در همایش عفاف و حجاب در رفسنجان مطرح شد:

قانون حجاب و عفاف خاک میخورد / مسئله حجاب و عفاف فراجناحی است

  • شناسه خبر: 125546
قانون حجاب و عفاف خاک میخورد / مسئله حجاب و عفاف فراجناحی است

همایش “عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده” با حضور مسئولین و جمعی از دغدغه مندان در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » قانون حجاب و عفاف خاک میخورد / مسئله حجاب و عفاف فراجناحی است

به گزارش خانه خشتی ، همایش ” عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده ” عصر امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب با حضور جمعی از نخبگان و دغدغه مندان این مبحث و جمعی از مسئولین شهرستان در سالن زکریای رفسنجان برگزار شد.

خانم مقدم یکی از نخبگان حاضر در این مراسم نقش رسانه ها همچون ماهواره ، تلویزیون ، کتاب و فضای مجازی را موثر دانست و اظهار داشت: اگر حمایت مردم در اصلاح وضعیت کنونی وجود داشته باشد تاحدی می تواند در حل مشکل کمک نماید.

وی وضع قوانین مناسب و اجرای ان در مکان های آموزشی را موثر در فرهنگ سازی این مبحث دانست و گفت: قاطعیت نیروی انقلابی برای حفظ حجاب و بالا بردن آگاهی در مورد پیامدهای بدحجابی می تواند راهکار مهمی باشد.

امیر رضا دهشیری به نماینده از دانشجویان شهرستان در این همایش با بیان اینکه ما در مسئله حجاب در کشور با دو تفکر تندرو مواجه هستیم اظهار داشت: جوانان امروز هرگز اجبار را نمی پذیرند و باید از راه وارد شد.

وی افزود: مسئله حجاب و عفاف فراجناحی است ، سیاسی نیست، مطالبه ما از جریان های سیاسی بیان موضع صریح در این قضیه است.

دهشیری به برخی صحبتها پیرامون ربط دادن موضوع بی حجابی در جامعه به حضور دانشجویان غیر بومی اشاره کرد و گفت: جوان امروز زور نمی پذیرد کدام نهاد فعالیت های فرهنگی به اندازه دانشجویان دارد، ما انتقادها را می پذیریم و برای رفع ان تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: نباید کم کاری های فرهنگی را به گردن دیگران انداخت و باید ضعف ها را پذیرفت.

خانم شریف آبادی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم اظهار داشت: مشل بدحجابی یک علتش به خود ما بر میگردد ، در بحث حجاب مباحث معرفتی را بلد نیستیم.

وی افزود: گفته می شود حجاب مانع آزادی افراد است در حالیکه رهبر فرزانه انقلاب فرمودند انچه مانع آزادی است آزادی غربی است که زن به عنوان کالا عرضه می شود.

شریف آبادی آشنا کردن فرزندان از کودکی با حجاب و زیباییهای ان را از جمله راهکارها برشمرد و گفت: الگوهای زنان موافق بیشتر شناسانده شود و تشویق به با حجاب بودن و تقدیر از با حجابان می تواند موثر باشد.

خانم ملایی رئیس حوزه خواهران ریحانه النبی و از دیگر نخبگان عرصه عفاف و حجاب با بیا اینکه بیشترین هجمه به اسلام در مسئله حجاب بوده است تصریح کرد: در زمان جاهلیت زنان بدحجاب بودند و بی حجاب نبودند.

وی مهمترین عامل بدحجابی را سکوت متدینین در قبال این مسئله دانست و گفت: متدینین وظیفه شرعی خود یعنی امر به معروف و نهی از منکر را رها کردیم و و بهانه ای که میاریم خوف ضرر است ما می ترسیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان