امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد:

امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند/اگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به آتش به اختیار نمی رسد

  • شناسه خبر: 124518
امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند/اگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به آتش به اختیار نمی رسد

امام جمعه رفسنجان گفت: در زمان امام علی(ع) مردم نباید به سمت معاویه می رفتند و عمر و عاص های نباید میدان میگرفتند که میدان گرفتند؛ امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند؟ باید هوشمند باشیم و درس بگیریم از مکتب اهل بیت(ع).

خانه » سیاسی » امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند/اگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به آتش به اختیار نمی رسد

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و اصلاح ذات البین ، امنیت همه جانبه همه ی بلاد اسلامی را درگرو هوشیاری مردم دانست و اظهار داشت: دومین شب از شبهای احیا به خوبی و در امنیت کامل برگزار شد و از برکات این شبها بهره مند شدیم.

وی افزود: به مقدمه هایی که در شبهای نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان ایجاد شد امید است که از آخرین شب احیا بهره کامل را ببریم و شب قدر را درک باشیم.

رمضانی پور با ذکر روایتی از امام علی(ع) آن را سند مظلومیت ایشان برشمرد و بیان داشت: حضرت می فرمایند شما قدر و منزلت مرا نزد رسول خدا به خوبی آگاه هستید که در کنار بستر خود مرا می خوابانید و او را من استشمام می کردم این جملات بیانگر تصویر دقیقی از تربیت حضرت علی(ع) بدست پیامبر اکرم(ص) است.

وی ادامه داد: علی(ع) نهال پیامبر(ص) است و او بود که علی(ع) را پرورش داد بنا بر روایات اهل سنت از نعمتهایی که خداوند به علی(ع) عرضه داشت این بود که پیش از اسلام در خانه پیامبر(ص) بود.

رمضانی پور بیان داشت: این جایگاه علی(ع) است اما جامعه آن روز با او چه کردند و چگونه حقش را ضایع و پایمال کردند تاجائیکه حضرت از زهرای مرضیه شنید که این روزها حرمتت را نگه نمی دارند حضرت تایید کرد و گفت نه تنها به من سلام نمی کنند بلکه جواب سلامم نمی دهند.

وی تصریح کرد: امروز ما چه می کنیم آیا حق علی(ع) را درک کردیم یا شعار می دهیم که ما اهل کوفه نستیم علی تنها بماند؟ مگر مردم ان روز چه کردند تبعیت از جهالت و ظلم کردند رفتارهای ظالمانه را پسندیدند و حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) را تنها گذاشتند.

رمضانی پور ادامه داد: آیا امام حسن راضی بود که تن به صلح دهد؟ در تربیت ایشان این نهفته شده بود که تن به ذلت دهد؟ آخرین فرمانده اش را به میدان فرستاد که خیانت کرد و امام حسن(ع) مجبور شد ماجرای ساوات از کربلا سخت تر نبود کمتر هم نبود آنها شجاعت حیدری را داشتند اما مجبور شدند.

وی خاطر نشان کرد: مردم نباید به سمت معاویه می رفتند و عمر و عاص های نباید میدان میگرفتند که میدان گرفتند؛ امروز عمر و عاص ها نمی توانند میدان پیدا کنند؟ باید هوشمند باشیم و درس بگیریم از مکتب اهل بیت(ع).

رمضانی پور خاطر نشان کرد: صرف عزاداری و مشکی پوشیدن بدون درس گرفتن از سیره اهل بیت ارزش آنچنانی را نخواهد داشت امروز یک فصل در اسلام گشوده شده و اسلام بوسیله امام(ره) احیا شد به برکت انقلاب اسلامی، این نهضت هنوز زنده است و انقلاب پابرجاست اما پابرجایی به برکت وجود افراد انقلابی و حزب اللهی است.

وی ادامه داد: اگر بسیج و انقلابی ها و حزب اللهی و مردان و زنانی همچون شماها پای انقلاب بمانید انقلاب می ماند وگرنه ارزش ها کمرنگ می شود.

رمضانی پور تصریح کرد: امروز بعضی از مسائل فرعی اصلی جلوه داده می شود و در جامعه خیال می کنند اصل اینهاست در دوران بنی معاویه و بن العباس داشتیم برای اینکه مردم را سرگرم کنند مغنیات را در جامعه ترویج دهند؛ اگر به سمت لهو ولعب برویم معروف می شود منکر و منکر معروف می شود نباید برویم به سمتی که راه ان نیست.

وی ادامه داد: راه مستقیم تنها در کانون اهل بیت(ع) است به بیراهه نرویم و مواظب باشیم در قطاری سوار شویم که راننده ان اهل بیتی باشد و مقصدش خدا باشند نه حتی بهشت.

رمضانی پور گفت: اکرام ایتام شیوه امام علی(ع) است با تاسی به سیره ان حضرت در این ایام به محرومین بیشتر توجه کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی در تهران تصریح کرد:در این حادثه عابروی نظام حفظ شد ابعاد ان وسیع بود و با مدیریت خوب قضیه ختم به بخیر شد.

وی به اغاز هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و ضمن عرض خدافوت به فعالین این عرصه بیان داشت: مسلما در بخش کشاورزی کارهای نیمه تمام زیاد است به ویزه در شهرستانهایی همچون رفسنجان باید مدیریت بهتری صورت گیرد، از علم روز و فارغ التحصیلان بهره گیریم و کشاورزی تنها پسته نباشد بلکه در سایر زمینه ها می تون فعالیت کرد.

رمضانی پور توجه به رونق روستاهای را یکی از دغدغه های رهبر انقلاب دانست و گفت:مشکل روستاها اینترنت نیست مشکل شغل و توجه ویژه به انان است لازم است نسبت به روستا توجه شود و بخش کشاورزی ان تقویت شود.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مسئولان کشور خاطر نشان کرد:  کشور نباید تبدیل به دو قطبی شود و مردم به دو دسته تقسیم شود اخیرا این شائبه ایجاد شد در برخی سخنان مسئولان چنین برداشتی شده است ، می تواند قضیه سال ۶۰ تکرار شود که مجلس بخواهد تصمیمی قاطع بگیرد.

رمضانی پور ببیان داشت: در زمینه تخلفات گسترده انتخاباتی کارهای خوبی انجام شده که قابل تقدیر و تشکر است.

وی خاطر نشان کرد: بازار امروز در سردرگمی عجیبی است بعضا رکود و به ورته ورشکستگی کشیده می شوند چرا دولت به گرانی دولت توجه نکرد چرا مردم باید ارزاق ضروری زندگی را به قیمت گزاف خریداری کنند در رفسنجان که شهره به ثروتمندی است ۶۰ درصد خانواده های دانش اموزان وضعیت مالی مناسبی ندارند.

رمضانی پور ادامه داد: چرا باید نظارت بر بازار ضعیف باشد حرف نزنیم عمل کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید بگوید کاری را انجام دادم نه اینکه بگوید چه کاری باید انجام شود، دولت باید پرقدرت باشد تا یک کارمند یا رئیس جزئی هرکار دلش خواست نکند وتوهین به ارزش های نظام و به بسیج خانواده ها شهدا دوباره شروع شده است اینها اتفاق نیافتد.

امام جمعه رفسنجان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور بیش از دیگر کارگزاران به فرمایشات رهبر انقلاب گوش کنند و عمل کنند.(همراه با تکبیر نماز گزاران)

وی ادامه داد: ما خواهان این هستیم در ابتدای دولت دوازدهم چنان ورود پیدا کنند که مردم تغییر را حس کنند اگر قرار باشند همین روند چهارسال قبل ادامه یابد مردم مایوس می شوند و ما نیز حمایت می کنید تا دولت موفق باشد.

امام جمعه رفسنجان به برپایی راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور در این مراسم بیان داشت: این مراسم در رفسنجان از ساعت ۱۰:۳۰ از میدان بسیج اغاز و سخنران مراسم فرماندار شهرستان خواهند بود.

وی در پایان سخنان خود به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در ۱۷ خردادماه در جمع دانشجویان اشاره کرد و  شهید مصطفی چمران را نمونه از آتش به اختیار عمل کردن برشمرد و گفت:آتش به اختیار یک تاکتیک در میدان جنگ است بعضا می گویند نمی شود کار کرد اگر کاری تعطیل شده است شما آتش به اختیار عمل کند آتش به اختیار یعنی عمل به وظیفه، اینکه برخی ترسیدند گفتند در دولت چند حاکمیتی می شود نه اینطور نیست نترسید اگر دولت خوب عمل کند دیگر نوبت به اتش اختیار عمل کردن نمی رسد.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان