رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد:

اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت با جدیت ادامه دارد

  • شناسه خبر: 121747
اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت با جدیت ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ادامه اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه های این طرح در حوزه ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و هم در حوزه بهداشت و درمان با جدیت ادامه دارد.

خانه » پزشکی و سلامت » اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت با جدیت ادامه دارد

به گزارش خانه خشتی ؛ علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز در نشست خبری رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با حضور جمعی از خبرنگاران با اشاره به آغاز این هفته از اول اردیبهشت ماه  اظهار داشت: هفته سلامت فرصتی را برای تبیین نقش سلامت برای مردم و بیان موفقیت ها دستاوردها و چالش های پیش رو ایجاد می کند.

وی افزود: در سال گذشته و امسال برنامه های مناسبی در امر سلامت با مشارکت سازمان های غیردولتی و مردم نهاد صورت گرفته است و سعی داریم از فعالین حوزه بهداشت و درمان در این هفته تجلیل بعمل اوریم.

اسماعیلی با اشاره به شعار جهانی هفته سلامت با موضوع افسردگی خاطر نشان کرد: در کشور ما این شعار با عنوان زندگی سالم با نشاط و امید خواهد بودکه به نوعی پوشش دهنده مقابله با بیماریهای روانپزشکی است.

وی در ادامه به ادامه اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در شهرستان اشاره کرد و گفت: برنامه های این طرح در حوزه ساخت و ساز و پروژه های عمرانی و هم در حوزه بهداشت و درمان با جدیت ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۲  تمام تلاش مجموعه وزارت بهداشت بر این بود تا درمان از بیماری های واگیر به سمت غیر واگیر- غیر عفونی برود که بسیار موفق عمل شده که هنوز جای کار دارد. مشابه طرح سلامت در دیگر کشورها( طرح معروف به نام اوباما کر) اجرا شد که چندان موفق نبودند، اما طرح سلامت در ایران موفق بوده که نام جمعیت شهری و روستایی در سامانه یکپارچه بهداشتی ( سیب) به  ثبت رسیده است که داری پروتده سلامت هستند که از زیر ساخت هاست و پزشک خانواده بر اساس آنمی تواند خدمات درمانی به بیمار ارائه دهد.

اسماعیلی گفت: بیش از یک سوم مراکز بهداشتی در رفسنجان و بیش از ۵۰ درصد مراکز در مناطق محروم فاقد پزشک بودند و امروز علاوه بر پزشک دندانپزشک نیر مستقر شد است و این فرصت ارزنده ای است.

وی به انعقاد تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و درمان رئوسای دانشگاه علوم پزشکی و استانداری هر استان در زمینه انجام پروژه های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد اعتبار این طرح ها از سوی وزارت بهداشت و ۵۰ درصد باقی مانده از استانداری و از محل کمک خیرین خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها:
دانشگاه علوم\زشکی رفسنجان طرح تحول نظام سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان