انواع جراحی لیزر چشم از نظر کیفیت دید هیچ تفاوتی ندارند

  • شناسه خبر: 1219
انواع جراحی لیزر چشم از نظر کیفیت دید هیچ تفاوتی ندارند

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص قرنیه گفت: اعمال جراحی لیزر که در چشم انجام می‌شود از نظر کیفیت دید بعد از ۳ماه باهم هیچ تفاوتی ندارند. فرید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تفاوت‌های عمل‌های جراحی لیزری در چشم گفت: تمام اعمال جراحی لیزر جزء […]

خانه » اجتماعی » انواع جراحی لیزر چشم از نظر کیفیت دید هیچ تفاوتی ندارند

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرگزاری فارس: یک فوق تخصص قرنیه گفت: اعمال جراحی لیزر که در چشم انجام می‌شود از نظر کیفیت دید بعد از ۳ماه باهم هیچ تفاوتی ندارند. فرید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تفاوت‌های عمل‌های جراحی لیزری در چشم گفت: تمام اعمال جراحی لیزر جزء خانواده جراحی هستند که لیزر اگزایمر برای اصلاح عیوب انکساری، دوربینی، نزدیک بینی و آستیگمات استفاده می‌شود.

وی افزود: حالا اینکه این لیزر چگونه روی قرنیه اعمال شود انواع مختلفی پیدا می‌کند. آنهایی که روی سطح قرنیه هستند شامل لازک(لایه برداری)، پی آرکی و اپی لیزیک هستند، اما نحوه انتخاب روش بسته به جراحی دارد؛ لایه سطحی قرنیه برداشته شود و بعد لیزر اعمال شود، به این نوع جراحی‌ها گروه‌های جراحی‌های سطحی می‌گوییم.

این فوق تخصص قرنیه افزود: لیزیک در عمق قرنیه اعمال می‌شود، حالا اگر با تیغ میکروکراتوم برش داده شود، آن لیزیک معمولی است که سال‌هاست که انجام می‌شود و هنوز هم انجام ادامه دارد، ولی ممکن است با لیزر خاصی به نام لیزر فمتو برش قرنیه انجام شود و بعد از آن لیزر انجام شود.

وی تصریح کرد: از نظر کیفیت دید بعد از ۳ ماه همه اینها مانند هم می‌شوند و هیچ فرق خاصی ندارند. تکنیک با توجه به شرایط قرنیه بیمار متفاوت می‌شود. حتی دو چشم یک نفر مانند هم نیست. آنهایی که قرنیه نازک دارند یا شرایط خاصی در قرنیه دارند با روش و تکنیک خاصی انجام می‌شوند.

عضو هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، تأکید کرد: همه بیماران را نمی‌شود لیزیک کرد، شاید حتی نشود عمل کرد. اما در آنهایی که امکان عمل کردن وجود دارد شاید بتوان لیزر سطحی یا لایزیک یا PRK انجام داد.

وی خاطر نشان کرد: اختلاف دیگر آنها در هنگام عمل جراحی است. لیزیک احساس درد و فشار دارد که بیشتر از لازیک و PKR است اما بعد از عمل بر عکس می‌شود یعنی لیزیک معمولاً درد ندارد ولی بیمارانی که با PKR و لازیک عمل جراحی انجام داده‌اند معمولاً تا ۳ روز احساس سوزش و وجود جسم خارجی در چشم می‌کنند اما از نظر کیفیت دید با هم مقایسه شده و هیچی فرقی با هم ندارند.

این فوق تخصص قرنیه، افزود: «فم تو لیزیک» جدید‌ترین روش جراحی چشمی ‌است اما باز هم از نظر کیفیت دید هیچ ارجحیتی نسبت به سایر روش‌ها ندارد. البته به دلیل کیت‌های گران قیمت آن هزینه ‌این عمل بسیار بالاست.

وی در خصوص بازگشت نمره چشم به حالت سابق بعد از اعمال جراحی لیزر گفت: این بسته به شرایط بیمار دارد، اگر نمره چشم فرد ثابت باشد تغییری به وجود نمی‌آید اما در مجموع ثبات نمره چشم در عمل‌های لایزیک و PRK که اعمال جراحی سطحی هستند بیشتر است ولی در روش‌های لیزیک احتمال تغییر و بازگشت نمره چشم بیشتر است.

کریمیان در خصوص زمان مناسب سنی افراد متقاضی گفت: افراد از هجده سالگی به بالا به شرطی که یکسال شماره چشم آنها ثابت باشد و تغییر آن در حد نیم نمره باشند برای این عمل‌ها آماده‌اند.

برچسب ها:
انواع جراحی لیزر چشم از نظر کیفیت دید هیچ تفاوتی ندارند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان