آمار افراد بیسواد در رفسنجان به ۴۶۶ نفر کاهش یافت

  • شناسه خبر: 124066
آمار افراد بیسواد در رفسنجان به ۴۶۶ نفر کاهش یافت

رئیس اداره سوادآموزی اداره آموزش و پرورش رفسنجان گفت: آمار بیسوادان این شهرستان از سال ۹۰ تاکنون با شناسایی بیسوادان و تحت تعلیم قرار دادن این افراد از پنج هزار و ۸۰۰ نفر به ۴۶۶ نفر کاهش یافت.

خانه » اجتماعی » آمار افراد بیسواد در رفسنجان به ۴۶۶ نفر کاهش یافت

به گزارش خانه خشتی احمد حسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر سال با شناسایی تعدادی از افراد بیسواد سعی در ریشه کن سازی بیسوادی در رفسنجان شده است.
وی با اشاره به اینکه سهمیه باسواد کردن افراد بی سواد طی سال جاری در رفسنجان ۱۵۰ نفر است اظهار کرد: با کمک دهیاران، ثبت احوال، معاونت بهداشتی و دیگر نهادها در تلاشیم تا این افراد شناسایی شوند.
حسنی تصریح کرد: ۴۶۶ بی سواد شهرستان رفسنجان طی دو سال آینده باسواد خواهند شد و امید می رود که ۲ سال آینده جشن بی سوادی را در این شهرستان برگزار کنیم.
وی در تشریح طرح های مختلف سوادآموزی بیان کرد: در این طرح با در اختیار گذاشتن لوازم التحریر به صورت رایگان به فرد بی سواد از افراد باسواد درخواست می شود به عنوان پشتیبان افراد بی سواد را تعلیم دهند.
وی ادامه داد: در پایان این طرح که معمولا سه تا چهار ماه است مبلغی به فرد سوادآموز پرداخت می شود.
حسنی ادامه داد: افراد باسواد در طرح سوادآموزی فرد به فرد می توانند در حسینیه، مسجد و یا مکانی عمومی و ساکت به افراد بی سواد به طور فرد به فرد آموزش دهند.
وی گفت: ۵۰ سوادآموز در طرح آموزش فرد به فرد در رفسنجان نام نویسی کرده اند.
حسنی با بیان اینکه ۲ دوره سوادآموزی وجود دارد گفت: دوره سواد آموزی اول تا سوم ابتدایی است و با آموزش ۴۰۰ ساعت، مدرک سوادآموزی به سوادآموزان اعطا می شود.
وی طرح دوم را دوره انتقال عنوان و خاطرنشان کرد: در این دوره مدرک ششم ابتدایی به سواد آموز اعطا می شود.

برچسب ها:
بیسواد بیسواد در رفسنجان نهضت سوادآموزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان