فراخوان پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان منتشر شد

  • شناسه خبر: 124308
فراخوان پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان منتشر شد

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان با اشاره به اینکه فراخوان شرکت در این سوگواره منتشر شده است گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره پنجم، ۳۰ خرداد‌ماه جاری است.

خانه » فرهنگی مذهبی » فراخوان پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان منتشر شد

به گزارش خانه خشتی ، ثارالله انکوتی اظهار داشت: سوگواره استانی تعزیه روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان در یادبود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سوگواره همه ساله در ایام ارتحال ملکوتی امام‌(ره) برگزار می‌شد گفت: امسال به‌دلیل تقارن این ایام با ماه مبارک رمضان زمان برگزاری اجرای مجالس تعزیه به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان با بیان اینکه فراخوان سوگواره در تاریخ ۱۴ خرداد همزمان با سالروز ارتحال امام‌(ره) منتشر شد افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه سوگواره پنجم، ۳۰ خرداد‌ماه جاری است که گروه‌های شرکت ‌کننده باید مدارک مورد نیاز مندرج در متن فراخوان را به آدرس دبیرخانه واقع در کوچه شماره ۸ خیابان امام‌(ره) کرمان، حوزه هنری استان کرمان ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های شرکت کننده برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره همراه ۰۹۱۳۱۹۵۳۶۴۶ تماس حاصل نمایند خاطر‌نشان کرد: پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان در دو بخش رقابتی و جنبی از تاریخ ۷ الی ۱۶ تیر‌ماه امسال در محل سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار برگزار می‌شود.

انکوتی با بیان اینکه موضوع بخش رقابتی سوگواره پنجم، اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت حر‌بن یزید ریاحی است گفت: ارسال لوح فشرده و متن تعزیه شهادت شهادت حضرت حر‌بن یزید ریاحی به همراه فرم شرکت در سوگواره برای گروه‌های متقاضی الزامی است.

وی با اشاره به اینکه ستاد برگزاری این سوگواره سعی بر تخصصی برگزار کردن سوگواره تعزیه ده‌زیار در همه ادوار داشته و دارد افزود: با توجه به استقبال باشکوه گروه‌های تعزیه استان و علاقمندان به این آئین مذهبی در چهار دوره قبلی برگزاری سوگواره، پیش‌بینی می‌شود در ایام برگزاری سوگواره به طور میانگین هر شب میزبان هزار و پانصد نفر از مردم باشیم.

دبیر اجرایی پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده زیار کرمان با بیان اینکه ارتقای سطح تعزیه استان کرمان هدف اصلی سوگواره پنجم است تصریح کرد: از آنجا که این سوگواره در ایام عید سعید فطر و بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اجرای مجالس تعزیه شادمانه در فواصل برگزاری سوگواره توسط منتخبین گروه‌های شرکت‌کننده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است این سوال پیش بیاید که برگزاری سوگواره تعزیه در این زمان از سال چه مناسبتی دارد گفت: نبود گروه‌های تعزیه در ایام عزاداری به‌دلیل اجراهای خود گروه‌ها و هماهنگی سخت برای حضور پیشکسوتان و تعزیه‌خوانان کشوری در ایام عزاداری از دلایل برگزاری سوگواره در این ایام و همچنین زمان فعلی برگزاری سوگواره فرصتی برای آمادگی مجدد گروه‌ها برای ماه‌های محرم و صفر است.

انکوتی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حوزه هنری استان کرمان در برگزاری این سوگواره همکاری ویژه و اثرگذار دارند یادآور شد: در دو دوره قبل برگزاری سوگواره تعزیه، مجالس تعزیه شهادت حضرت عباس‌(ع) و حضرت علی‌اکبر‌(ع) در بخش رقابتی بوده است.

روستای ده زیار از خاستگاه های تعزیه استان کرمان است که با برگزاری سوگواره های تخصصی سوگواره در راستای ارتقای سطح تعزیه و ترویج این هنر آئینی بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان