی مناطق عملیاتی زاهدان اعزام شدند که قرار بود در روز عیدغدیر رهبرمعظم انقلاب به آنجاسفرکنند اما به دلیلی سفر رهبری به زاهدان کنسل شد و قرارشدتیم اعزامی که شامل۳۰۰ پاسدار بود روز قبل ازعید به شهرخودبازگردند که درساعت۶ عصرهمان روز هواپیما در آسمان منفجرشد و تمام پاسداران به جز۲۴نفرکه با اتوبوس به شهرخودبرگشتند به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

مادر شهید ابوالقاسمی به خاطره ی شیرینی از شهید اشاره کرد: وقتی که مصطفی۳ساله اش بودپدرش اسیر شد و ۸ سال در اسارت بود . مصطفی درآن روزهابرای پدرش خیلی بی تابی میکرد و مدام برایش نامه مینوشت ومیفرستادوقتی که کلاس اول دبستان بودمعلمش از او پرسیددوست داری درآینده چه کاره شوی گفت دوست دارم اسیرشوم وبه کنارپدرم بروم.

وقتی از آخرین دیدار مادر با پسرش و شنیدن خبر شهادتش پرسیدیم پاسخ داد: وقتی که مصطفی میخواست برای ماموریت به زاهدان برود همان روزبه همراه همسرش به منزل ماآمدند و ازمن خداحافظی کرداین آخرین باری بودکه من پسرم راملاقات کردم. صبح جمعه و روزعیدغدیربود که تلویزیون اعلام کردهواپیمایی اززاهدان با۳۰۰پاسدارعصردیروز به کوه برخوردکرده و تمام سرنشینان هواپیمابه درجه رفیع شهادت نائل شدند و من پس ازشنیدن این خبرپرس و جووتحقیق کردم ومتوجه شدم که پسرمن هم دراین هواپیماقرارداشته است وشهیدشده است.

مادربزرگوار شهید ابوالقاسمی از حضور فعالش درجامعه ومراسم های مختلف گفت: من از زمان انقلاب تابه الان درتمامی راهپیمایی هاومراسم این چنینی شرکت کرده ام وهرجاوهرزمان که رهبرفرمان دهدما آماده ایم.

نظر حسن زاده راجع به حجاب و عفاف این بود که : همانگونه که ماطلاو وسایل ارزشمندخود را درمعرض دسترسی و دیدمردم قرارنمی دهیم زنان ودختران ماهم باحجاب ، خودرا ازمعرض دیدنامحرمان محفوظ نگه می دارند.

وضعیت حجاب درجامعه ی الان ما ، بسیار زشت وزننده است و بادیدن این صحنه هادل ما مادران شهدامی لرزد چراکه فرزندان ما برای حفاظت ازحجاب و اسلام رفتندو جان خود را دادند اما الان درجامعه کسی به این موضوع توجهی ندارد.

مادر شهید ابوالقاسمی در اخرین سخنان خود در این گفت و گو بیان داشت: جوانان حجاب خود را حفظ کنند و راه دین راپیش بگیرند ، مسئولین هم به مردم رسیدگی کنند و راه اسلام رادرجامعه پیش بگیرندوبه فرمان های رهبرگوش بسپارندوبه آنهاعمل کنند؛ ملت ومسئولین قدرشهدارابدانند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان