بیش از صد روحانی و مبلغ به مناطق مختلف رفسنجان اعزام شد

  • شناسه خبر: 123847
بیش از صد روحانی و مبلغ به مناطق مختلف رفسنجان اعزام شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: بیش از یکصد نفر از روحانیون و مبلغان طرح هجرت و مستقر به مساجد شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

خانه » فرهنگی مذهبی » بیش از صد روحانی و مبلغ به مناطق مختلف رفسنجان اعزام شد

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالتهای سازمان که نهادی فرهنگی و زیر نظر مقام معظم رهبری است اعزام مبلغ در ماههای رمضان و محرم است.

وی افزود: تفسیر قران، اقامه نمازهای واجب، پاسخ به سوالات شرعی مردم، انجان فعالیتهای فرهنگی و مذهبی و … از وظایف این مبلغان است.

حسینی بیان کرد: برنامه دیگری که در طول ماه مبارک اجرا می شود جمع خوانی و جزء خوانی قران و فعالیتهای تفسیری است که توسط این مبلغان انجام می شود.

حسینی ادامه داد: علاوه بر اجرای این برنامه ها کارشناس قرانی اعزامی از قم به نام حجت الاسلام علوی کار تفسیر قران را در راستای ترویح فهم و درک درست معانی قرانی انجام وظیفه می کند.

وی گفت: مرکز تخصصی قران دوسال است که در قم راه اندازی شده و کارشناسان قرانی را تربیت و به مناطق مختلف کشور جهت اموزش تفسیر قران اعزام می کند که سال گذشته حجت الاسلام بابایی در رفسنجان در ماه مبارک رمضان به انجام تفسیر پرداخته است.

حسینی خاطرنشان کرد: در حوزه قران باید بیشتر کارشود تلاوت ایات نورانی قران مفید است اما تفسیر و فهم درست معانی قرانی به مراتب کمک بیشتری به هدایت بشر می کند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت: تفسیر قران وجهه ای از فعالیتهای فرهنگی است که در برابرتهاجمات فرهنگی و کاهش اسیبهای اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد.

حسینی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند هنگامی که فتنه ها و نابسامانیها و فتنه های فرهنگی زندگی شما را احاطه کردند راه چاره اش در  قران است .

وی با اشاره به اینکه در مدارس و دانشگاهها نیز برنامه های قرانی و تفسیر اجرا می شود تصریح کرد: این کافی نیست در ماه مبارک رمضان نیز بازاریان و کسبه ها و اقشار مختلف مردم در برنامه های قرانی مساجد شرکت می کنند  .

 

برچسب ها:
اعزام ماه رمضان در رفسنجان مبلغ
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان