یک بام و دو هوای وزارت نیرو در تعدیل تعرفه های برق مناطق گرمسیری/دمای هوای جنوب کرمان از ۵۰ درجه گذشت

  • شناسه خبر: 124645
یک بام و دو هوای وزارت نیرو در تعدیل تعرفه های برق مناطق گرمسیری/دمای هوای جنوب کرمان از ۵۰ درجه گذشت

با شروع گرمای هوا، دستگاه های خنک کننده از جمله کولرهای آبی و گازی شروع به کار می کنند که اثرات این کار در مبالغ قبوض مردم دیده می شود البته برای مناطق گرمسیری، تعرفه های برق تعدیل شده است که جنوب کرمان با وجود تجربه دمای بالای ۵۰درجه سانتیگراد از آن بی بهره است.

خانه » آخرین اخبار » یک بام و دو هوای وزارت نیرو در تعدیل تعرفه های برق مناطق گرمسیری/دمای هوای جنوب کرمان از ۵۰ درجه گذشت

به گزارش خانه خشتی به نقل از رودبار ما، با شروع گرمای هوا، دستگاه های خنک کننده از جمله کولرهای آبی و گازی شروع به کار می کنند که اثرات این کار در مبالغ قبوض مردم دیده می شود.

البته با تصویب مصوباتی مقرر شده است که شهرهایی که دمای هوای بالاتر از ۵۰درجه سانتی گراد را تجربه می کنند مشول قانون تعدیل تعرفه قبوض شوند که جنوب کرمان با وجود تجربه دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد هنوز از این قانون بی بهره است.

دو شهر زهکلوت و دلگان در کنار هم با آب و هوای یکسان یکی در سیستان و بلوچستان و یکی در کرمان یکی تعرفه برق گرمسیری یکی تعرفه همسان با برق مرکز استان کرمان و سردسیری، یکی در دمای ۵۰ درجه مدیریت بحران تشکیل جلسه داده و ساعات ادارات را دو ساعت کاهش می دهد و یکی ۵۰ درجه که ۵۰ درجه است اگر ۱۰۰ درجه هم باشد مهم نیست چون صدایشان به جایی نمی رسد، مدیریت بحرانش هم که ماشاءالله در سیل جازموریان تیتر یک روزنامه ها شده بود یکی یکی بهش صفر دادند.

دولت چندی پیش در جلسه هیات دولت تعرفه برق مردم سیستان و بلوچستان را کم کردند؛حالا سوال ما این است که اگر علت کم کردن تعرفه برق، گرما است مردم جنوب کرمان حقیقتا مستحق ترین مردم ایران هستند و باید نسبت به آنان هم این حق نیز در نظر گرفته شود. کما این که در بسیاری از شهرهای جنوبی استان اصلا دچار افت شدید ولتاژ برق هستیم.(به احتمال قوی این حرکت دولت شاید  به نوعی امتیاز دادن به سیستان و بلوچستان بوده است)با توجه به مشابهت گرمای دو منطقه سیستان بلوچستان و جنوب کرمان چرا دولتمردان تعرفه این دو منطقه را یکسان نمی کنند دلیل این تبعیض بزرگ دولتمردان چه چیزی می تواند باشد؟

گویا وزارت نیرو و نمایندگان جنوب استان هم هیچ برنامه ای برای ملحق شدن جنوب کرمان به لیست مناطق گرمسیری در دست اقدام ندارند و مردم جنوب کرمان  باید با زندگی در دمای طاقت فرسای بالای ۵۲ درجه، همچنان شاهد قبوض سرسام آور برق باشند مردمی که به لحاظ محرومیت لقب آفریقای ایران را به خود اختصاص داده اند.

افت شدید ولتاژ برق در مرکز شهر رودبار جنوب

سنجری یکی از شهروندان رودباری با ابراز گلایه مندی از افت شدید ولتاژ برق در مرکزشهر رودبار گفت:  به مدت دو   ر وز است در ساعات خاصی از روز برق مرکز شهر دچار افت شدید ولتاژ می شود که با توجه به گرمای شدید هوا در جنوب استان کرمان باعث آسیب رساندن به وسایل برقی می شود.

 

یکی از شهروندان قلعه گنجی نیز در این رابطه به ما گفت: نماینده محترم بارها وبارها  قول پیگیری برای یکسان سازی تعرفه های برق جنوب با سایر استان های همجوار که برق آنها طبق شرایط گرمسیری محاسه می شوند را دادند وهمچنین در سفر وزیر نیرو به شهرستان قلعه گنج جناب حمزه قول محاسبه برق جنوب طبق شرایط گرمسیری را از ایشان گرفتند ولی هنوز این وعده و قول عملی نشده اند.

سنجری یکی دیگراز شهروندان جنوب کرمان به خبرنگار ما می گوید: جنوب کرمان از جمله مناطق گرمسیر کشور است که  شهروندان مجبورند به سبب گرمای زیاد از کولرهای گازی که اکثرا پرمصرف و بی کیفیت هستند استفاده کنند و به همین دلیل حجم قابل توجهی انرژی در فصل تابستان در این بخش مصرف می شود که نهایتا مرم محروم این منطقه در این گرمای شدید با فیشهای برق با مبالغ قابل توجه روبه رو می شوند.

جناب دکتر حمزه نماینده محترم شهرستان های قلعه گنج، کهنوج ،رودبار،منوجان وفاریاب انچه که سبب ناراحتی و گلایه مندی مردم حوزه انتخابیه شما و تحمل مردم صبور و رنج دیده این منطقه را گرفته  گرمای شدید این منطقه  ویا  شرمساری شما از رای دادن این مردم به کاندیدای خاص نیست بلکه این مردم از شما می خواهند که به بزرگترین وعده خود که  همان یکسان سازی تعرفه های برق با استان های همجوار نظیر سیستان وبلوچستان و استان هرمزگان است و هنوز عملی نشده است عمل کنید .حال باید دید مسئولین چه توجهی به این گلایه مندی خواهند داشت.

خیس کردن لباس ها راهی برای فرار از گرما

زنی با پسربچه کوچکی که به بغل داشت، جلو آمد و اظهار داشت: دیگر از وضعیت برق روستا خسته شدیم، باید برای خنک کردن بچه‌ها زیر سایه درختان آب بپاشیم و لباس آنان را خیس کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان که خودشون زیر اسپیلیت نشستن خبری از دل مردم بیچاره ندارند!کاش همت داشتند و بخاطر خدا و آخرت خودشان کاری برا این مردم بدبخت انجام می دادند تمامی وسایل خنک کننده و یخچال هایمان سوختند و دیگر ما هزینه ی برای خرید وسایل خنک کننده نداریم.

 

قضاوت با شما

#تعرفه_های_برق جدید سیستان و بلوچستان، آیا گرمای جنوب کرمان از سیستان و بلوچستان کمتر است؟

انتهای پیام/

برچسب ها:
استان کرمان تعرفه برق وزارت نیرو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان