فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

ماده اولیه واحدهای تولیدکننده مس با عیار بالا در رفسنجان توسط مس سرچشمه تامین می شود / تصاویر

  • شناسه خبر: 121810
ماده اولیه واحدهای تولیدکننده مس با عیار بالا در رفسنجان توسط مس سرچشمه تامین می شود  / تصاویر

فرماندار رفسنجان گفت: برای اینکه بتوانیم در حوزه صنایع پایین دستی مس یا واحدهای تولیدی که میتوانند مواد اولیه شان را مس فراهم نماید یا اینکه تولیداتش را مس کرمان خریداری کند با جلساتی که با مدیران مس و ستاد مثلث اقتصادی و در کمیته های رفع موانع تولید داشتیم که نتیجه بخش بود.

خانه » اقتصادی » ماده اولیه واحدهای تولیدکننده مس با عیار بالا در رفسنجان توسط مس سرچشمه تامین می شود / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ؛ ملانوری فرماندار رفسنجان صبح امروز با همراهی حریری رئیس اداره معدن و تجارت از چند واحد تولیدکننده مس با عیار بالا از جمله شرکت دایره طلایی و شایان و بازیافت فلزات نادر در این شهرستان بازدید نمود.

این شرکت ها جزء ۵ شرکتی هستند که مواد اولیه ان توسط مجتمع مس سرچشمه تامین می شود.

ملانوری فرماندار رفسنجان در حاشیه این بازدیدها به پیگیرهای اخیر در خصوص استفاده بیشتر از ظرفیتهای مس اشاره کرد و اظهار داشت :برای اینکه بتوانیم در حوزه صنایع پایین دستی مس یا واحدهای تولیدی که میتوانند مواد اولیه شان را مس فراهم نماید یا اینکه تولیداتش را مس کرمان خریداری کند با جلساتی که با مدیران مس و ستاد مثلث اقتصادی و در کمیته های رفع موانع تولید داشتیم مصوبات خوبی صادر شد .


وی افزود :۵ واحد از این نوع واحدها  در منطقه راه اندازی شده است که مواد اولیه شان را از مس تامین می کنند این مواد اولیه در قالب کوره های دواری که ایجاد شده است با عیار ۱۵ درصد به عیار ۹۸ تا ۹۹ درصد تبدیل می شود .
فرماندار تصریح کرد :این واحدها بین ۳۰ تا ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و این واحدها قابلیت توسعه دارند و میتوانند اشتغالشان را به ۱۰۰ نفر برسانند .


وی با بیان اینکه با  مذاکراتی که با مس سرچشمه داشتیم اظهار داشت :مس سرچشمه  اعلام امادگی کردند، ما با توجه بازدیدهایی که انجام شده بود مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت عمده مشکل این واحدها تامین سوختشان می باشد به دلیل اینکه در جاهایی این واحدها واقع شده اند که گاز شهری ندارند، برخی در مکانهای استیجاری کار می کنند و برخی هم از نفت کوره استفاده می کنند این مورد هم در حوزه الایندگی و هم در حوزه هزینه ها برایشان مشکل ایجاد کرده است .


ملانوری بیان داشت :در اینده نزدیک در کمیته رفع موانع تولید در خصوص تضمین تامین مواد اولیه این واحدها از طرف مس و هم در خصوص تامین سوخت انها از طریق گاز شهری اقداماتی انجام می شود .
وی افزود :در طرح احیاگران ابادی که  یک طرحی بومی است  در جلسه هیات این ستاد اعلام کردیم واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان به عنوان معین روستاها در خصوص ارائه و ایجاد طرحهای اقتصادی در روستاها برای اشتغال، کمک کنند.
فرماندار بیان داشت :در بازدیدی که از واحد فلزات غیر اهنی داشتیم این شرکت پذیرفت که معین ۴ تا روستا در منطقه سرچشمه باشد امیدواریم دیگر واحدهای اقتصادی از این طرح استقبال کنند تا در راستای تحقق شعار امسال گامی برداریم.

برچسب ها:
آرامستان شهرداری مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان