اتفاق جالبی که در نشست دیروز احمدی نژاد رخ داد

خبرنگار جعلی در کنفرانس رئیس جمهور برای تخریب وزیر ارشاد

  • شناسه خبر: 12335
خبرنگار جعلی در کنفرانس رئیس جمهور برای تخریب وزیر ارشاد

بنا به اعلام روزنامه «گسترش صنعت» فردی که در نشست خبری دیروز رئیس جمهور با تعریف و تمجید غیرمتعارف از احمدی‌نژاد، وزیر ارشاد را مورد اعتراض قرار داد، اصلاً خبرنگار این روزنامه نبوده است.  به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس،‌در نشست خبری دیروز رئیس جمهور فردی با عنوان جعلی خبرنگار یکی از روزنامه‌های […]

خانه » آخرین اخبار » خبرنگار جعلی در کنفرانس رئیس جمهور برای تخریب وزیر ارشاد

بنا به اعلام روزنامه «گسترش صنعت» فردی که در نشست خبری دیروز رئیس جمهور با تعریف و تمجید غیرمتعارف از احمدی‌نژاد، وزیر ارشاد را مورد اعتراض قرار داد، اصلاً خبرنگار این روزنامه نبوده است.

 به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  فارس،‌در نشست خبری دیروز رئیس جمهور فردی با عنوان جعلی خبرنگار یکی از روزنامه‌های اقتصادی کشور حضور یافت و با تقدیر غیرمتعارف از رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  رامورد انتقاد قرار داد.

فرد مذکور همچنین خود را علاوه بر خبرنگار، مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در ستاد راهیان نور معرفی کرد اما نکته جالب، تکذیب رسمی هویت خبرنگاری وی بود.

روزنامه «گسترش صنعت» در شماره امروز خود در حاشیه گزارش نشست خبری رئیس جمهور در مطلبی با عنوان «خبرنگار ما چه کسی بود؟» نوشت: فردی در این کنفرانس خبری از عنوان جعلی خبرنگاری روزنامه ما برای بیان مطالب خود استفاده کرده است.

در این تکذیبیه آمده است: علیرغم تلاش گسترده روابط عمومی روزنامه گسترش صنعت برای اعزام خبرنگار به نشست خبری رئیس جمهور، با حضور نماینده این رسانه به دلیل کمبود جا و کثرت خبرنگاران موافقت نشد اما در نهایت تعجب در این نشست مطبوعاتی خبرنگاری ناشناس به عنوان نماینده این روزنامه پشت تریبون دعوت شد تا سئوال خود را مطرح کند.

روزنامه گسترش صنعت ضمن اعلام این مطلب که هیچ خبرنگاری از این رسانه در نشست خبری رئیس جمهور حضور نداشته و فقط عکاس این رسانه در جلسه مذکور حضور داشته است، از روابط عمومی ریاست جمهوری خواست که این موضوع را بررسی کند.

اشاره روزنامه گسترش صنعت به فردی است که در نیمه کنفرانس خبری رئیس جمهور با اعلام مجری برنامه، در جایگاه خبرنگاران حاضر شد.

وی که مدعی بود چندین بار وی را برای حضور در جایگاه خبرنگاران صدا زده اند و وی هر بار موفق به حضور نشده  خطاب به رئیس جمهور گفت: من هم نقد دارم هم سئوال و هم تشکر و از احمدی نژاد خواست یک گزینه را انتخاب کند.

هنگامی که رئیس جمهور از فرد مذکور خواست صرفا به طرح سؤال خود بپردازد، او هم برای خبرنگار نشان دادن خود به طرح سؤالی در خصوص سفر احمدی‌نژاد به نیویورک پرداخت.

فرد مذکور اما پس از گرفتن پاسخ سؤال خود، به بیان تشکر خود از احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: دیشب افتخار داشتیم در خدمت ادیان الهی زرتشتیان در جشن مهرگان باشیم؛ من در آن جشن حامل پیام تبریک شما در رابطه با این روز بودم و نماینده شما بودم.

مدعی مشاور فرهنگی و مطبوعاتی دولت در راهیان نور ادامه داد: تمام ادیان الهی زمانی که اسم شما می آمد از ته دل بلند می شدند و تشویق می کردند؛ زرتشتیان اعلام می کردند که در این ۳۳ سال گذشته سابقه نداشته رئیس جمهوری پیامی برای آن ها بفرستد.

این خبرنگار که “ظاهرا” به نمایندگی از یک روزنامه اقتصادی پشت تریبون آمده بود گفت: نقد من در رابطه با عدم استفاده از اصحاب رسانه در عرصه فرهنگی است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هم گسست فرهنگی و هم ستیز فرهنگی را در دولت شما شاهد هستیم، متاسفانه وزرای شما داعیه داران فعالیت های فرهنگی هستند اما در زمان اجرا کارهای موازی انجام می دهند.

مرادی تاکید کرد: وزیر شما در عرصه فرهنگ و هنر نتوانسته خوب عمل کند، دوستان مطبوعاتی من در این جا حضور دارند هر کدام از ما یک کارشناس فرهنگی از یک تا ۳۰ سال هستیم اما متاسفانه وزیر ارشاد به ما خیلی بی مهر هستند!

نکته تأمل برانگیز در نشست خبری روز گذشته رئیس جمهور این بود که بر خلاف برنامه‌های مرسوم، به محفل شعرخوانی و بیانیه خوانی تعدادی از خبرنگاران تبدیل شده بود.

ظاهرا به جز کسانی که در این جلسه به مدیحه‌سرایی برای رئیس جمهور و یاران خاص وی پرداختند، خبرنگاران دیگری هم متقاضی این کار بودند که البته فرصت برای آنها فراهم نشد.

همچنین در این جلسه خبرنگاران رسانه حامی دولت به صورت ویژه مورد عنایت مسئولان روابط عمومی و بخش رسانه‌ای ریاست جمهوری قرار گرفتند که حتی  در کنار خبرنگار ایرنا و روزنامه ایران برای خبرنگاری ورزشی این روزنامه هم وقت سؤال در نظر گرفته شد.

جالب‌تر اینکه هنگامی که نام خبرنگار ورزشی روزنامه ایران برای طرح سؤال از رئیس جمهور مطرح شد، بسیاری از خبرنگاران که در گذشته نیز فرصت طرح سؤالات‌شان را در چنین جلساتی پیدا نکرده بودند، نسبت به این موضوع انتقاد کردند اما احمدی‌نژاد با حمایت از حامیان دولتش حتی «موضوع سؤال آنها» را هم می دانست!

برچسب ها:
خبرنگار،جعلی،نشست خبری،احمدی نژاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان