حضور نیروهای آتش‌نشانی رفسنجان کمتر از ۵ دقیقه در محل حادثه

  • شناسه خبر: 121993
حضور نیروهای آتش‌نشانی رفسنجان کمتر از ۵ دقیقه در محل حادثه

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان گفت: زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه در رفسنجان زیر ۵ دقیقه است.

خانه » آخرین اخبار » حضور نیروهای آتش‌نشانی رفسنجان کمتر از ۵ دقیقه در محل حادثه

به گزارش خانه خشتی، علی رمضانی‌نژاد گفت: افزایش سه برابری ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر رفسنجان از جمله اقدامات مهم شهرداری طی یک دهه اخیر بوده است.

مدیرعامل  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان تصریح کرد: با درایت و پیگیری‌های شهردار رفسنجان توانستیم تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی را به ۶ مرکز افزایش دهیم.

وی با قدردانی از توجه شهرداری و شورای اسلامی شهر نسبت به افزایش توان فنی و تجهیزاتی امکانات و احداث چهار ایستگاه آتش نشانی جدید افزود: این اقدام در راستای تأمین رضایت شهروندان و به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی انجام شده است.

رمضانی‌نژاد با بیان اینکه شهر رفسنجان تا پیش از سال ۸۶ دارای یک ایستگاه آتش‌نشانی بود و یک ایستگاه نیز در بلوار هجرت در دست احداث داشت که پاسخگوی نیاز شهر و شهروندان نبود، ادامه داد: لذا تصمیم بر این شد برای جلب رضایت و امنیت‌خاطر شهروندان تعداد ایستگاه‌ها افزایش یابد که توانستیم در این مدت، تعداد ایستگاه‌ها را به ۶ ایستگاه افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی طی سال‌های گذشته، اما اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و موفقیت‌های ارزشمندی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان عنوان کرد: یکی از ایستگاه‌های احداثی در این مدت، ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی رفسنجان است که در زمینی به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و بیش از ۶۰۰ متر مربع زیربنا احداث شده است.

رمضانی‌نژاد خاطرنشان کرد: این ایستگاه مجهز به باند فرود بالگرد است و همچنین بزرگترین دکل خودایستا نیز در راستای رفع مشکل ارتباطی بی‌سیمی در این مرکز نصب شده است.

وی متوسط زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه را زیر پنج دقیقه عنوان کرد و افزود: ایستگاه مرکزی واقع در انتهای بلوار مدرس، ایستگاه شماره دو واقع در بلوار هجرت، ایستگاه شماره سه واقع در خیابان امیرکبیر، ایستگاه شماره چهار واقع در بلوارخلیج‌فارس، ایستگاه شماره پنج واقع در میدان امام‌حسین(ع) و ایستگاه شماره ۶ واقع در میدان انقلاب طی یک دهه اخیر احداث و راه‌اندازی شده‌اند.

رمضانی‌نژاد در ادامه از به‌کارگیری بیش از ۴۰ نیروی جوان در  سازمان خبر داد و تصریح کرد: برای افزایش کارایی و بهره‌وری سیستم، ضمن تأمین نیروی جوان برای انجام مأموریت‌های آتش‌نشانی نسبت به آموزش پیشرفته آنها و بروزرسانی امکانات و تجهیزات اقدام کردیم.

وی با اشاره به افزایش ماشین‌آلات و تجهیزات امداد و نجات مناسب در سال‌های اخیر ابراز داشت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رفسنجان برای خدمات‌رسانی به شهروندان در آمادگی کامل به‌سر می‌برد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه سالانه به‌طور میانگین هشت مانور توسط این سازمان برگزار می‌شود، یادآور شد: طی ۱۰ سال اخیر به‌طور متوسط هر ساله ۶ هزار نفر از شهروندان آموزش‌های اطفاء حریق را توسط کارکنان مجرب سازمان کسب کرده اند.

برچسب ها:
آتش نشانی شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان