حضور ۶۰ هزار تبعه افغان در رفسنجان

  • شناسه خبر: 122012
حضور ۶۰ هزار تبعه افغان در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: ۶۰ هزار تبعه افغان در رفسنجان حضور دارند و هم اکنون ۵۲۰۰ دانش اموز در ۱۴ مدرسه رفسنجان و نزدیک به ۴۰۰ دانشجو در دانشگاههای این شهر در حال تدریس هستند.

خانه » اجتماعی » حضور ۶۰ هزار تبعه افغان در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ؛ حمید ملانوری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد با اشاره به شعار فرهنگی سال گذشته شهرستان با عنوان تحکیم بنیان خانواده و شیرین سازی زندگی اظهار داشت: با وجود ۱۱ واحد دانشگاهی و ۷ حوزه علمیه در شهرستان زیر ساخت بزرگی در دسترس است اما ارتباط با این مراکز بسیار ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از ظرفیت های مراکز علمی شهرستان مورد استفاده قرار گرفته است خاطر نشان کرد: می توان در مباحث فرهنگی از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد و نتیجه بخش خواهد بود.

ملانوری به حضور جمعیت ۶۰ هزار نفری اتباع در رفسنجان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۵۲۰۰ دانش اموز در ۱۴ مدرسه رفسنجان و نزدیک به ۴۰۰ دانشجو در دانشگاههای این شهر در حال تدریس هستند و نزدیک به ۲۰۰ معلم به این دانش اموزان درس می دهند.

وی تصریح کرد: این جمعیت ۶۰ هزار نفری دو برابر جمعیت تبعه افغان در شهرستانهای اطراف است و به مراتب به لحاظ اجتماعی و فرهنگی تاثیر انها بیشتر از دوره های قبل شده است.

ملانوری خاطر نشان کرد: اتباعی که از شرایط داخل کشور رضایت دارند سفیران این شهر در خارج خواهند بود.

فرماندار رفسنجان تمرکز بر مباحث فرهنگی ویژه اتباع را ضروری دانست و گفت: بایستی در نماز جماعت هیاتهای مذهبی و نشست های خانواده اتباع کار فرهنگی آغاز شود.

وی با بیان اینکه این اتباع میهمان شهر ما هستند خاطر نشان کرد: باید انان را بپذیریم و در حوزه ها اشتغال مباحث فرهنگی و … آنان برنامه داشته باشیم.

برچسب ها:
تبعه افغان در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عبدالحکیم رضوانی

    فرماندارمحترم نگفت که اتباع جای کارعزیزان بومی را بگیرند ایشان تاکید کردند باید آنان رابا حیثیت فرهنگ اسلامی آشنا کرد تا بدین خاطر به دام القاعده وداعش نیفتند اصولا ما درقبال هرانسانی مسولیت داریم فرهنگ اسلامی -ایران توان اهلی نمودن دلهای وحشی را داراست چرا ما از اتباع بیگانه باید بترسیم فکر کنیم مشتی وحشی به ایران آمده اند تا فضاهای کاری ایران را متصرف شوند؟سه کشور عراق و آذربایجان و افغانستان حوزه امنیت - فرهنگی ایران است ، ما با آذربایجان خویشاوند ایم و تشیع عراقی هویت مدهبی ماست و افغانستان حوزه فرهنگ تاریخی وزبانی ماست اصولا با چیدن گفتارهای آنارشیستی ازقبیل اشغال کارایرانی توسط بیگانگان نمی توان از مسولیت فرهنگی و دینی شانه خالی کرد کاری که اتباع افغان انجام می دهند قلمرو خاصی دارد ؛ ضمنا ما ایرانی بیش از ششصدهزار اخوند و طلبه داریم در همان رفسنجان حوزه علمیه داریم تا حالا چند آخوند به مهمانان افغان که اکثراهل سنت اند مذهب شیعه را معرفی کردیم تا برخی شان نذورات شرعی را شرک نشمارند ونخورند؟ اگراین جماعت در عربستان بودند مطمئنا وهابیت حداقل بیشترآنان را با سلفیت آشنا می کرد ای اهالی تفکر واندیشه ایرانی حداقل به مهمانان تان مذهب خودتان را به درستی معرفی کنید تا آنان حداقل شیعه را کافر نشمارند، ای جماعت حقوق بگیر حوزوی اکنون که مرزبندی ها همه مذهبی است و چهار ملیون افغانی بیشتر شان اهل سنت اند تا برای معرفی مذهب شیعه که به خاطر تبلیغ آن حقوق می گیرید چه کرده اید ؟ به حق باید خون گریست که با مفاهیم دهان پرکن وطنطن حقای

    رفسنجانی

    واقعا جای تاسف داره وقتی که توی این شهر اینهمه جوان بیکار وجود داره فرماندار محترم حرف از اشتغال اتباع افغان دمیزنه در حال حاضر تا حدود زیادی افاغنه با مردم شهر امیخته شدن و بعضی هاشون حتی خودشونو افغانی نمیدونن و ادعای حق و خقوقی فراتر از این چیزی که هست میکنن کشور ما به وظیفش در قبال مردم جنگ زده و مظلوم افغان عمل کرد و سالها پذیرا و حامی این قشر بود و فکر میکنم دیگه وقت خروج افاغنه از ایران رسیده
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان