کسب رتبه برتر محمد کرمی نیا از رفسنجان در جشنواره قرآنی «زلال وحی»

  • شناسه خبر: 122740
کسب رتبه برتر محمد کرمی نیا از رفسنجان در جشنواره قرآنی «زلال وحی»

مقاله محمد کرمی نیا از شهرستان رفسنجان، دانشجوی گروه علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم موفق به کسب رتبه ی برتر در جشنواره قرآنی «زلال وحی» شد.

خانه » علم و فن آوری » کسب رتبه برتر محمد کرمی نیا از رفسنجان در جشنواره قرآنی «زلال وحی»

به گزارش خانه خشتی به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی زلال وحی که با حضور مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انقلاب و اهداف امام(ره) این بود که قرآن را به متن زندگی مردم بیاورد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از برکات این نظام و انقلاب این بود که  امام خمینی(ره) سعی داشتند تا غبار غربت، انزوا و تحریف را از قرآن بیرون بیاورد و در فراروی زندگی خانواده‌ها و مردم وارد کند، افزود: جشنواره قرآنی زلال وحی که نخستین بار در حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح شد و قرار شد با توجه به اینکه چالوس جایگاه ویژه‌ای در مباحث قرآنی دارد  همایشی به مرکزیت غرب استان در شهرستان چالوس برگزار شود.
امام جمعه شهرستان چالوس با ابراز خرسندی از اینکه برای برپایی این همایش با برگزاری جلسات متعدد در قالب شورای هم‌اندیشی امام جمعه طرحی فراهم شد و با بررسی تمام جوانب جشنواره قرانی برگزار شد، خاطر‌نشان کرد: با قبول این طرح همه مؤسسات و دستگاه‌ها و جوانان و دانشجویان درگیر این کار شدند و فضای معنوی بر شهرستان حاکم شده است.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری شورای هم‌اندیشی این طرح سبب شد تا این‌کار مطرح شده و در اواخر سال گذشته کار شروع شود، تصریح کرد: این برنامه در سه بخش شفاهی، هنری و پژوهشی با محوریت کانون فرهنگی صبح انتظار با همکاری و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و طبرستان چالوس برگزار شده است.
راشدی‌نوری با اشاره به اینکه بخش شفاهی شامل (قرائت قرآن، ترتیل، حفظ و اذان) برای بالای ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال به تفکیک برادران و خواهران اجرا شد، افزود: بخش هنری شامل( هنرهای تجسمی، نقاشی و خوشنویسی) بود که نمایشگاه‌هایی نیز در این راستا برگزار شد  و اختتامیه آن نیز در دهه فجر با حضور قاری بین‌المللی کشور ما در مسجد جامع چالوس برگزار شده است.
وی با بیان اینکه بخش پژوهشی و تحقیقاتی این جشنواره نیز در مورد قرآن بود، اظهار کرد: در این  باره نیز جلسات مختلفی تشکیل شده و کمیته علمی تشکیل شد و با تشکیل کمیته‌هایی بیش از ۵۶ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه رسیده است.
مسؤول کمیته علمی همایش جشنواره قرآنی زلال وحی به تشریح فعالیت‌های این کمیته پرداخت و اظهار کرد: بیش از ۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از بررسی و داوری توسط اساتید ۱۰ مقاله در قالب سخنرانی برگزیده شد ؛ که در این بین مقاله آقای محمد کرمی نیا از شهرستان رفسنجان، دانشجوی گروه علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم با موضوع «تجلی و هنر در معماری دینی در زیارتگاه شیخ صفی الدین اردبیلی با رویکرد به تاثیر آیات در زینت بخشی بقعه» موفق به کسب رتبه ی برتر و عنوان سخنرانی گردد.
وی در پایان با اشاره اینکه از مجموع آثار ارسال شده چهار مقاله به‌عنوان مقالات برتر برگزیده شد و ۶ مقاله نیز شایسته تقدیر بود،گفت: علاوه بر غنای کیفی و پراکندگی جغرافیایی ارسال مقالات می‌توان دریافت که مقالات علمی ارسال شده در سطح علمی برگزار شده است.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مصطفی کورکور

    تبریک ویژه به آقای کرمی نیا ؛ به امید موفقیت روز افزون برای این عزیز

    پیمان خیرخواه

    این بنده خدا به طور میانگین ماهی یک بار یک افتخار پژوهشی برای رفسنجان کسب می کند اما دریغ از ذره ای حمایت از سوی مسئولین امر نخبگان قرآنی هیچ آینده روشنی در رفسنجان ندارند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان