امام جمعه رفسنجان در خظبه های نماز جمعه مطرح کرد:

بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد

  • شناسه خبر: 121736
بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد

امام جمعه رفسنجان گفت: آنچه مهم است بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد، اگر در امر سیاسی بصیرت نباشد مصیبت و گرفتاری هم برای خود هم برای دیگران ایجاد می‌شود

خانه » سیاسی » بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد

به گزارش خانه خشتی ، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر رفسنجان اظهار داشت: بهترین زاد و توشه که سرمایه ارزشمندی برای همه ما در عالم برزخ است، تقواست.
وی با اشاره به نزدیکی به انتخابات سبک زندگی سیاسی را یادآور شد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب نسبت به تعیین سرنوشت‌مان باحضور در صحنه‌های سیاسی یک زندگی سیاسی برای‌مان حاصل شده است و کمتر فرد ایرانی است که از سیاست چیزی نداند.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: آنچه مهم است بصیرت است که باید در رأس کار سیاسی باشد.
وی با بیان اینکه اگر در امر سیاسی بصیرت نباشد مصیبت و گرفتاری هم برای خود هم برای دیگران ایجاد می‌شود، افزود: همه مردم در تمام طبقات شایسته است که قدرت تحلیل و تشخیص را در خود ایجاد کنند.
رمضانی‌پور ادامه داد: اگر از افرادی راهنمایی گرفتید که راه سیاست را نشان دهند باید آن افراد مورد اعتماد باشند.
وی خاطرنشان کرد: بعضی احزاب جنبه رهبری ندارند، عملکرد احزاب در این چندساله نشان داده که آنقری که دل در گرو خارج از کشور دارند دل در گرو تعالی و سعادت ملت ایران ندارند، اگرچه در زبان تبعیت از ولایت جاری می‌کنند اما در عمل نمی‌خواهند به مردم خمدت شود.
رمضانی‌پور اذعان کرد: اینگونه احزاب خدمت به دشمن می‌کنند نه خدمت به ملت، لذا اگر بخواهیم زندگی سیاسی ما خوب رقم بخورد باید به افرادی که می‌توانند ارائه طریق کنند مراجعه کرد، همچنین این افراد ذی‌نفع نباشند.
وی ابراز داشت: ملت ایران اسلامی بزرگ‌مرجع تقلید دارند و بهتر است در بعد سیاسی و سایر ابعاد از مشی ایشان استفاده کنیم.
رمضانی‌پور بیان کرد: کسانی که در عرصه انتخابات به قصد خدمت تمام‌وقت خود را ارائه می‌دهند و پس از انتخابات صادقانه خدمت می‌کنند نزد خداوند مأجور هستند.
وی با تاکید بر اینکه آفت عرصه خدمت جاه‌طلبی و ریاست‌طلبی است، گفت: میل به سبقت در کسب مقام‌ها در وجود آدمی هست که اگر از آن برای رسیدن به تمایلات دنیوی استفاد هشود خسران خواهد بود.
خطیب جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روایتی از امام‌صادق(ع) اظهار کرد: ادای امانت، وفای به عهد و نیکی به پدر و مادر از واجباتی است که انسان می‌تواند با آن مخالفت کند.
وی بیان داشت: مسؤولیت‌ها در جامعه امانت هستند و باید به خوبی این امانتداری صورت گیرد.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اگر مسؤولی وعده‌ای به جامعه می‌دهد باید به آن عمل کند و توجیه نکند، توجیه بدتر از عدم عمل به وعده است.
وی با اشاره به آیین باشکوه و معنوی اعتکاف افزود: این آیین در رفسنجان باحضور حماسی خواهران و افزایش رشد حضور برادران نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.
خطیب جمعه رفسنجان گفت: اگر همه مسؤولان و دولت‌ها به جوانان اتکا کرده بودند و اتکا می‌کردند و مسؤولیت‌ها را به جوانان داده بودند، یکی از پایه‌های اصلی کشور اقتصاد بود که هیچ کشوری نمی‌توانست نگاه چپ به کشور کند اما وقتی دشمن ضعف اقتصادی می‌بیند سوءاستفاده می‌کند.
وی تأکید کرد: اتکا به توانمندی‌های درون و خلاقیت‌های جوانان سبب می‌شود گام‌های بلندی برای پیشرفت کشور برداریم.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: روز ارتش جمهوری اسلامی را در پیش داریم، ما ارتشی قوی، کارآمد و پرتوان از عرصه‌های مختلف داریم و به رغم نامهربانی‌هایی که اوایل انقلاب از بیرو ن و داخل برای منحل کردن ارتش انجام شد، امام مانع شدند و امروز ارتش انقلابی و به تمام معنا با روحیه جهادی در کشور داریم.
وی ادامه داد: ۴۸ هزار شهید در طوب دوران دفاع مقدس از سوی ارتش تقدیم اسلام شده است و ارتش هم در سازندگی و هم صیانت از مرزهای کشور همراه با سپاه و نیروهای انتظامی از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به خوبی عمل می‌کنند.
رمضانی‌پور یادآور شد: رهبر انقلاب در جمع مسؤولان نظام هدف از رسالت پیامبران تشکیل نظام دینی و ارزشی بود که ما این نظام را داریم، جبهه بزرگی از دشمنان در مقابل این نظام ایستاده تا روحیه انقلابی را از مردم بگیرند.
وی با اشاره به تولید و اشتغال افزود: عدم رونق تولید داخلی با بیکاری برار است  واعتیاد و مشکلات خانوادگی را در پی دارد.
رمضانی‌پور عنوان کرد: در استان کرمان ۲۰ درصد بیکاری داریم که اگر بخواهیم کاهش یابد باید تولیدات استان را رونق ببخشیم و از تولیدات داخل استان خریداری کنیم.
وی اظهار داشت:از طرفی صاحبان تولید باید تولید باکیفیت به مردم عرضه کنند و این امری مهم است.
رمضانی‌پور تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی در برابر تحریم‌های جدید واکنش مناسب داشته باشند و تنها دلخوش کمله برجام نباشند برجام زمانی به کام مرمد شیرین خواهد شد که دشمنان ما هم به تعهدات خود عمل کنند.
وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی بداند آمریکایی‌ها همین هستند که نشان دادند و صفت گرگ دریدن است و قابل اعتماد نیست.
امام جمعه رفسنجان با اشاره به انتخابات تصریح کرد:چشمانی به این انتخابات دوخته شده که می‌خواهند اقتدار نظام اسلامی را نبیند، باید انتخابی کنیم که دولت انقلابی و کارآمد و پرتحرک ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شرایط ثبت‌نام کاندیدهای ریاست‌جمهوری باید تغییر پیدا کند و از حالت طنز خارج شود.
رمضانی‌پور تأکید کرد: همه ملت باید هوشیار باشد و کور دچار دوقطبی‌شدن نشود، اما بعضی در این عرصه وارد شدند که کشور را چند قطبی کنند البته شخصی خدمتگذار بوده معلوم نیست آیا همین لباس خدمت را حفظ کند یاخیر که اینها باید مدنظر باشد.

برچسب ها:
بصیرت سیاسی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان