مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد:

بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات شرکت مس در استان کرمان تامین می شوند

  • شناسه خبر: 125184
بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات شرکت مس در استان کرمان تامین می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بیش از ۸۵ درصد از صنایع، تجهیرات و موادی که نیاز داریم از صنایع داخلی کشور تامین می شود که از این مقدار ۵۰ درصد از بازار استان کرمان تامین می شود

خانه » اقتصادی » بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات شرکت مس در استان کرمان تامین می شوند

به گزارش خانه خشتی ، احمد مراد علیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران عصر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی ، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و سومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی با اشاره به عملکرد شرکت مس در طول چهارسال گذشته اظهار داشت: هم اکنون شرکت به نوعی از بحران خارج شده و مسیر توسعه را طی می کند.

وی افزود: در سال ۹۲ شرکت با حجم بدهی معادل ۹۰۰ میلیارد تومان و صندوق خالی همزمان با تحریم مواجه بود خرید و فروش مس تحریم بود و این مواجه بود با رکود جهانی که اثر گذاشته بود بر قیمت نفت و مس و نفت به ۲۰ دلار رسیده بود.

مرادعلیزاده تصریح کرد: نیاز بود همه با تفکر ویژه و تدبیر شرایط را تغییر دهند ؛ در شرکت مس تغییراتی صورت گرفت و در حوزه های مختلف تصمیمات خوبی گرفته شد و مسیر توسعه بازنگری شد و از نو توسعه متوازن و پایدار برنامه ریزی شد.

وی بیان داشت: با تلاش ظرف سه سال شرکت در مسیر هموار افتاد هرچند سختی های بسیاری را همکاران متحمل شدند و  هم اکنون شرکت در بالاترین سطح اعتبار قرار دارد.

مراد علیزاده اظهار داشت: در طول این مسیر ناملایماتی در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود داشت و شرایط تحریم به نحوی شرکت مس را با مشکل مواجه کرده بود که ما توسعه شرکت را به تامین منابع مالی از بانکها متکی بودیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: گرچه حجم بدهی ها به حدود ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما واحدهای تغلیظ در پایان سال ۹۳ راه اندازی شد و به تولید شرکت کمک کرد ؛ تولید شرکت در سال گذشته از معادن کشور ۲۸۵ هزار تن مس محتوا بود که بالاترین تولید بود که همت همه همکاران و پیمانکاران که با شرکت کار می کنند بوده است.

وی تصریح کرد: قیمت تمام شده مس در سال ۹۲، ۴۹۰۰ دلار بود اما امسال تا پایان ۹۵ قیمت به ۳۸۰۰ دلار کاهش پیدا کرد و قیمتی که اکنون مس تولید می کنیم متوسط قیمت تمام شده شرکتهای معتبر در دنیا است.

مرادعلیزاده بیان داشت: خوشبختانه بعد از برجام تحریم برداشته شد و توانستیم با اقبال شرکت های بین المللی هم در فروش کالای موجود موفق باشیم و هم فروش آتی را در مزایده های بین المللی به فروش برسانیم هرچند تعهدمان تامین کالاهای شرکت های داخلی است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که شرکت مس با فروش ۷۱۰۰ میلیارد تومان و صادرات ۱.۲ میلیارد دلاری در سال ۹۵ جزو پنج شرکت برتر بورس کالای کشور است و همه بدهی هایش را پرداخته و  وضعیت نیروی انسانی را سامان داده است.

مرادعلیزاده بیان داشت: تاکنون توانسته ایم فاز اول توسعه را نهایی کنیم و با طرحهایی که در دست اقدام است در دو سال آینده به ۴۰۰ هزار تن خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه محیط زیست با عملکرد ذوب خاتون اباد مشکلاتی ایجاد کردیم که تعهد به دولت کردیم تا پایان سال ۹۸ اشکالات را برطرف کنیم.

مرادعلیزاده گفت: امید داریم طی سه سال آینده صنعت مس به صنعت سبز ایران تبدیل شود بر اساس مطالعات شرکت مس جزو ۱۵ شرکت در بحث کاهش انرژی آب و برق و … است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطر نشان کرد: از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات و قطعاتی که برای تامین و نگهداری در صنعت مس نیاز داریم در حال حاضر حدود ۲۲ تا ۲۵ میلیون یورو یعنی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خرید خارجی داریم.
وی افزود: بیش از ۸۵ درصد از صنایع، تجهیرات و موادی که نیاز داریم از صنایع داخلی کشور تامین می شود که از این مقدار ۵۰ درصد از بازار استان کرمان تامین می شود

 

برچسب ها:
احمد مراد دعلیزاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس استان کرمان پنجمین نمایشگاه بین المللی معدن شرکت مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان