مس سالانه ۴۵ میلیارد تومان حق آلایندگی می پردازد / یک سوم آن متعلق به رفسنجان است

  • شناسه خبر: 121562
مس سالانه ۴۵ میلیارد تومان حق آلایندگی می پردازد / یک سوم آن متعلق به رفسنجان است

مدیر مس منطقه کرمان گفت: از میزان سالانه ۴۵ میلیارد تومان حق آلایندگی مس یک سوم ان تعلق به رفسنجان است.

خانه » اقتصادی » مس سالانه ۴۵ میلیارد تومان حق آلایندگی می پردازد / یک سوم آن متعلق به رفسنجان است

به گزارش خانه خشتی ؛ حسنی مدیر مس منطقه کرمان در نشست صمیمی اعضای شورای شهر رفسنجان با جمعی از مدیران این مجموعه با اشاره به شعار سال ۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت:  این نامگذاری بر اهمیت موضوع است و امید است که همه بتوانیم در عرصه صنعت و تولید و اشتغال آفرینی برای مردم و جوانان فعالیت کنیم.

وی افزود: مجموعه مس کرمان بخش عظیمی از اقتصاد منطقه را پوشش میدهد باید طوری مدیریت شود که مقابل عوامل بیرونی و تهدیدات بین المللی و حوادث و بلاهای غیر منتظره تاب اورد.

حسنی خاطر نشان کرد: نیاز ما در این منطقه برای تولید حمایت و کمک جوامع اطرافمان است اگر جوامع شهری و روستایی رفسنجان و شهربابک اینها همراهی کنند محیط مساعد را برای ما ایجاد کنند ارتباطات حاکمیتی قوی حفظ کنیم میتوانیم موفق تر عمل کنیم ؛ توسعه های در دست زودتر با قمیت کمتر سرعت بالاتر به نتیجه می رسد و اشتغالی از محل توسعه ها برای منطقه رقم زده میشود .

مدیر مس منطقه کرمان به اقدامات شورای شهر رفسنجان که ر این جلسه مطرح شد اشاره کرد و بیان داشت: من به عنوان رفسنجانی برای خودم  اظهار تاسف می کنم که نمیدانستم این اقدامات خوبی که شما در شورای شهر پیگیر انجام دادید قبلا شنیده بودیم ولی با جزئیاتی که گفتید چه زحماتی متقبل شدید تا به نتیجه رسیده اید.

وی با بیان اینکه  فرهنگ هر شهر و اخلاق و رفتار مردم آن شهر با دیگر شهر تفاوت دارد که اینها رابطه ها را شکل می هد تصریح کرد: کارهای بسیاری از سوی مس در رفسنجان انجام شد ؛ جاده رفسنجان تا شهربابک فقط۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشت که توسط مس انجام شده است.

حسنی بیان داشت: مس اقتصاد منطقه را به گردش دراورده و در کنار ان یکسری مسئولیت های اجتماعی نیز انجام می دهد یک بخش از این از مسئولیتها کمک به نهادهای مختلف است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه مس از یک شرکت دولتی به خصوصی تبدیل شده است  که سهامدارانش خرد هستند و ما واقعا پاسدار سهامدار ها هستیم انجام ذره ای کار بدون مجوز و رضایت سهامدار  خلاق قانون و شرع است .

حسنی گفت: هر سال مجمع عمومی شرکت تشکیل می شود و کمکهای بلا عوض را تصویب می شود و فارغ از این اجازه نداریم .

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از سوی مجموعه مس در رفسنجان اظهار داشت: دستگاه آنژیوگرافی دانشگاه علوم پزشکی با هزینه ۳ تا ۴ میلیارد تومان را مس تقبل کرده که اتفاق مهمی در رفسنجان خواهد بود.

حسنی بیان داشت:  فرهنگ هم حوزه ارزشی دارد ما در همه حوزها کمک می کنیم اگر مس اثر فرهنگی در شهر بگذارد بسیار مهم است؛ برگزاری همایش های ورزشی توسط مس تاثیر دارد ما پیشقدم هستیم که ارتباطمان با مردم قوی تر شود .

وی ادامه داد: در حوزه  پروژه های عمرانی و فرهنگی در رفسنجان مس کوتاهی نکرده : در ورزشگاه رفسنجا بیش تر از ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از سوی مس هزینه شده است.

حسنی گفت: اثری که مس در اقتصاد رفسنجان داشته را نباید نادیده گرفت ؛ از میزان سالانه ۴۵ میلیارد تومان حق آلایندگی مس یک سوم ان تعلق به رفسنجان است.

مدیر منطقه کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نقش شورای شهر و روحانی و نقش اموزش و پرورش و دانشگاه های در تربیت جوانها نقش بحرانی است ؛ باید کسانی که می خواهند وارد بازار کار شوند غیر از مسائل فرهنگی و اجتماعی در بحث کار آفرینی تربیت شوند مس تنها خانه اشتغال مردم شهربابک رفسنجان و سیرجان نیست .

 

برچسب ها:
حق آلایندگی مس مس سرچشمه مس منطقه کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان