مسئول انجمن میراب رفسنجان عنوان کرد:

قدری به فرزندانمان گوش کنیم / اعتیاد در کمین آنان نشسته است

  • شناسه خبر: 125434
قدری به فرزندانمان گوش کنیم / اعتیاد در کمین آنان نشسته است

مسئول انجمن میراب رفسنجان گفت: شورای سازمان ملل شعار سال ۲۰۱۳ را “گوش کنید به بچه ها “نامیده است این یعنی با بچه ها ارتباط برقرار کنید و صحبتهای انان را گوش کنید ،این شعار برای ما که شیعه هستیم شعاری دور از ذهن نبوده است ،در ایین و مذهب اسلامی ما ، همه ائمه اطهاربا بچه ها وقت می گذاشتند برای ما امروزیها انها می خواستند یک یادآوری کنند که حرفی که امروزسازمان ملل به عنوان شعار جهانی تعیین کرده است انها ۱۴۰۰ سال قبل به ما گوشزد کردند .

خانه » اجتماعی » قدری به فرزندانمان گوش کنیم / اعتیاد در کمین آنان نشسته است

سید مصطفی مرتضوی مسئول انجمن میراب رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی با بیان اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک رویکرد اجتماعی است اظهار داشت: کشورما  به عنوان مرز اول بحث ورود مواد مخدر سنتی می باشد داروها ، مواد صنعتی و روانگردانها که  وارد کشور شده اند باعث شده دشمن جوانان ما را هدف گیرد .

وی تصریح کرد :دشمن بروی جوانان ما سرمایه گذاری زیادی کرده است باید منبع تولید روانگردانها را پیدا کنیم این مواد ارزانتر ازمواد مخدر سنتی هستند.

مرتضوی با بیان اینکه  ضعف داخلی و مدیریتی باعث غفلت ما از جوانان شده است گفت :ما در بحث اطلاع رسانی و اوقات فراغت جوانان کار نکردیم ،دشمن از این فرصت استفاده کرده است و از  داروهای روانگردان به عنوان حربه استفاده کرده است پایین امدن سن اعتیاد و رساندن ان به مدارس باعث می شود دشمن کار خود را به نحو احسن انجام دهد .

مرتضوی تصریح کرد : دشمن به عنوان یک قاچاقچی مدرن همیشه در حال به روز کردن خود است ،برای هر جنسیتی ،شغلی و فردی یک پکیج اماده کرده است و توسط ان به سراغش می رود ولی کارهای ما در فرهنگ پیشگیری بسیار ضعیف است .

وی افزود :کارهای پیشگیرانه ما به صورت ناهماهنگ و ناموازی صورت می گیرد و کارهای ما مانند شکلیک هوایی در یک محیطی می ماند که دشمن در  فاصله ای از ما قرار می گیرد ، فرار می کند ولی دوباره بر می گردد و قوی تر عمل می کند .

مرتضوی بیان داشت : برای  پیشگیری از مواد مخدر به هماهنگی بیشتر و باور قلبی نیاز است ،باید بیشتر به ان توجه کنیم و این را بدانیم که دشمنی که خانواده های ما را از هم گسسته می کند و جوانان ما را به بیراه می کشاند این را باور قلبی خود کنیم و بدانیم اعتیاد از ان همه است .

وی بیان داشت : اعتیاد خانواده مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد و شخصیت اجتماعی و مذهبی فرد، هیچ تضمین بیمه ای، برای اعتیاد ان فرد نیست ،اگر من مسئول  یا مدیر یا دانشگاهی و یا فرد مذهبی هستم این هیچ ضمانتی بر ان نیست که من خودم و اعضای خانواده ام دچار اعتیاد  نشویم .

مدیرانجمن میران اذعان داشت :اگر به باور قلبی برسیم که کاری که انجام میدهیم مستقیم به خود ما بر می گردد خیلی از مشکلات ما در بحث جنگ نرم و پدیده شوم اعتیاد و داورهای روان گردان حل خواهد شد .

وی افزود : شورای سازمان ملل شعار سال ۲۰۱۳ را “گوش کنید به بچه ها “نامیده است این یعنی با بچه ها ارتباط برقرار کنید و صحبتهای انان را گوش کنید ،این شعار برای ما که شیعه هستیم شعاری دور از ذهن نبوده است ،در ایین و مذهب اسلامی ما ، همه ائمه اطهاربا بچه ها وقت می گذاشتند برای ما امروزیها انها می خواستند یک یادآوری کنند که حرفی که امروزسازمان ملل به عنوان شعار جهانی تعیین کرده است انها ۱۴۰۰ سال قبل به ما گوشزد کردند .

مرتضوی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت :در بحث اعتیاد باید پیشگیری کرد حتی در بیشتر روایات و ایات قران همه بر مبنی پیشگیری است ،خداوند هم در قران مردم به پیشگیری دعوت کرده است تا انسانها  از مسیر خودشان منحرف نشوند .

وی بیان داشت :گام اول برای بیمه کردن خود و جامعه در برابر اسیب های اجتماعی اعتیاد ،رسیدگی به خانواده خودمان است ،با بچه های خود صحبت و بازی کنیم و برای انها وقت بگذاریم با همه اعضای خانواده دوست باشیم و این را باور کنیم که میشود در محدوده خانواده بدون شکست هنجارها و تبدیل نکردن انها به ناهنجار لذت برد.

مسئول انجمن میراب رفسنجان تصریح کرد :همه در برابر اعتیاد و مبارزه با ان نقش داریم و باید این موضوع اجتماعی شود ،تک تک ما همه باهم در این موضوع وارد شویم و یادمان باشد که خود ما خانواده داریم و خود ما در معرض اعتیاد هستیم و دشمن در کمین ماست باید مواظب باشیم هر کس به صورت جهادی وظیفه  دارد خود رادر برابراعتیاد حفظ کند .

 

 

 

برچسب ها:
اعتیاد انجمن میراب رفسنجان هفته مبارزه با اعتیاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان