معاون سابق خدمات شهری شهرداری مطرح کرد؛

ارائه خدمات بهتر و سریع تر به شهروندان با اجرای طرح ممیزی معابر شهر رفسنجان

  • شناسه خبر: 123266
ارائه خدمات بهتر و سریع تر به شهروندان با اجرای طرح ممیزی معابر شهر رفسنجان

علینژاد با تأکید بر تأثیر اجرای طرح ممیزی در خدمات رسانی بهتر شهرداری در سطح مناطق، گفت: شهر رفسنجان به عنوان یکی از موفق ترین شهرهای استان موفق به اجرای این طرح شده است.

خانه » رفسنجان » ارائه خدمات بهتر و سریع تر به شهروندان با اجرای طرح ممیزی معابر شهر رفسنجان

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، حسن علینژاد در تشریح خدمات این معاونت به بیان اهم فعالیت های حوزه خدمات شهری طی ده سال اخیر پرداخت و گفت: به منظور ارائه خدمات کمی و کیفی بهتر و جلب مشارکت عمومی، توجه به نیازهای شهروندان از اولویت های اصلی این معاونت قرار گرفته است.

معاون سابق خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به تلاش پرسنل معاونت خدمات شهری در بهبود کیفیت زندگی شهرنشینی، اظهار کرد: این معاونت همواره با حضور نیروهای پرتلاش و ساعی به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و برای رفع مشکلات شهری اقدامات لازم را فراهم می کند.

وی رشد روزافزون جمعیت شهری در یک دهه اخیر را موجب گسترش خدمات این معاونت بیان کرد و افزود: با توجه به تراکم جمعیتی در شهر رفسنجان تلاش کردیم متناسب با تغییرات پیش رفته و به ارائه خدمات بپردازیم.

اجرای طرح ممیزی معابر سطح شهر رفسنجان

علینژاد با بیان اینکه معاونت خدمات شهری در سال گذشته قراردادهایی جهت اجرای ممیزی معابر شهر رفسنجان تنظیم کرده است، گفت: این اقدام به منظور ارائه خدمات بهتر و سریع تر به شهروندان و با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع و نیاز شهرداری به متراژ خیابان ها و کوچه ها و معابر خاکی سطح شهر توسط پیمانکار انجام شد.

معاون سابق خدمات شهری شهرداری رفسنجان با اشاره به خروجی مناسب این طرح در متراژ ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع، اظهار کرد: این طرح به مدت ۳ ماه اجرا گردید که طی آن کلیه معابر شامل بلوارها، خیابان ها و کوچه ها بازرسی و وضعیت موجود آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

علینژاد ادامه داد: در طرح ممیزی معابر شهر رفسنجان اطلاعاتی از قبیل متراژ و وضعیت آسفالت، سطح رفت و روب، وجود پیاده رو، تابلوهای علائم و راهنمایی و رانندگی، گاردریل، بولارد، نرده و حفاظ، تابلومعبر، نیوجرسی، جدول، نیمکت، پل، ایستگاه اتوبوس، مخازن زباله، خط کشی و روشنایی و فضای سبز معبر و … در قالب بانک جامع مستند تنظیم گردید.

وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح ممیزی موجب خدمات رسانی بهتر شهرداری در سطح مناطق خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهر رفسنجان به عنوان یکی از موفق ترین شهرهای استان موفق به اجرای این طرح شده است.

تغییر میدان دفن زباله با هدف بهبود نظافت شهری

معاون سابق خدمات شهری شهرداری رفسنجان احداث میدان موقت زباله در منطقه دو را از جمله اقدامات مهم و موردنیاز جهت بهبود نظافت شهری دانست و گفت: با افزایش حجم زباله های شهری، زباله های مناطق یک و دو در میدان موقت هر منطقه به صورت جداگانه جمع آوری و پس از آن جهت دفن به محل لندفیل اصلی واقع در کیلومتر ۵ کمربندی رفسنجان انتقال یافت.

وی ادامه داد: دفن زباله ها در محل لندفیل اصلی با حفر ترانشه هایی به عرض ۵ متر، عمق ۴ متر و با ۲ متر پوشش خاک روی آن ها انجام می شود.

حسن علینژاد با اشاره به اهمیت تنظیف معابر شهری، از اختصاص ماشین جمع آوری زباله در کلیه محله های سطح شهر خبر داد و افزود: به منظور جلوگیری از ورود زباله به فضای شهری و جهت پیشگیری از بیماری های ناشی از وجود زباله ها در زمین های خالی از سکنه و رودخانه ها قراردادهایی با بخش خصوصی تنظیم و جمع آوری زباله در ساعت مقرر در کلیه معابر سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

بهبود منظر شهری و ارائه جلوه های بصری با فعال نمودن واحد زیباسازی

وی جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز را از دیگر فعالیت های واحد پلیس معاونت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: به منظور جلب رضایت شهروندان جلوگیری از اغتشاش و فعالیت های کاذب و غیرمجاز هر ساله به طور جدی پیگیری و با متخلفین برخورد می شود.

معاون سابق خدمات شهری شهرداری رفسنجان در ادامه به فعالیت واحد زیباسازی اشاره کرد و با بیان اهمیت ایجاد و بهبود منظر شهری و ارائه جلوه های بصری، از ساماندهی تابلوهای شهری و زیباسازی دکه های سطح شهر طی سال های اخیر خبر داد و تصریح کرد: اجرای خط کشی های محوری و معابر، نصب سرعت گیر و سرعتگاه، رنگ آمیزی جداول و اجرای نقاشی دیواری در سطح شهر، نصب وسایل بازی کودکان و نوجوانان و ساماندهی ایستگاه های سلامت در بوستان ها و نصب مبلمان شهری از جمله اقدامات واحد زیباسازی معاونت خدمات شهری می باشد.

علینژاد در ادامه احداث و نظارت بر برق بوستان ها، نصب، تغییر و نگهداری چراغ های راهنمایی و رانندگی وتابلوهای برق را از مهم ترین فعالیت های واحد برق برشمرد.

توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری با هدف جلب رضایت عمومی

وی هم چنین به خدمات سازمان های اتوبوسرانی و تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: سالیانه ۲ میلیون نفر به طور میانگین از وسایل حمل و نقل عمومی شهری استفاده می کنند که میزان استقبال از آن با ارائه کارت الکترونیکی به شهروندان افزایش یافته است.

معاون سابق خدمات شهری شهرداری رفسنجان تجهیز پایانه مسافربری و ساماندهی و نظارت بر حمل و نقل برون شهری را در ایجاد رضایت شهروندان ضروری خواند و گفت: با تدابیر لازم تعداد اتوبوس های این ناوگان افزایش یافته و اکنون می توان برای جابجایی از ۲۰ نقطه کشور به رفسنجان و بالعکس جابجا شد.

برچسب ها:
آسفالت حمل و نقل زباله شهرداری رفسنجان معاونت خدمات شهری ممیزی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان