مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان مطرح کرد:

مس رفسنجان در لیگ برتر حداکثر ۳ فصل دیگر

  • شناسه خبر: 125517
مس رفسنجان در لیگ برتر حداکثر ۳ فصل دیگر

مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان گفت: برنامه مان این است که با سیاست ها و برنامه های نو و انتخاب بازیکنان بومی بتوانیم در یک پروسه سه ساله لیگ برتر باشیم

خانه » ورزشی » مس رفسنجان در لیگ برتر حداکثر ۳ فصل دیگر

به گزارش خانه خشتی ، محمود محمود نیا مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان کرمان که اصالتا اهل رفسنجان است مدتی است که پس از استعفای علی زینلی مدیر عامل سابق باشگاه مس رفسنجان ، مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفته است.

در ادامه گفت و گوی خانه خشتی با محمود محمودی نیا مدیر عامل باشگاه صنعت مس رفسنجان را می خوانید:

 چه شد مدیرعاملی باشگاه صنعت مس رفسنجان را بر  عهده گرفتید؟

من همیشه با رفسنجان و خانواده ورزش مس بودم و با این خانواده بزرگ شدم، چه به عنوان مدیر و چه به عنوان مربی، بالاخره دلبستگی و دینی به ورزش و باشگاه مس رفسنجان داشتم و دارم. سالیان سال من مربی این نوجوانان باشگاه بودم به بزرگسالان هم کمک می کردم. سرمربی هم بودم که سال ۹۰ این توفیق از ما سلب شد و بنا به مسئولیتی که گرفتم مجبور شدم کرمان باشم اما این چند سالی که کرمان بودم ارتباطم را با باشگاه قطع نکردم. به صورت مشاوره ای با آقای زینلی همیشه ارتباطات قوی داشتم. سال گذشته و چند ماه پس از خروج از اداره کل ورزش و جوانان اصرار شد که من بیایم باشگاه مس چون اقای زینلی استعفا داده بود. حتی گفتم در هر حوزه ای کنار شما هستم و حتی بعنوان مدیر فنی پایه ها در کنار بچه های شهرم باشم. فصل خوبی بود و با مدیریت آقای زینلی اتفاقات خوبی افتاد. برای شروع فصل جدید اقای زینلی به جد قصد رفتن کرده بودند ایشان تصمیمشان جدی بود. دوستان این موضوع را با من در میان گذاشتند علی رغم اینکه باشگاه و دوره مربی را دوست داشتم و الان ادامه دادم و دوست داشتم به طور ویژه ادامه بدهم به دلیل اینکه احساس کردم بعد از اقای زینلی کار کردن بسیار سخت است دوستان تاکید داشتند که اگر من نروم ممکن است یک مدیر غیر بومی در راس باشگاه قرار گیرد تشخیص دادم به صورت جدی کمک بدهم چون با فضای باشگاه آشنا بودم و با توجه به سابقه مدیریت در ورزش و ارتباط خوبی که با کرمان و کشوری داشتم با خود گفتم اینجا می توانم موثر باشم. اما بخش دوم کارم سخت است ولی همه نیروی ها باشگاه افراد توانمندی هستند که همه کمک می کنند تا به اهداف باشگاه برسیم.

به اهداف اشاره کردید. چه اهدافی را برای باشگاه در دوران مدیریت خود متصور هستید؟ آیا این اهداف ادامه اهداف قبلی است یا با بازبینی همراه است؟

اعتقاد دارم که در هر کجا اگر هدف و چشم انداز نداشته باشیم دچار روزمرگی می شویم. واقعا از همان روز اول که مسئولیت را قبول کردم برنامه ریزی کردم و زیاد فکر و مشورت گرفتم تا بتوانم یک فلسفه و نگاه جدید به باشگاه بیاورم و براساس این نگاه جدید آن هدف و چشم انداز جدید را پله پله پیش برویم تا بتوانیم به ان هدف اصلی برسیم.

انتخاب آقای سامره به عنوان سرمربی هم در  راستای چشم اندازی است که ترسیم کردید؟

اینکه آقای سامره را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم بدون هدف نبوده است. اینجور نبوده که من از سامره خوشم بیاید و ایشان را انتخاب کرده باشم. آقای سامره یک استعداد ناب رفسنجانی است افتخار کشور و اعتبار برای شهرما آورده است. الان هم اعتقاد دارم سامره به خاطر دانش و مدیریت فنی و تجربه ای که دارد می تواند در مجموعه مس قرار گیرد. حتی معتقدم سامره را می توان در تیمهای بزرگ داشته باشیم. ما در استان از نظر مربی خروجی نداشتیم و ایشان توان این را دارد روی نیمکت های بزرگ بنشیند. من این را به این دلیل عنوان کردم که با ورود آقای سامره بتوانیم بدون اینکه قول الکی بدهیم و خیلی آرمانی فکر بکنیم به اهدافمان در یک پروسه سه ساله برسیم و به لیگ برتر صعود کنیم.

یعنی امسال خبری از لیگ برتر نیست؟

نه این حرف به این معنی نیست که برای این فصل پیش رو تلاش نکنیم. تلاش می کنیم تیمی با کیفیت داشته باشیم. با تلفیقی از نیروهای باکیفیت بومی و در کنار‌ آن بازیکنان باکیفیت غیر بومی و کادر بومی که در راس ان اقای سامره هستند انشالله می توانیم فصل خوبی در پیش داشته باشیم. البته این فصل خوب به دو موضوع بستگی دارد. اینکه به پیشرفت مربیان بومی بها بدهیم و در کنارش آقای سامره و علیزاده و یکی سری بازیکنان رفسنجانی را در آینده برای لیگ برتر به کشور معرفی کنیم که انگیزه برای نفرات بعدی بیشتر شود. بالاخره توصیه انسانی مهم است. در هر صورت ما نیروی انسانی را ارتقا می دهیم. این توصیه مربوط به مربی بازیکنان و من مدیر می شود که بتوانیم در این چندسال تجربیات را بیشتر و اشتباهاتمان را کمتر کنیم تا تیم ما در پروسه لیگ برتر قرار گیرد. در کنار این ارتقای پایه ها در سطوح کشوری برایمان مهم است. آموزش مربیان و ارتقای بازیکنان رده سوم بومی جزو اهدافمان است تا ظرف سه سال بتوانیم به هدف اصلی  که هم ارتقای مربیان بومی و هم ارتقا و خروجی بازیکنان بومی جهت حضور در تیم های لیگ برتر هست و ارتقای ویژه تیم های پایه که به صورت آکادمیک و برنامه ریزی شده با آنها کار می شود. بخش آخر اهداف ما بخش زیرساخت های ورزشی رفسنجان است. کارهای خوبی از طرف شرکت ملی مس شده است که جای دارد از مدیران دلسوز و پرتلاش این صنایع تشکر کنم که توجه ویژه ای به رفسنجان داشتند انشاالله ظرف این چندسال زیرساختها تکمیل شود اگر قرار است که لیگ برتر داشته باشیم باید شاهید رشد و پیشرفت زیرساختها هم باشیم.

چقدر از تخصص و تجربیات معاونین که در این مجموعه کار می کنند و انتصاباتی که در این مجموعه است استفاده می کنید؟

من اعتقاد دارم هر سازمانی بخواهد ارتقا پیدا کند و اتفاقات خوبی در آن بیافتد وابسته به پرسنل و مجموعه انسانی آن سازمان است. من اولین کاری که کردم چارت باشگاه مس را به صورت بومی طراحی کردم. جلسه ای با گروهی از بچه های باشگاه داشتیم که وظایف آنها را به خوبی تشریح کردیم و انگیزه های زیادی پیدا کردند. چون وظایف و جایگاهشان مشخص شده است. من می دانم بچه هایی که در باشگاه کار می کنند می توانند کمک کنند تا اتفاقات خوبی بیافتد کارهایی که تاثیر آن در نتایج و اهداف مشخص می شود.  تک تک افراد باشگاه می توانند کمک کنند که مسیر را به خوبی طی کنیم و به اهدافمان برسیم مهمتر از همه تفکر و فرهنگ و گفتمانی است که دوست داریم بچه های باشگاه به آن توجه کنند و مثبت اندیش باشند و یک گفتمان انگیزشی در دستور کارشان داشته باشند این گفتمان  هم به ارتقای خودشان و هم به فوتبالیست ها در رده های بزرگسالان کمک می کند.

در خصوص کادر جدید و بستن تیم برای فصل جدید توضیحی می فرمایید.

حساس ترین دوره دوره انتخاب تیم است. الان کادر تکمیل شده است. کادر خیلی خوبی انتخاب شده است در کنار این کادر از قبل شروع کردیم یک تیم با کیفیت داشته باشیم تا الان ۲۰ بازیکن بومی و غیربومی انتخاب کردیم. چند بازیکن دیگر چند هفته مانده به نقل و انتقالات انتخاب می شوند اگر یک تیم خوب داشته باشیم قطعا کادر فنی برای ادامه مسیر راحتر است و ما میتوانیم تمرینات خوبی در بخش آمادگی جسمانی و تکنیکی و تاکیتیکی داشته باشیم و تیم پرقدرتی را مد نظر داریم. تا الان هم توانستیم در خط های دروازبان و دفاع و هابک بازکینان با کیفیت و کلیدی جذب کنیم. اما در بخش مهاجم پیگیر جذب دو مهاجم هستیم .

نگاه شما به بازیکنان تاثیر آنها و پرورش آنها چیست؟

در چشم انداز و اهدافی که برای باشگاه تعریف کردم بعد از سامره و علیزاده و برزگر دیگر نتوانستیم بازیکنی را به لیگ برتر بفرستیم. در صورتی که بازیکنان با استعداد و جوانی در رفسنجان داریم. برنامه ما این است به بازیکنان جوان و آینده دار توجه کنیم و مسیر پیشرفت را برای آنها به وجود بیاوریم. همیشه به بچه های می گویم که ۹۰ درصد بازیکنان هستند و ده درصد ما مربیان. ما ده درصد در پیشرفت بازیکنان سهیم هستیم. اگر خود بازیکنان نخواهند و خودشان آمادگی نداشته باشند تاثیری در پیشرفت ندارد. انگیزه و بینش و تفکرشان را برای اهداف اماده کنند و مد نظر داریم لیگ برتری های خوبی از بازیکنان رفسنجانی داشته باشیم. این بر می گردد به اهداف امید و جوانان و نونهالان که باید تعریف شود تا چند سال اینده این اثرات را ببینیم. انشاالله بتوانیم برنامه ریزی ویژه بر روی بازیکنان بومی وجوان و اینده دار داشته باشیم .

ورزش و به ویژه فوتبال همیشه با حاشیه ها  همراه است و تیم صنعت مس رفسنجان هم طبیعتا با حاشیه ها و انتقاداتی همراه بوده و یا احیانا همراه خواهد بود. نگاه و برخورد شما با منتقدین و حاشیه سازی ها در مورد باشگاه چیست ؟

با توجه به سوابق و تجربیات و حضورم در باشگاه مس من اعتقاد دارم که انتقاد با کسانیکه می خواهند حاشیه سازی کنند متفاوت است. معمولا ادمهای منتقد به ما کمک می کنند که به سطوح بالاتر برویم من همیشه سعی کردم انتقادات را جدی بگیرم و یک جاهایی در انتقادات سازنده چه در شبکه های مجازی و چه به صورت گفتمان گفته می شود از این انتقادات استفاده می کنم و معتقدم اگر قرار است پیشرفتی در این باشگاه صورت گیرد باید ادمهای مثبت اندیش و منطقی منتقد را پذیرا باشیم چراکه این انتقادات در پیشرفت ما سهیم است و برای ما یک فرصت است چراکه من انتقاد را قبول دارم و ادمها و تفکرات انها برایم مهم بوده و است ولی کنارش برخی موارد حاشیه ای وجود دارد که واقعیت ندارد. آن مطالبی که تاثیر منفی دارد و یا برخی میخواهند با دلیل این تاثیر منفی را در ذهن بگذارند خودم را از انها دور می کنم. تمام تلاشم را برای ایجاد همدلی بکار می برم تا همه با تمام ظرفیت پای کار بیایند و کمک کنند اگر همدلی زیاد باشد حاشیه ها کمتر خواهد شد . ورزش همیشه با حاشیه بوده است امادگی را دارم اگر حاشیه ای به وجود باید به نحو احسن با ان برخورد کنم ولی تمام تلاشم این است که این حاشیه ها حداقل باشد اگر تیمم نتیجه بگیرد مطمئن باشید دیگر حاشیه کمتری داریم .

ایا ارزوی دست یافتن به لیگ برتر تحقق می یابد ؟

در هر صورت انسان وقتی کاری را شروع می کند دوست دارد زودتر به موفقیت برسد ولی معتقدم که مسیر را باید درست برویم اگر به راه غیر مطمئن برویم این کار سودی ندارد و امکان اشتباهات زیاد است اگر جای پایمان را محکم بکنیم به اهدافمان می رسیم. یک جاهایی فراز و نشیب داشتیم یک جاهایی خوب بودیم برنامه مان این است که با سیاست ها و برنامه های نو و انتخاب بازیکنان بومی بتوانیم در یک پروسه سه ساله لیگ برتر باشیم این به این معنا نیست ما تلاشمان برای فصل ۹۶/۹۷ نباشد تلاشمان این است که بالای جدول باشیم هدف گذاری سال اولمان این است که تیم ما اول تا هفتم است هدفگذاری سال سوم لیگ برتر است به این معنا نیست که ما تلاش نکنیم ،تلاش می کنیم ولی هدفگذاری منطقی ما اول تا هفتم در فصل ۹۶ تا ۹۷ و در فصل ۹۷ و ۹۸ اول تا چهارم و در فصل ۹۸ تا ۹۹ صعود به لیگ برتر می باشد .

باشگاه مس چه رشته هایی را پوشش می دهد ؟

تاکید این است که باشگاه مس در حوزه فوتبال باید برنامه ریزی کند. چون فوتبال یک رویکرد اجتماعی بسیار بالایی دارد طرفداران خاص خودش را دارد البته من به همه رشته های ورزشی احترام می گذارم ما رشته های ورزشی خوبی در رفسنجان داریم که طرفداران زیادی دارند و استعدادهای خوبی در این شهر داریم که به همه انها احترام می گذارم و شاید برخی جاها این ورزش ها نادیده گرفته شده است ولی اکنون رویکرد ما فوتبال است و در کنارش فوتسال بانوان هم وجود دارد من به دلیل اینکه معلم ورزش بودم و هستم و همچنین در اموزش پرورش و مدیرکل ورزش استان بودم ارتباطم با رشته های دیگر خوب است تلاشم این است تا جائیکه بتوانم به رشته های دیگر در شهرم کمک کنم .

نگاه شما به رسانه ها و تاثیراتی که می توانند بگذارند چیست ؟

نکته خیلی خوبی گفتید تجربه خوبی با دوستان رسانه ای داشتم معتقدم رسانه ها برای ارتقای ورزش می توانند کمک کنند زیرا بازخورد مثبت بیرونی مردم نسبت به ورزش را رسانه ها میتوانند شکل بدهند. اینکه مردم به مورد ورزش چه فکر می کنند و نوع رویکرد اجتماعی را رسانه ها تعیین می کنند. ولی برای انکه بلوغ و ارتقا پیدا بشود معمولا این ذهنیت مردم از خروجی رسانه میتواند شکل بگیرد. واقعا از رسانه ها کمک میخواهم تا به فضای مثبت اندیشی کمک کنند شاید در ورزشکاران افرادی نادری باشند که اخلاق ورزشکاری را نداشته باشند ولی ان را نباید به همه ورزشکاران  تعمیم بدهیم. حس مثبت اندیشی را می توانند در جامعه به خوبی تزریق کنند و نقدهای سازنده به ما میتواند کمک کنند و در اینده جلسات مرتبط با رسانه ها خواهیم داشت .

 

 

برچسب ها:
لیگ برتر مس رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان