مانور تخصصی امداد و نجات در داوران رفسنجان برگزار می شود / هلال احمر منحصر به بعد از وقوع حوادث نیست

  • شناسه خبر: 122979
مانور تخصصی امداد و نجات در داوران رفسنجان برگزار می شود / هلال احمر منحصر به بعد از وقوع حوادث نیست

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان گفت: مانور تخصصی امداد و نجات روز سه شنبه ۱۹ اردیبشهت ماه در روستای داوران رفسنجان برگزار می شود .

خانه » اجتماعی » مانور تخصصی امداد و نجات در داوران رفسنجان برگزار می شود / هلال احمر منحصر به بعد از وقوع حوادث نیست

به گزارش خانه خشتی ، بابایی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته هلال احمر با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: خدمات جمعیت هلال احمر منحصر به بعد از وقوع حوادث نیست در حالیکه این جمعیت به عنوان یک عنصر موثر در ستاد مدیریت بحران در جهت ساماندهی این ستاد اقدام می کند.

وی به جرای طرح خادم به عنوان طرح ملی موفق توسط جمعیت هلال احمر در شهرستان اشاره کرد و گفت: در این طرح تلنگری برای ایمنی محل زندگی به خانواده ها زده می شود.

بابایی بیان داشت: برای آگاهی اقشار مختلف مردم  در حوادث اقداماتی از سوی هلال احمر صورت میگیرد از جمله اینکه غنچه های هلال در مدارس آموزش داده می شوند و طرح دادرس و المپیادهای آماده برای مواجهه با خطرات احتمالی در مدارس در حال اجرا هستند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۵۴ غنچه هلال احمر در دو مهد کودک شهرستان موزش دیده اند و طرح دادرس نیز برای ۷۰ دانش اموز در ۲۴ مدرسه رفسنجان اجرا می شود.

بابایی خاطر نشان کرد: در سطح دانشگاهها نیز ۵ کانون جمعیت هلال احمر با ۳۵۰ عضو و ۲ کانون طلاب با ۲۵۰ عضو فعال هستند و خانه های داوطلبی هلال احمر در روستا نیز با ۵۲ عضو فعالیت می کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان بیان داشت: از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر قبل از وقع حوادث که توسط داوطلبین ابن جمعیت ساماندهی می شود شامل جذب خیرین و ایجاد حلقه ارتباط میان افرادی که توان دارند و افرادی که نیازمندی دارند است.

وی افزود: خدمات خیرخواهانه خیرین و واقفین شهرستان با دست خیر خیرانی همچون آقایان مرادی ، نیک نفس و شفیع پور و خانمها باقری و معین زاده قابل تقدیر است و هلال احمر سعی می کند تا با کیفیت مطلوب انچه را که واقف توصیه کرده در حال انجام دهد.

بابایی با بیان اینکه خدمات رسانی در عملیان های نجات حین حوادث نیازمند اموزش های منحصر به فرد است تصریح کرد: هم اکنون در رفسنجان پایگاه امداد و نجات کشکوئیه یکی از مراکز تخصصی که خدمات تخصصی در سوانح حمل و نقلی را ارائه می کند فعال است.

وی تصریح کرد: همه فعالیتهای جمعیت هلال احمر بر مبنای مشارکت عموم مردم در حال انجام است و اگر عموم مردم کمک کنند هلال احمر توفیق بیشتری می یابد.

بابایی گفت: افراد می توانند در هر سن وشرایطی جمعیت هلال کمک نمایند و این سازمان در حال عضوگیری است، افراد در حوزه های مختلف جوانان، امدادگر و داوطلب بتوانند در راستای اهداف بشر دوستانه هلال احمر خدمت به خلق نمایند اماده میزبانی از انان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ها، ادارت و شرکت های صنعتی در شهرستان شرایط مناسبی برای حوادث ندارند و ما امادگی لازم برای آموزش ، مشاوره، تشکیل تیم ها تخصصی و برگزاری مانورها تخصصی برای بالا بردن میزان اگاهی مجموعه را داریم.

بابایی در ادامه به برنامه های هفته هلال احمر از ۱۳ الی ۱۹ اردیبهشت ماه با شعار جهان در انتظار صلح اشاره کرد و بیان داشت: برپایی چادر سلامت در پار ک جوان، گلباران قبور مطهر شده ،دیدار با خانواده شهدا ، دیدار با ائمه جمعه رفسنجان و کشکوئه از جمله برنامه های  روزهای آغازین این هفته بود.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل شورای اجرایی هلال احمر با حضور فرماندار ، عیادت از بیماران بیمارستان و گردهمایی مربیان خانه های داوطلبی جمعیت از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در رفسنجان خواهد بود.

بابایی گفت: از رتبه های برتر طرح دادرس نیز تقدیر خواهد شد و بزرگداشت مقام جوان توسط هیات جوانان علی اکبر(ع) با همکاری دانشگاه پیام نور رفسنجان برگزار می گردد.

بابایی از برگزاری مانور تخحصصی امداد و نجات در رفسنجان در این هفته خبر داد و گفت: این مانور با حضور همکاران در ستاد مدریت بحران در روستا داوران روز سه شنبه ۱۹ اردیبشهت ماه برگزار می شود .

وی افزود: طرح خادم نیز در این روز در روستای داوران کلید خواهد خورد و همچنین چادر سلامت ،تست فشار خون و اجرای طرح پیمان در زمینه اطلاع رسانی  هشدار الوده شدن به ویروس اچ ای وی و اعتیاد نیز اجرا خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان خاطر نشان کرد: اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه پیام نور رفسنجان به منطقه راویز نیز در اخرین روز از هفته هلال احمر انجام می شود که در ان خدمات پزشکی ، تست سلامت و ویزیت رایگان ارائه خواهد شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان از خبرنگاران حاضر تقدیر بعمل آمد.

 

برچسب ها:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان رفسنجان مانور هفته هلال احمر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان