رئیس دادگستری رفسنجان مطرح کرد :

اعتیاد به مواد مخدر عامل ۷۰ درصد طلاق ها در رفسنجان

  • شناسه خبر: 124957
اعتیاد به مواد مخدر عامل ۷۰ درصد طلاق ها در رفسنجان

رئیس دادگستری رفسنجان گفت :در استان و شهرستان یکی از مباحثی که ریشه و اساس جرم های کیفری خانواده است مواد مخدر است مواد مخدر هم باعث افزایش جرائم و هم باعث ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی شده است و ۷۰ درصد عامل طلاق در شهرستان بحث اعتیاد مواد مخدر می باشد .

خانه » اجتماعی » اعتیاد به مواد مخدر عامل ۷۰ درصد طلاق ها در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام مهدی پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت :شهید بهشتی به صعه صدر معروف بود ،قائل به کار تشکیلاتی منسجم بود در همه مسائل و ابعاد محتلف با برنامه و کار تشکیلاتی پیش می رفت و بین یاران امام (ره) وی ممتاز بودند .
وی تصریح کرد :قوه قضائیه در بحث امینت و قضایی نقش مهمی دارد ،به قول مقام معظم رهبری امنیت موضوع مهم کشور است و بدون ان اداره کشور ممکن نخواهد بود .
رئیس دادگستری بیان داشت :شکل گیری اقتصاد درون زا نیار به امنیت دارد و این امنیت پایدار مستلزم که قوه قضاییه وظیفه خود را به درستی انجام دهد .
وی افزود :سالانه قریب۱۵ میلیون ورودی دستگاه قضایی است قریب ده هزار قاضی داریم متوسط قضات ۱۸۰۰ پرونده است ، در استان کرمان نزدیک به ۳۰۰ قاضی داریم ،۲۰ درصد از پرونده های حقوقی محاکم را پرونده های خانواده تشکیل می دهند .
وی بیان داشت :سالهای قبل در کل کشور درصد طلاق ۲۳ درصد بوده است ولی امسال متوسط طلاق در کل کشور به ۲۵ درصد افزایش یافته است ولی در شهرستان رفسنجان امار طلاق نسبت به سالهای قبل افزایش نداشتیم در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ کاهش طلاق را داشتیم در سال ۹۵ امار طلاق ۳۰۷ مورد گزارش شده است .
حجت الاسلام پور محمدی افزود :امار ازدواج در سال ۹۴ ،۲ هزار ۲۹۶ مورد و در سال ۹۵ ،۲ هزار و ۳۴۹ مورد ثبت گزارش شده است ،در استان رتبه اول کاهش امار طلاق و افزایش ازدواج را داشتیم .
وی بیان داشت :موسسات خیریه کوثر و راه نور در کاهش امار طلاق و افزایش ازدواج در کمیسیون تخصصی ازدواج و طلاق نقش داشتند ،اولویت دستگاه قضایی در سال ۹۶ کاهش جمعیت کیفری،سلامت دستگاه قضایی و ترویج فرهنگ صلح و سازش می باشد .
وی افزود :در ده عنوان اول کشور و استان اولین دغدغه ما سرقت ها می باشد بخصوص سرقت های جزئی مهم است .
مهدی پور محمدی اظهار داشت : جرم های سرقت ،ضرب و جعل ،تهدید و توهین به اشخاص ،مواد مخدر ،صدمات ناشی از تصادف به ترتیب جرمهای مهم در کشور به شمار می ایند .
وی افزود :در استان و شهرستان یکی از مباحثی که ریشه و اساس جرم های کیفری خانواده است مواد مخدر است مواد مخدر هم باعث افزایش جرائم و هم باعث ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی شده است و ۷۰ درصد عامل طلاق در شهرستان بحث اعتیاد مواد مخدر می باشد .
رئیس دادگستری رفسنجان تصریح کرد :در قوه قضائیه بخش زیادی از کارما برخورد با معلول می باشد نهادهای اقتصادی یا حوزه های دیگر نظام در بحث افزایش جرم و دعاوی حقوقی تاثیرگذار هستند ،مسکن و اشتغال و تعطیلی کارخانجات و رکود بی سابقه و عملکرد ضعیف بانکها در وام های کلان اینها در حوزه های جرائم و ناهنجاریها موثرند.
وی افزود :ریشه جرائم به اقتصاد بر می گردد و تاکید مقام رهبری به اقتصاد هم به خاطر همین موضوع بوده است .
رئیس دادگستری اذعان داشت :هجمه سنگین به قوه قضائیه در زمان انتخابات خوراکی بود برای نهادهای به اصطلاح حقوق بشر،ما ۱۷ هزار شهید ترور در دهه ۶۰ داریم ه به دست منافقان به شهادت رسیدند منافقان آن دوران داعشی‌های زمان ما هستند چراکه داعشی‌ها همان رفتار منافقان در آن دوران را مرتکب می‌شوند.
وی با بیان اینکه نرخ رسیدگی ما در دادگاه ۱۰۸% بوده است گفت :در دادسرا نرخ رسیدگی ۱۰۲ درصد بوده است و ۲۰ درصد پرونده های ما پرونده های خانواده بودند .
وی افزود :امار افزایش ازدواج ۳.۳ درصد و امار کاهش طلاق ۱۷% بوده است .
پور محمدی در خصوص سامانه ثنا گفت :دفاتر خدمات قاضی الکترونیکی راه اندازی می شود و هر شخص در قوه قضاییه با ثبت نام در سامانه ثنا یک صفحه میتواند داشته باشد هر پرونده ای که تشکیل می دهید و یا عیله شما تشکیل داده می شود این ابلاغ از طریق سامانه ثنا به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود این شیوه به منظور حذف کاغذ بازی در مراحل ابلاغیه می باشد در وقت و زمان افراد صرفه جویی می شود .
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ هزار و ۳۱۰ نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند گفت : در حال حاضر ثبت‌نام در محل دادگستری انجام می‌شود .

برچسب ها:
اعتیاد رئیس دادگستری رفسنجان رفسنجان طلاق طلاق در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان