آغاز حرکت جدید گروه هنری طلایه داران نور برای روایتگری دفاع مقدس در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 123823
آغاز حرکت جدید گروه هنری طلایه داران نور برای روایتگری دفاع مقدس در رفسنجان + عکس

مدیر گروه هنری طلایه داران نور در رفسنجان گفت: با توکل بر خدا بر آن شدیم تا طبق منویات رهبری در زمینه هنر بر روی حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس که حضرت می فرمایند یک گنجینه تمام نشدنی است تمرکز کنیم و استارت ایجاد یک گروه هنری تحت قالب دفاع مقدس را زدیم.

خانه » فرهنگی مذهبی » آغاز حرکت جدید گروه هنری طلایه داران نور برای روایتگری دفاع مقدس در رفسنجان + عکس

روح الله صفری مدیر گروه هنری طلایه داران نور(تئاتر و روایتگری دفاع مقدس) در گفت و گو با خانه خشتی اظهار داشت: با توکل بر خدا و عنایات اهل بیت علیهم السلام ومدد از شهدای گرانقدر نزدیک به هشت سال پیش بر آن شدیم تا طبق منویات مقام معظم رهبری در زمینه هنر که دایره تاثیر گذاری آن بسیار وسیع است و بر روی حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس که حضرت می فرمایند یک گنجینه تمام نشدنی است تمرکز کردیم و استارت ایجاد یک گروه هنری تحت قالب دفاع مقدس را زدیم.


وی افزود: از آنجایی که این یک حرکت جدید بود در این حوزه و مخصوصا در استان کرمان لذا با ممانعتهایی مواجه شدیم اما تصمیم بر آن گرفتیم تا این امر رو به جایی بکشانیم که مورد استقبال است.
صفری ادامه داد: لذا به راهیان نور رفتیم و اجرای تئاتر دفاع مقدس در قالب کودک و نوجوان را تحت قالب یک گروه زیر نظر موسسه تربیتی بنون و در مجموعه ای با نام سنگر آسمانی در شلمچه شروع به فعالیت کردیم و از آنجا که این گروه با نوجوانهایی که از طریق ارتباط با آنها در مدارس رفسنجان شکل گرفته تشکیل شده بود برای انظار عموم این نوع کار بسیار جالب و جذاب بود.

وی با بیان اینکه ۵ سال از فعالیت گروه در مناطق عملیاتی و برای کودکان و نوجوانان گذشت و تصریح کرد: تصمیم بر آن گرفتیم که باتوجه به تجربه ای که داریم می توانیم در داخل شهر ها و مراسمات مذهبی هم شرکت کنیم چون این گروه جزو بهترین های اجرای تئاتر دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان بود.
صفری گفت: به داخل شهرها و مراسمات مذهبی و یادواره ورود کردیم و این یک جرقه ای شد در راستای هدفمند کردن مراسمات و محافل مذهبی و فرهنگی ومورد استقبال بیش از پیش واقع شد.


مدیر گروه هنری طلایه داران نور بیان داشت: از سال ۱۳۹۳ به صورت رسمی شروع به اجرای تئاتر در شهرستان ها و استانها کردیم در ابتدای سال ۱۳۹۶ بنابر پیشنهاد دوستان فعال فرهنگی شهرستان رفسنجان به صورت رسمی اعلام موجودیت در این زمینه را کردیم که موجب استقبال بیش از پیش بین عموم همشهریان شد.

وی افزود: استارت این کار را از گلزار شهدای رفسنجان زده شد و این گروه را که متشکل از ۶ نفر در اجرای تئاتردفاع مقدس  ۲ نفر در اجرای تئاتر کودکان به همراه یک راوی روحانی و ۸ نفر گروه سرود که تمامی این بزرگواران همان دانش آموزانی هستند که حقیر در مدارس آنها را جذب کرده و الآن یا خود آنها طلبه اند یا دانشجو هستند و یا در یکی از ارگان های نظامی و یا انتظامی در حال خدمت هستند و تمامی این دوستان هم از نخبگان در درس بوده اند.


صفری خاطر نشان کرد: این گروه با تکیه بر فرهنگ ناب شهید و شهادت و اجرای دیالگ های ماندگار زمان دفاع مقدس و بررسی خاطرات شهدا و در پایان روایتگری شهدا توسط حجت الاسلام صفری و رونمایی از وسایل باقی مانده از شهدا توانسته تاثیر به سزایی در معرفی فرهنگ ناب اسلامی داشته باشد و موجب جذب جوانان دختر و پسر به این فرهنگ ناب شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۶ و در این ۸ هفته ای که به صورت رسمی در شهرستان رفسنجان تحت قالب گروه هنری طلایه داران نور در حال فعالیت هستیم غالب بر ۲۰ برنامه اجرایی داشته ایم و در ادامه تا پایان ماه شعبان و قبل از شروع ماه مبارک رمضان هم نزدیک به ۱۰ برنامه از جمله اجرا در گلزار شهدای رفسنجان در ایام اعتکاف۹۶ در مساجد متعدد در عید مبعث در امام زاده شاهزاده عباس برگزار شده است.

لازم به ذکر است علاقمندان می توانند جهت هماهنگی ها با این گروه هنری با شماره های ۰۹۹۰۳۰۵۴۶۰۱
۰۹۱۹۵۱۹۱۶۱۴  تماس حاصل نمایند.

برچسب ها:
طلاعیه داران نور گروه هنری طلایه داران نور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان