نویسنده کتاب «راز قطعنامه» در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

رد پای جریان نفوذ و اشخاص نفوذی در پشت پرده قرارداد توتال

  • شناسه خبر: 125525
رد پای جریان نفوذ و اشخاص نفوذی در پشت پرده قرارداد توتال

نویسنده کتاب «راز قطعنامه»گفت: رد پای جریان نفوذ و اشخاص نفوذی پشت پرده قرارداهایی همچون توتال است وگرنه چه کسانی حاضر به انعقاد چنین قراردادهایی که به ضرر جمهوری اسلامی است ، می شوند .

خانه » سیاسی » رد پای جریان نفوذ و اشخاص نفوذی در پشت پرده قرارداد توتال

کامران غضنفری محقق ، پژوهشگر و نویسنده کتاب «راز قطعنامه»  در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری خانه خشتی ، در زمینه قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی با شرکت توتال فرانسه اظهار داشت: فارغ از بحث های فنی و بر اساس اصل کلی که هر انسان عاقلی در نظر بگیرد وقتی با یک طرف خارجی در گذشته معاهده ای منعقد شده و دیدید که آن شرکت زیر قول و تعهد خود زده است و با تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی صحنه را خالی و چندین سال در کارش وقفه ایجاد کرده و پروژه را به تاخیر انداخته است بدون انکه خسارت و زیانی بپردازد عقل سالم هر انسانی معمولی حکم می کند که با این شرکت خارجی قرار داد منعقد نکند.

وی افزود: ما بدعهدی شکت توتال فرانسه را دیده ایم اما متاسفانه باز هم مقامات دولت یازدهم با چنین شرکت بد سابقه ای قرار داد منعقد می کنند.

غضنفری خاطر نشان کرد: شرکت توتال در پروژه های کشور رقیب ما یعنی قطر هم حضور دارد و می تواند از اطلاعات حوزه نفت و گاز ما در پروژه های قطر بهره برداری کند؛ نمی دانم با چه تضمینی این کار نابخردانه انجام شده است.

وی تصریح کرد: معاون سابق وزارت نفت نیز اخیرا عنوان کردند توتال از سوی مقامات آمریکایی ماموریت یافته است ، این شرکت را از تحریم ها خارج کردند تابتواند تمامی اطلاعات حوزه نفت و گاز جمهوری اسلامی را کسب و سپس به ضرر ان استفاده نماید.

غضنفری بیان داشت: همانطور که در انعقاد پروژه هایی همچون کرسنت در دولت خاتمی که توسط آقای زنگنه با رشوه دادن منعقد گردید به نظر می آید در این پروژه نیز روابط کثیف و غیر قانونی بین آقایان باشد که تن به این قرارداد داده اند.

وی ادامه داد: قرار داد FATF که به اسم مبارزه با پولشویی در واقع علیه نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی بود و دولت زیر بار ان رفت و یا برجام که همه اش به نفع اسرائیل و آمریکا بود اینها همچون قرارداد با شرکت توتال یک جریان را نشان می دهد.

مولف کتاب «راز قطعنامه» اظهار داشت: قرار داد با شرکت پژو نیز یکی از دیگر از این موارد است پژو ما را در تحریم ها تنها گذاشت و حتی غرامت خسارتی را که وارد نمود نپرداخت ولی دولت دوباره با پژو قرارداد می بندد.

غضنفری تصریح کرد: در این جریانات رسانه ها از یک موضوع غفلت کردند آن این بود که یکی از خبرگزاری ها اواخر سال ۹۴ اعلام کرد که مقامات پژو تهدید کردند که اگر ایران دوباره با ما قرار داد منعقد نکند ما شما را لو خواهیم داد که چقدر در قرارداداهای گذشته از ما رشوه دریافت کرده اید.

وی افزود: رسانه ها بایستی در این موضوع بیشتر ورود پیدا می کردند تا دستگاههای بازرسی ، قوه قضائیه و مجلس پیگیری میکردند و مشخص میشد که اصل قضیه چه بوده است و اینکه چه کسانی رشوه گرفتند که مسلما به ضرر جمهوری اسلامی و به نفع طرف مقابل است.

غضنفری با بیان اینکه رد پای جریان نفوذ و اشخاص نفوذی پشت پرده چنین قرارداهای است تصریح کرد: چنین قراردادهایی که به ضرر جمهوری اسلامی است چه کسانی حاضر به انعقاد آن می شوند و بعد برای مردم و مجلس توجیه می کنند که به نفع ماست؛ کجای این قراردادها به نفع ماست؟

وی خاطر نشان کرد: اگر جریان نفوذ و اشخاص نفوذی دست نداشته باشند و منافع نامشروع برخی افراد و جناح ها نباشد چنین قراردادهایی منعقد نمی شود.

برچسب ها:
توتال قرارداد توتال کارمان غضنفری نفوذ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان